Dere som har bygget hus

Melina_

Glad i forumet
Er det noen løsninger/ting i huset dere er veldig fornøyd med?
Er det noen ting dere angrer på?
Noe dere ville gjort annerledes?

opp

Veldig fornøyd med at vi har bygget garasje i huset, jeg kan gå fra vaskerommet mitt og rett inn i garasjen. Ypperlig på vinterstid og høststormer[:D]
Og veldig fornøyd med at vi har egen inngang på vaskerommet, vi bruker nesten ikke entreen, ungene går inn og ut vaskerommet[:)]

Hadde jeg fått bygget meg hus igjenn nå så hadde jeg bygget alt på et plan, liker ikke loftet mitt i det hele tatt.
Og jeg vet jeg skal IKKE bygge stort.
Vi har idag 300kvm, og det er for masse.
Vi er en stor familie, snart en familie på 6 faktisk, men trenger absolutt ikke så stort hus!

Kommer ALDRI til og legge mørke gulv igjenn, tok vel en ca 4 mnd så er jeg dritlei hele gulvet.
Drømmer om standard eik gulv faktisk[8D]
Badekar vil jeg ha, det har vi ikke her vi bor nå, lyst at ungene skal ha muligheten til å bade[:)]

Og tenk nøye over hvor plassering av stikk-kontakter, tv kontakter og tlf kontakter blir plassert[;)]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Veldig fornøyd med at vi har bygget garasje i huset, jeg kan gå fra vaskerommet mitt og rett inn i garasjen. Ypperlig på vinterstid og høststormer[:D]
Og veldig fornøyd med at vi har egen inngang på vaskerommet, vi bruker nesten ikke entreen, ungene går inn og ut vaskerommet[:)]

Hadde jeg fått bygget meg hus igjenn nå så hadde jeg bygget alt på et plan, liker ikke loftet mitt i det hele tatt.
Og jeg vet jeg skal IKKE bygge stort.
Vi har idag 300kvm, og det er for masse.
Vi er en stor familie, snart en familie på 6 faktisk, men trenger absolutt ikke så stort hus!

Kommer ALDRI til og legge mørke gulv igjenn, tok vel en ca 4 mnd så er jeg dritlei hele gulvet.
Drømmer om standard eik gulv faktisk[8D]
Badekar vil jeg ha, det har vi ikke her vi bor nå, lyst at ungene skal ha muligheten til å bade[:)]

Og tenk nøye over hvor plassering av stikk-kontakter, tv kontakter og tlf kontakter blir plassert[;)]

Takk for tips [:)] Flere?

opp

savner et kott eller ett lite rom til å ha ting i ,og henge vekk vintertøy i.
vi skall innrede kjelleren i vinter...gleeeder meg til å få nokk soverom siden vi savner ett rom til minien.
men jeg er veldigt fornøyd med stort bad som vi har plass til både dusj,wc, hjørnebadekar,baderomsmøbler og ekstar hyller som ungene kan ha natt-tøyet og t-shortene i, og det er god stelleplass på gulvet[:D]
og stort kjøkken er jeg fornøyd med.

Er veldig fornøyd med:
- at vi har skjult ledningene til tv'en i veggen
- vaskerom og kjøkken vegg i vegg, med dør ut fra vaskerommet
- stor utslagsvask både på vaskerommet oppe og en nede
- walk-in closet

Mindre fornøyd med at vi ikke tenkte på innsynet til terrassen før vi var ferdige. Skulle satt opp en levegg med det samme vi var i gang. Kunne også tenkt meg noe annet enn gipsvegger med tanke på å henge opp bilder.

Og så er det greit å tenkte gjennom om du har valgt de listene, dørene og dørhåndtakene du vil ha[;)]

kunne godt tenkt meg kjøkkenet i eget rom, men liker ikke små kjøkken så det måtte blitt stort(min 20m2)
stoooor gang trengs med små barn. trodde vår var stor, men det var den visst ikke[8D]
fornøyd med at vi har to plan, men skulle hatt soverommene nede og heller hatt full to etg bolig fremfor 1,5 etg, da med inngang i 2 etg, altså skrå tomt.

Back
Topp