Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oj..det høres veldig interresant ut!! hvor mye kom huset dere på Lykkelig med??Gulda skrev:
hvis jeg kan spørre :)
Pris inkl. 25% mva. Kr. 1 125 000,-
Det er tatt utgangspunkt i ein standard leveranse med gips på alle innv. vegger og i tak.
Det er tatt utgangspunkt i ein standard leveranse med gips på alle innv. vegger og i tak.
Lykkelig med 2 (3). skrev:
Oj..det høres veldig interresant ut!! hvor mye kom huset dere på Lykkelig med??Gulda skrev:
totalt med tomt osv kom det på 2 600 000 kr totalt.
Men du kan jo minuse tomten så vår tomt kom jo på 510 000 kr. så 2,1 mill men så er det jo 180kvm alt på ett plan, 223 000 i betong. vi har jo tatt noe luksus som varmekabler i gull, og så spanta vi på oss helt nye dyrer taklamper så en kunne ha tatt vekk rundt 100 000kr til så 1 800 000. så hadde vi bare i tømrerarbeid på hele huset 1 125 000. så da er du nede i 625 000 kr igjen som gikk til rørleggere og eletrikkere.. så er det altid litt ekstra kostnader,.
Husk også på vi har to wc. så det gjør det dyrere....Pris inkl. 25% mva. Kr. 1 125 000,-
Vi bor i et totalrenovert gammelt hus, og med mindre du er Mr.Handy himself så sier jeg bare: IKKE GJØR DET.Grønnkommode skrev:
Vi er endelig ferdig med det dritthuset vårt, og enda står det igjen å male mange steder. Men vi er så dritlei så vi orker ikke begynne med det :-S
Jeg har heldigvis ikke betalt noe av det (Kun litt interiør) men samboern min har brukt oppimot 900 000,- Og da har han gjort nesten alt snekkerarbeidet selv, og fått mye rabatter hos både byggevarer, rørleggerforretninger osv osv. Han måtte også jekke opp huset og lage ny grunnmur. Og det var ikke gratis :-S
Han angrer bittert på at han ikke banka ned hele huset, og bygde nytt fra grunnen av.
Her er intet golv, tak eller vegg rett, og jeg ser de skakke hjørnene hver gang jeg vasker golv.
Misforstå meg rett. Vi har en kjempefint hus vi er fornøyd med i dag. Med nytt kjøkken, nytt bad og alt er splitter nytt. Men gud bedre så mye pirk det er overalt! Det drysser litt flis fra taket (gammel isolasjon) og det er litt småsprekker mellom noen golvlister og sånn.
Gulda skrev:
Men du kan jo minuse tomten så vår tomt kom jo på 510 000 kr. så 2,1 mill men så er det jo 180kvm alt på ett plan, 223 000 i betong. vi har jo tatt noe luksus som varmekabler i gull, og så spanta vi på oss helt nye dyrer taklamper så en kunne ha tatt vekk rundt 100 000kr til så 1 800 000. så hadde vi bare i tømrerarbeid på hele huset 1 125 000. så da er du nede i 625 000 kr igjen som gikk til rørleggere og eletrikkere.. så er det altid litt ekstra kostnader,.
Husk også på vi har to wc. så det gjør det dyrere....Pris inkl. 25% mva. Kr. 1 125 000,-
Se det ja! jeg trenger ikke så stort hus og kan godt ha over to plan. trenger også bare et bad. Takk for svar...dette blir spennende!! :D
Gulda skrev:
Se det ja! jeg trenger ikke så stort hus og kan godt ha over to plan. trenger også bare et bad. Takk for svar...dette blir spennende!! :D
Nei sant. du kan komme fra det mye billigere en det vi har... :) LYKKE TIL!!
HÅPER DET GÅR DIN VEI :)
Hvis huset er fra 1973, og hverken er skakt eller skjevt, så tror jeg at jeg ville pusset opp. Hvis du kan beholde tak og planløsning så sparer du jo mye tid, og penger._ChubbiNøff_ skrev:
Hvordan stand er huset? Er det beboelig? For da kan man jo ta det viktigste først, og ta litt etter litt. Å rive ned vegger, kappe til og sette opp gipsplater/smartpanel klarer du fint med hjelp fra en venn/venninne. Sparkle, pusse og male klarer du vel også. Det vil jo selvfølgelig ta tid, men det tar laaang tid å skulle rive det gamle, samt bygge nytt også :)