Min første er født i desember. Har jo tenkt at det er litt upraktisk å ha bursdag 25. desember [8|][8|][8|] - sånn gavemessig - men slikt blir jo en vane, og min kjære er selv født 20. desember og han har aldri følt det som et problem å ha bursdag da, så det blir vel hva man gjør det til liksom.
Ang. skolestart så er det jo klart at han vil være yngst/blant de yngste i klassen. Mamma er lærer i småskolen og hennes erfaring er at de yngste ofte er mer urolige i kroppen enn de eldste, men at det absolutt ikke er noen konsekvent regel, og at alle barn er individuelle og at når de er født, ikke har så mye å si og at det dessuten jevner seg veldig ut.
Har jo vært litt artig å se på barna til vennene våre, som er født i februar og mars samme året som Iver, de var jo små mennesker da han ble født, og har hele tida vært så store i forhold til ham, men allerede nå begynner de å bli mer like, og foreløpig ligger gutten min bra i rute/langt framme både verbalt og motorisk, så jeg tror nok det skal gå fint jeg altså.
Nå venter vi nummer to og det blir en januarbaby, og vi har fått ørten kommentarer om at vi kan være glad det ikke blir desember [8D][8D] pluss at alle som skal prøve, har venta slik at de IKKE får en desemberbaby [8D][8D]
Jeg smiler litt for meg selv og tenker "ja, det hadde jo vært døden om dere fikk en desemberbaby, gitt", tror det er litt overdrevet hvor problematisk det er å ha bursdag i desember jeg altså, bortsett fra at det sikkert er kjipt det året man blir atten og får lappen seint.