Dere som har Ektorp sofa..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Har dere prøvd å vaske trekket? Er det en grei jobb? Tar det lang tid før den tørker? Grei å få på igjen etterpå?
Har lyst på sånn selv i grunn..

Her sitter jeg og gomler vafler as we speak med sofatrekk til to puter i vaskemaskina akkurat nå. Har hvite trekk, vaska de mange ganger og har ikke vært noe problem[:)] De tørker fort, sofatrekket bør helst taes på i litt fuktig tilstand for da legger det seg bedre til. Jeg ser at jeg kanskje burde strøket over trekkene noen ganger, men er så ivrig på å få de på når de er tørka at jeg gidder ikke.
Men, ikke alle sofatrekkene kan vaskes, noen kan kun renses. F.eks kan det grå kun renses[:)]

Okei.. Ja jeg har sett litt på det på nettsida.. Er jo den grå jeg har lyst på da.. [8D] Men har sett at den ikke kan vaskes.. Men man kan jo ha lys sofa om det enkelt og greit å ta av putene og vaske dem..!

Veldig fort gjort, og det blir bestandig fint.
Jeg hadde sååå lyst på den mørkebrune varianten, men der kan stoffet bare renses[:(]
Så det ble beige.. Fint det også, og kan vaskes!!

Vi tar det også på litt fuktig, og da ville jeg kanskje ha ventet i et par timer før
jeg hadde lagt meg nedi[8D] ellers blir det klamt gitt

Beige og hvit var og veldig fine!!! Må bestemme meg for om jeg vil ha litt farge på veggen og hvit sofa da, eller om jeg vil ha hvite vegger og beige sofa.. [8|] :-P

Jepp, det går fint[:D]

Vi har det hvite som kan vaskes og det grå som ikke kan vaskes.Må bare si at jeg fortrekker å bruke det grå.Hvis barna søler noe så er det bare å tørke med en fuktig klut så går flekken bort med engang[:)]

Har lyst på den beige sofan [:D]

Vi skal ut og kjøpe den til tirsdag!!! Nå blei jeg også veldig usikker??! hadde tenkt på den grå, trudde jo den kunne vaskes[:'(] hmmmm.... Kanskje jeg skal gå for hvit da?? meeeen, hvit med katt og unge?? pokkern, jeg klarer ikke bestemme meg:P

Vi har den beige trekket, og når jeg vasket d første trekker så ble d helt skrukkete og stygt..[:-]
Masse slike "hvite" brettestreker på trekkene..[8|]

Så jeg gikk ut å kjøpte meg et nytt beige trekk..
Ser nå at skulle hatt en vask igjen, men d blir jo stygt etterpå syns jeg..

Hva gjør jeg galt da tro?
Hvordan burde de egentli vaskes?

Jeg har samme erfaring som ju9ta, her så trekket jævli ut, selv om jeg strøk det. Har hatt hvitt og beige. Jeg lurer og på hva jeg gjør gale

ORIGINAL: Ju9ta

Vi har den beige trekket, og når jeg vasket d første trekker så ble d helt skrukkete og stygt..[:-]
Masse slike "hvite" brettestreker på trekkene..[8|]

Så jeg gikk ut å kjøpte meg et nytt beige trekk..
Ser nå at skulle hatt en vask igjen, men d blir jo stygt etterpå syns jeg..

Hva gjør jeg galt da tro?
Hvordan burde de egentli vaskes?

Hva om du prøver å vaske det på vranga?

Jeg har rutete hvis/lysbeige.. HATER hele trekket!!
Hovedtrekket vandrer noe voldsomt, og det blir stygt når man vasker det.. I tilegg ser sofaputene kjempeslitne ut hvis man sitter i sofaen en kveld.
Å dunke/fluffe opp putene hver bidige kveld er helt håpløst, og fryktelig irriterende i lengden.. Hvertfall når sofaen i tilegg mister fjær, så man må støvsuge hver gang man har gjort det!!

HAT!

Søsteren min har mørkebrunt trekk.. det kan kun renses.. men hun har vasket det på 30 grader.. og det har gått fint..

Derfor turte jeg å satse på grått[8D][:)] Håper det går greit å vaske det..

Vi har hvitt!
Det går helt fint å vaske det og det blir helt rent og fint, men det varer sannelig ikke lenge! [8|]
Jeg må si jeg er lei av å vaske det såpass ofte, og det ser jo ut som en hønsefarm her inne når de sitte-putene skal vaskes, for når trekket draes av så kommer jo 2456 tusen fjær med i tillegg! Og jeg som har dun allergi også![:'(]
Og som hun over her iser, så "dør" putene ut litt.. Ser ut som om noen har hoppet oppå dem eller noe, selvom jeg nettopp har fluffet dem opp!
Men jeg skal ha den til den er så stygg at vi MÅ bytte, så skal vi ha brun skinnsofa![:D]

Back
Topp