Dere som har de i barnehage

lissom

Forumet er livet
Er det mange barn der i samme alder som våre? Og som skal begynne på samme skole?
I Marie sin barnehage blir de kun 2 jenter (ingen gutter) i 5årsklubben neste år, og hun andre jenta bor i en annen bydel, og skal ikke gå på samme skole som Marie...
Samtidig er Marie veldig stille og sjenert rundt fremmede, og hun bruker lang tid på å bli kjent med nye mennesker...
Jeg blir så i tvil om vi bør søke plass i en annen barnehage for det siste året hennes, for at hun skal bli kjent med noen av de hun kommer i klasse med. Det er ikke noen i gata her heller som er i samme årskull som henne...
Men så tenker jeg litt andre veien at kanskje det blir vondt for henne å komme i ny bhg, bare for ett år, liksom....

Jeg tenkte også litt på å spørre i barnehagen om de kunne prøve å samarbeide med en annen bhg like ved om 5årsklubb, siden det bare er 2 jenter, men erfaring tilsier at de ikke kommer til å prøve noe de ikke har gjort før, alt er så "vanskelig".... [&o]

Har dere noen tanker om hva jeg bør gjøre? Blir veldig takknemlig hvis dere har![:)]

Har heldigvis ikke det problemet. I Alexanders barnehage er de 32 stykker som er like gamle... De er 72 stk i barnehagen,så det er en overvekt av 06 unger.. Vi sogner til 2 skoler her vi bor,men han havner uansett sammen med noen han kjenner.
Han er jo også utrolig sosial,betrakter ALLE som potensielle venner.
Jeg tror at om jeg var i din situasjon så ville jeg ha sjekket muligheten for å bli kjent "privat" med noen jenter/jenteforeldre som skal begyne i Maries klasse. Leke sammen på ettermiddag/helg osv.? Litt brutalt å bytte barnehage kanskje,men det er jo absolutt en mulighet om du ikke kan ordne nye venner på fritiden.
Lykke til!

Tror ikke jeg ville byttet barnehage på det grunnlaget. Da får du jo samme "problematikken" bare forskjøvet. I steden for at hun neste år må begynne på en skole hvor hun ikke kjenner noen, så må hun nå starte på nytt i en barnehage der hun ikke kjenner noen for at hun skal slippe det neste år...... Ville heller sett om der er noen aktiviteter i nærområdet som f.eks turn, dans e.l. hun kunne begynt på og på den måten bli litt kjent med de hun kommer til å gå på skole med

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Tror ikke jeg ville byttet barnehage på det grunnlaget. Da får du jo samme "problematikken" bare forskjøvet. I steden for at hun neste år må begynne på en skole hvor hun ikke kjenner noen, så må hun nå starte på nytt i en barnehage der hun ikke kjenner noen for at hun skal slippe det neste år...... Ville heller sett om der er noen aktiviteter i nærområdet som f.eks turn, dans e.l. hun kunne begynt på og på den måten bli litt kjent med de hun kommer til å gå på skole med

Enig, men hun ville jo hatt med seg Kristoffer, da [;)]
Hun går i kor, og der er det heller ingen på hennes alder... og jeg er ikke typen til å gå på dørene og høre om noen har unger født i 06.. [8D]
Men takk for synspunkter, begge to! [:)] Tror egentlig ikke det blir til at vi bytter... er så stress [8D]

Alida går i en barnehage som hører til en annen skolekrets pga hun kom ikke inn her i området første året, vurderte å bytte i år, men fant ut at nei-hun kommer lett overens med nye barn, så hun blir gående der til hun begynner på skolen neste år. Hun går på turn, men det er enda en annen skolekrets...hehe...er ikke noe tilbud til de aller minste her vi bor..

Her er de 15 på samme avdeling og ca 30 tilsammen i hele barnehagen som skal begynne på førskolegruppen til neste år. Er mange 06 barn her og i forhold til andre årskull.

Mia tilhører en annen skolekrets enn resten av barnehagen. Hun blir eneste fra den bhg på vår skole..
Jeg vurderte overflytting, men så fant vi ut at det var usikkert om vi blir boende her, siden vi ser oss om etter hus..
I selve barnehagen er det 15 stk som er født i 2006. På Mia sin base går 9 av dem. De er i hovedsak tilknyttet 2 skoler,
så får se hvordan det blir..Hadde jo håpet hun kunne gå sammen med de på skolen.. Hun er trygg og tilpasningsdyktig,
og lite sjenert da så regner med det går greit å komme alene i en ny klasse også..

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Må si meg enig her. Det er ikke noe allidrett hos dere?
Bhg til Marcus samarbeider med en annen bhg i nærheten siden de vil havne på samme skole. Jeg hadde spurt i bhg'n til Marie om det var muligheter for det. Lykke til!

Back
Topp