Dere som har døpt el vert faddere...?

KoseMammaen

Gift med forumet
Da eg skulle døpe eldstejenta for over 6 år siden + da eg var fadder for snart 1,5år siden - fikk fadderne/eg slikt "fadderbevis" fra kirka (i posten før dåpen)..

Er dette noe det er gått bort i fra?

For fadderne til minstejenta fikk ikke det nå i mai da vi hadde barnedåp...

Begynte plutselig å tenke på det.. [;)] [8D]

det har eg aldri hørt om, eg var fadder for 2,5 år siden og hadde dåp i april, men ikkje fått noe her

ikkje akkurat eit fadder bevis.. eller, kanskje det var det det var? Sto til fadderen på den då.. men fekk det av foreldra til ho eg var fadder til, og dei igjen hadde fått det av kirka.

Vi fikk sånt bevis som vi ga til fadderne da vi døpte for 1,5 år siden[:)] Kommer kanskje ann på kommunen eller noe?

fikk et lite "hefte" med info om hva det betyr å være fadder og noen salmer og barnevers i.. var fadder i april 08.. det samme fikk fadderne til tobias i 06, og jeg fikk også det da jeg var fadder i 04.. [:)]

Her får vi det, Står mitt fadderbarn. Så står det navn på barnet, prest, dato, kirke og navnet til fadderen. 

Jeg var fadder for 5 år siden og fikk ikke noe fadder bevis da... Og mannen min var fadder nå i sommer å han fikk heller ikke noe bevis.. har aldri hørt om det jeg[8|]

var fadder i sommer og i fjor sommer. Men ingen skriftlige saker. Hadde faktisk vært hyggelig å hatt en sånn sak der det stod litt om fadderbarnet, hvem var prest, når og hvor etc. Det vil jeg lage til mine barns faddere :)

Fått det av presten på "før-samtale" før dåpen [:)]

Vi var faddere sist søndag, og fikk da et pent kort med navnet på barnet og forskjellige bønner som skulle bes. Da vi døpte Lucas i november 07 fikk ikke fadderne hans noe fra kirken. Tror det er forskjellig fra kirke til kirke egentlig.

ORIGINAL: Dollface

fikk et lite "hefte" med info om hva det betyr å være fadder og noen salmer og barnevers i.. var fadder i april 08.. det samme fikk fadderne til tobias i 06, og jeg fikk også det da jeg var fadder i 04.. [:)]

Sign. Døpte i januar 09

Jg fikk fadder bevis for ca 9 år siden, men når jg var fadder for 3 år siden, 1 år siden og 1/2 siden fikk jg ingenting. Så har nok noe m kommunene/kirkene å gjøre og kansje oxo de har sluttet m d mange steder.

jeg fikk fadderbevis til eldste tanteungen min, men ikke minste.
samme foreldre og samme kirke, men ikke samme prest.

Back
Topp