Dere som har bygget hus..

Trultemor87

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hvor mye har selve husbyggingen kostet? fortell gjerne også hvor mye dere betalte for tomten :-)

Jeg trur huset vårt ferdigstilt kosta 2,6mill, men det er tomannsbolig så vi betalte 1,2 og svigermor 1,4. Svigermor hadde flere endringer og tillegg på delen sin enn vårs!
Vi trakk litt ut av byggingen også! All muring gjorde onkelen til svigermor og vi tapetserte og malte selv inne og malte selv ute!

Tomta fikk vi av bestefaren til samboeren. Så vi var veldig heldige der! :)

Vi brukte Hortenhus og jeg anbefaler IKKE dem til andre!

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble 2.9 mill tror jeg? Hugser ikke helt.

Tomta fekk vi i gave, grunnmuren, tomt arbeidet med sprenging osv gjorde vi selv. Har en onkel som gjorde det gratis for oss:)
Også la vi gulv, tapetsering/ maling gjorde vi selv i alle rom, støpe gulv gjorde vi selv. Sparte en god del på det:)

Selve huset kom på ca 4,7mill:)
Tomta, som er en gård, hadde jeg odel på, og kjøpte den for 700.000.
Totalt 5,4 mill:)

Vi bygde hus på 200 m2 i 2012. Pris ca 3,7 mill. Tomta var utskilt fra vår egen, så dermed gratis. Vi hadde bygningsfolk til å gjøre alt, untatt utvendig maling som vi gjorde selv. Vi opparbeidet også hage selv.

Bygde på egen tomt, huset kom på 4,5 mill. 15x9 meter og 3 etg.
For stort når det skal vaskes, og for lite for alt jeg kjøper:)

Hus + tomt kommer til å komme på rundt 3 mill...det er med snille priser på alt til huset. Stort hus med 5 soverom :)

Tomt 1,250000, huset (som vi skal bygge - ikke begynt enda) mener jeg vi har budsjett på 3,8..
Tot ca 5 mill

Ca 2,250 000 for tomt og hus.. Tomta kosta vell rundt 500.. Husker ikke helt.. Enebolig på en flate, ca 130kvm. Tomta er litt over 700kvm. Men nå er sambo snekker, så vi måtte bare ta "skallet" på huset igjennom firmaet han jobber hos, og resten kunne vi gjøre selv! Og grunna har vært byttejobb.. Klart masse og betong osv koster, men selve jobben har vært bytte og vi har vært med selv. Ellers eier svigers et firma som driver med fliser/maling/tapet/våtrom osv, så vi fikk mye billig der også.. Men nå står snart garasjen klar, og snart ferdig med alt ute av gårdsplass osv, så kan vi vell legge på ca 100 til.. Så si 2,350 000, så er vi vell i mål :p

Back
Topp