Dere som har dobbelt navn/2 navn på ungene deres

Ju9ta

Forumet er livet
Bruker dere begge navnene?
Evnt hvorfor ikke?

Her har snuppa dobbeltnavn, og vi bruker begge navnene..
Ellers så hadde d ikke vært noe " vits i" å gi henne to navn føler jeg..

bare når jeg er sint.. [8D]

har to navn jeg også - for - som min far sier - trine er ikke akkurat det beste navnet å ha i internasjonal sammenheng.. "here comes train..."

Snuppa har to navn. Det første valgte jeg, og det andre valgte bf og bf's familie.
Jeg liker bare fornavnet, så jeg bruker bare det.

Sønnen min har to navn. Jeg synes alltid det er finest med bare ett fornavn og et etternavn, men pappan ville veldig gjerne føre videre navnet fra bestefaren hans som han var så glad i, og jeg hadde ikke lyst å bruke det som eneste navn. Så da ble det sånn. Men nå når det er slutt med bf hender det at jeg ikke skriver mellomnavnet en gang :p

Her går det litt om hverandre om jeg bruker begge navna hennes eller ikke, men hu er veldig på å bruke begge navna selv da[:D] Men ville at hun skulle ha dobbeltnavn da jeg og faren har det og så syntes jeg det er litt kjedelig med bare et navn[8D]

Jeg bruker begge navnene noen ganger, mest når vi tulleleker og synger.
Navn nr 2 er et navn som fører på en tradisjon i familien vår, så vi valgte det mest for å fortsette med det, men også fordi vi syns det er et fint navn. Både jeg og mannen har dobbeltnavn og alle mine søsken har det, så for oss var det ikke noe spm om det skulle være to navn. Syns også at navn blir mer personlige med to navn, for da er det enda færre som heter det.

Vi har flere grunner for navnvalget også[8D] Gutten vår har etternavnet mitt, så for å få et snev av etternavnet til pappan heter han MATHeo, pappan heter Mathisen, så da har han med seg deler av farsnavnet i mellomnavnet sitt.

Akkurat hvorfor vi ikke bruker begge navnene til daglig vet jeg ikke, det har bare blitt sånn...

Jeg bruker begge navna på minstemann, men ikke eldste... det har bare blitt sånn[:)] Men på skolen og i nabolaget bruker de begge navnene hans og det er jo koselig det

har 2 navn på minsta...hvorfor: fordi det ene navnet ville vi ha,men synes det ble litt kjedelig alene,og vi hadde det navnet på lista med maaaange andre navn sammen [:)]

brukte begge i starten,men bruker bare ett nå...bruker begge om jeg er irritert [8D]

Eldstemann går som regel bare på førstenavnet, men minsten bruker jeg ofte begge navnene.

Sønnen min har 2 navn. Vi bruker mest det første, men hender rett som det er at vi bruker det andre også [:)] Mellomnavnet hans er det samme som mellomnavnet til pappan hans [:)]

Bruker begge, er bare blitt sånn. Synes godt man kan ha to navn og bare si det ene likevel.

Vi har 2 navn på eldst og yngst. Hun eldste heter Ine Lorena,men vi sier som regel kun Ine. Hvorfor? er vel fordi vi vennet oss selv til å si Ine før hun ble født. Pluss at jeg slet veldig med å "gota" henne da hun var født. Tok meg noen uker før jeg klarte å si navnet hennes når jeg snakket om elelr med henne. men jeg bruke begeg avnene av og til

hun mellomste fikk kun ett navn siden vi ikke brukte begge navnene til hun eldste.

Nr 3 heter Martin Emiil, og vi bruker begge navnene og.

Jeg har dobbelt navn og bruker bare det ene. Har bare alltid blitt sånn! Mamma og pappa brukte begge hvis de var sinte på meg da[8D]
Jeg skriver nesten alltid begge navna da og har bindestrek, så egentlig burde jeg vel ha brukt begge også...

Bruker som regel begge navna ja:) Ikke alltid, men prøver så godt jeg kan![:D] Sambo og jeg har begge dobbeltnavn, og brukes begge:) Så da må vi gjøre det med snuppa også:)

Lillegullet har to navn, et fornavn og et mellomnavn. Vi bruker bare fornavnet til daglig. Mellomnavnet er oppkalling etter min samboer, som har to fornavn, med bindestrek. Lille heter Marcus til fornavn, og har faren sitt ene navn til mellomnavn [:)]
Syns det er koselig med oppkalling jeg[:D]

Sofie sitt fulle navn er Sofie Birgitte. Hun har to navn fordi vi likte begge navnene og kombinasjonen av den, det blir mer personlig enn bare Sofie, og hun er dermed oppkalt fra begge sider av familien.
Vi bruker bare Sofie til vanlig, fordi det blir så tungt og si begge navnene. Dessuten har jeg selv vokst opp med dobbelt navn, og jeg likte det ikke, følte at begge navnene smeltet sammen når folk brukte det. Så jeg bruker bare det første navnet mitt selv nå.

Back
Topp