Dere som har byttet seng

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Dere som ikke bruker sprinkelseng, bruker dere sengehest?

Jeg kjøpte en sengehest sammen med storsengen, men har ikke montert den på. Vi har bare lagt en madrass på gulvet nå de første nettene, i tilfelle han skulle falle ut. Virker ikke som om han har tenkt å gjøre det, så nå lurer jeg på å droppe hele sengehesten. Sengen blir jo mer praktisk på dagtid hvis den ikke har sengehest...

Mulig det er jeg som synes det er mest praktisk uten sengehest på dagtid da, han klatrer jo over og rundt alt uansett. Jeg derimot liker å kunne bruke sengen hans når jeg er sliten av å sitte på gulvet, eller til å lene meg på når jeg faktisk sitter på gulvet.[8D] Han har ikke falt ut ennå heller, så nå spøker det for den stakkars sengehesten.

Nei, det er sant, sengehesten er ikke så veldig lang. Jeg må i såfall feste den i fotenden jeg da, for Felix har bestemt seg for at det er der han vil sove.[8|] Vurderer om vi skal snu sengen, eller om han bare skal få sove slik.

Sengen hans er en del lavere enn andre senger, så jeg får ikke satt kasser, skuff eller noe annet nyttig under. Det er bare akkurat plass til en ekstra madrass, som vi drar ut på gulvet for å hindre fallskader når han skal sove. Sikkert derfor jeg synes det er mer lettvint enn å bruke 3 minutter på den sengehesten. Hmm, kanskje jeg skal få pappan til å feste den?

Om de ikke akkurat MÅ ha sengehest, så har jeg av en eller annen grunn en følelse av at barn under to år BØR ha sengehest. Vi har absolutt alt av andre sikkerhetsdingser du kan få kjøpt, så det ser jo litt teit ut å droppe sengehesten. Vet ikke helt hvorfor jeg tenker slik, for den eneste som noen sinne har falt ut av en seng her i huset, er den steingamle oldemora hans.[8D]

Back
Topp