Dere som har byttet ut mme/amming med vann om natten.....

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Forsøker å gi litt vann på natten i stedet for mme nå.
Victor får siste måltid kl 18/ 19 (grøt) + liten flaske (120-150 ml) på senga og våkner alt fra 2-4 ganger frem til midnatt. I dag har jeg gitt han vann 3 ganger mellom 19-00 og da klokka 00 fikk han 130 ml mme på senga. Tenkte å gi han vann igjen nå frem til 06-07 tiden. Da trenger han bare en liten flaske for da står vi opp etter kort tid så han får grøt.

Hvordan gjør dere det?
 
Vi trappet gradvis ned :) siste måltid før kun vann var ca. 90 ml. kl. 00.00. Hender han er mer urolig noen netter enn andre, men det går stort sett bra. Blir han urolig tilbyr jeg vann før han gråter, så tar han noen slurker og sovner igjen med smokk. Kan være opp til fem-syv ganger om natten.

Tenker at det bare er en liten periode før det blir relativt få oppvåkninger med vann :)

Våkner jo tidligere om morgenen, og gir evt. Litt mat kl 07.30 så sover vi videre om han fortsatt er litt trøtt.
 
Brå slutta her :) hu fikk vann 2300 og 0300 også våkna hu rundt 5 da fikk hu pupp. 2 dagen fikk hu kunn vann npr hu vpkner samme 3 dagen. Hu får pupp eller mme etter kl 0700 ;) første dagen tok det en time før hu sovnet når hu fikk vann. Grein lenge. Men etter 3 dager siv hu igjennom natten. Mister smokken innemellom ;)
 
Når var siste gangen h
Brå slutta her :) hu fikk vann 2300 og 0300 også våkna hu rundt 5 da fikk hu pupp. 2 dagen fikk hu kunn vann npr hu vpkner samme 3 dagen. Hu får pupp eller mme etter kl 0700 ;) første dagen tok det en time før hu sovnet når hu fikk vann. Grein lenge. Men etter 3 dager siv hu igjennom natten. Mister smokken innemellom ;)

Når er sise måltid og ''første'' gang hun får mme/ melk igjen da? :)
 
Hu her må ha stor flaske med mme om kvelden for å sove hele natta. Hvis hu spiser mindre våkner hu etter ca 3 timer. Hu spiser grøt så en flaske på ca 230ml. Og vi har begynt med nan2.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Me har samme opplegg som deg. Ho eter graut og får pupp kl 18.30. Legger seg kl 19.00. Ho våkner hundre ganger om natta. Eg plugger bare i smokken, men hvis ho ikkje roer seg, tilbyr eg vann. Så no kommer det seg, ho våkner stadig sjeldnere.. Trur det er viktig at babyene blir minst mulig vekt om natta. Så ikkje gi vannet med mindre du er sikker på at han/ ho trenger det. Du venner du bare babyen til å våkne for vann, så da kan du likså godt bare gi melk om du skjønner. Ho står opp kl 07.00 og da gir eg ikkje pupp i senga. Eg står opp og skifter på ho før ho får frukost. Dersom du gir morgonmaten i senga vil han/ ho bare stadig våkne tidligere for å få den puppen.. Dei veit ikkje forskjell på kl 07.00 og 04.00. Hvis du derimot står opp før du gir frukost, vil dei forstå at no er det morgon og mat :)

Kan anbefale denne boka:
ImageUploadedByBV Forum1390913845.796709.jpg

Lykke til :)


Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Jente 21.06.13 (Termin 05.juli)
 
Vi har blir anbefalt å kutte ut MME som inneholder kumelk etc da han er intolerant. Han nekter plent å drikke nutramigen. Vi har slitt på natt, men han får grøt kl 18(8mnd fullkorsgrøt blandet med frukt). I går sov han til midnatt fra kl 18:30. Midnatt tok jeg og fylte hele flaska med vann og blandet inn en skje MME pulver(NAN 2). Han har i løpet av natten drukket hele flaska, men han har vært veldig rolig i forhold til hva han bruker å være.

Hvordan går det for dere nå?


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Her hender det han er litt urolig rundt midnatt, men da holder det med et par slurker vann og smokk :)

Eneste er at han nå har funnet ut at han skal gjøre nummer to sånn i halv seks/seks-tiden hver morgen :p og da våkner han jo når vi må bytte! Men det et uaktuelt å lære han til å stå opp klokken seks, så vi prøver hardt å få han til å sove litt til. Går som regel fint :)
 
Her er det nattmatting 4 ganger etter 00 :( Han har jo drevet å fått tenner og i den perioden måtte vi gå 10 skritt bakover igjen desverre! :(
 
Her er det nattmatting 4 ganger etter 00 :( Han har jo drevet å fått tenner og i den perioden måtte vi gå 10 skritt bakover igjen desverre! :(
Huff så kjedelig. Har dere prøvd å gi vann i stede for mme? Er jo veldig ofte å få mme 4 ganger etter midnatt, vanligvis holder vel den noen timer. Nå skal ikke jeg si noenting altså for jeg har vært ekstremt heldig med en som har sovet rundt i mange mnd alt uten 'kamp'.
Vet du om han egentlig er sulten eller om han rett og slett vil ha kosen?:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ja, vi begynte jo avvenning. Altså fikk han grøt og mme (sistnevnte på senga) rundt 18-19, så fikk han vann frem til 00 (hvis han våkna), og mme når han våkna igjen rundt 04.
Men når han fikk tenner ''prøvde'' jeg alt for jeg begynte å bli smågal og når mme hjalp så ble det den lette veien ut... Så nå er vi på scratch igjen... Han har fått en fortann nede, den er fortsatt ikke helt oppe (kanskje halveis) og en nummer 2 ved siden av er synlig.
Burde jeg ikke vente med avvenningen til tennene er ferdig? :p Hender han er urolig nå store deler av døgnet...

4 ganger etter midnatt med mat var kanskje litt feilaktig forklart. Han våkner som regel rundt åtte og får en liten skvett mme, så rundt 23-00, så rundt ett igjen, 04 og så står vi opp mellom 06-08... Han drikker ikke alltid mye (mest rundt 01) og jeg prøver med bare smokk først og av og til vann men det har ikke fungert bra i det siste...

I natt ga jeg opp og tok han med i vår seng. Da sovna han kloss inntil meg.... :p
Han kan godt få komme i vår seng av og til men han er ikke et samsovingsbarn fordi han sover lett og jeg bruker lang tid på og sovne og snur meg så mye... Da forstyrrer jeg han....
 
Her var det kun å prøve å øke måltidene på dagtid og være bastant på natten som fungerte.

Håper det går seg til så fort noen fler tenner er på plass :) Lykke til!
 
Her var det kun å prøve å øke måltidene på dagtid og være bastant på natten som fungerte.

Håper det går seg til så fort noen fler tenner er på plass :) Lykke til!

Han får gode måltider på dagen og all den grøten han orker før han legger seg så er nok kun avvening som hjelper men må vente til tennene er på plass tror jeg så jeg vet at han ikke har vondt eller plages.
Dessuten har jeg ikke særlig overskudd til å roe han ned og bruke mye tid på han nå, uten bare å gi melk akkurat nå... :p
 
Back
Topp