Dere som har brukt støttemedisiner

Følger denne. Skal prøve crinone og albyl-e denne runden :happy:
 
Bruker albyl e:) mange bruker dette :) jeg er fornøyd! Ikke mistet denne gangen! Er 22 uker :) og skal ta det helt til rundt fødsel ❤️❤️
 
Så herlig!! Er det noe spesiell grunn til at du bruker akkurat denne?
Legen som anbefalte det etter at vi mistet! Er blodfortynnende :) og det er ikke farlig :) jeg gikk på det fra vi mistet og går fremdeles på det, noen begynner når de får positiv test. Jeg vet at det har hjulpet mange med spire som sitter hele veien :)
 
Legen som anbefalte det etter at vi mistet! Er blodfortynnende :) og det er ikke farlig :) jeg gikk på det fra vi mistet og går fremdeles på det, noen begynner når de får positiv test. Jeg vet at det har hjulpet mange med spire som sitter hele veien :)
Forresten gratulerer så mye!! Så deilig at det endelig er noe som fungerer :D
 
Vi har vært gravide 4 ganger, men eneste de har tilbydd oss var prednisolon en gang :banghead: tror jeg vil presse mer på for blodfortynnende.
 
Begynte med fragmin, albyl-e, lutinus og ovitrelle etter å ha fått habituell abort-diagnose. Mistet to ganger tross full pakke. Tredje gangen droppet jeg ovitrelle og lutinus. Er uke 34 i morgen.
 
Forresten gratulerer så mye!! Så deilig at det endelig er noe som fungerer :D
Tusen takk❤️ Ja jeg har troa på blodfortynnende om alt annet ser ut til å være bra ❤️ Har du tenkt på noe hjelpemiddel??
 
Har brukt albyl-e i fire svangerskap der 1 (snart 2) har vært suksessfulle. Så usikker på hvor stor effekten egentlig har vært. Har også prøvd lutinus en gang (mistet) og gikk på crinone denne gangen frem til uke 12.
 
Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer veldig på når dere som har fått progesteron har sluttet med det? Har inntrykk av at man bør bruke det lenger enn 2 uker hvis man mister senere i svangerskapet, men jeg vet ikke.. ❤️
 
Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer veldig på når dere som har fått progesteron har sluttet med det? Har inntrykk av at man bør bruke det lenger enn 2 uker hvis man mister senere i svangerskapet, men jeg vet ikke.. ❤️
Jeg skulle brukt det til uke 12.
 
Prøvde Lutinus (progesteronstøtte) forrige pp etter at jeg har fått påvist lavt progesteronnivå i lutealfasen (18). Muulig at jeg hadde en kjemisk forrige pp, og det er i så fall det nærmeste jeg har vært graviditet på 14 pp-er.

Denne pp'n skal jeg bruke Letrozol (folikkelstimulerende) cd4-9, sette Ovitrelle (eggløsningssprøyte) etter å ha vært på ultralyd på cd9, også skal jeg bruke Lutinus fra 2dpo og til ikm eventuelt videre hvis positiv test:) Veldig spent!

Har du fått støttemedisiner? Eller vurderer du om du kan få / skal ha?:joyful:
 
Prøvde Lutinus (progesteronstøtte) forrige pp etter at jeg har fått påvist lavt progesteronnivå i lutealfasen (18). Muulig at jeg hadde en kjemisk forrige pp, og det er i så fall det nærmeste jeg har vært graviditet på 14 pp-er.

Denne pp'n skal jeg bruke Letrozol (folikkelstimulerende) cd4-9, sette Ovitrelle (eggløsningssprøyte) etter å ha vært på ultralyd på cd9, også skal jeg bruke Lutinus fra 2dpo og til ikm eventuelt videre hvis positiv test:) Veldig spent!

Har du fått støttemedisiner? Eller vurderer du om du kan få / skal ha?:joyful:
Så spennende!! Håper det er det som skal til for at spiren sitter!
Jeg har nettopp hatt en BO, og har snakket litt med gynekologen min angående støttemedisiner. Han synes like gjerne at jeg kan prøve og mener at de moderate dosene vi får i Norge ikke er skadelige uansett. Får mer info på mandag angående hva han anbefaler :)
 
Så spennende!! Håper det er det som skal til for at spiren sitter!
Jeg har nettopp hatt en BO, og har snakket litt med gynekologen min angående støttemedisiner. Han synes like gjerne at jeg kan prøve og mener at de moderate dosene vi får i Norge ikke er skadelige uansett. Får mer info på mandag angående hva han anbefaler :)

Så leit å høre om din BO:Heartred Så bra at han er med på notene! Da blir det veldig spennende å høre hva han sier:joyful:
 
Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer veldig på når dere som har fått progesteron har sluttet med det? Har inntrykk av at man bør bruke det lenger enn 2 uker hvis man mister senere i svangerskapet, men jeg vet ikke.. ❤️
Det kommer helt an på årsaken til at man får det. Er det pga. progesteronmangel så bør man ikke slutte på det før morkaken tar over produksjonen i uke 11/12. Er det i forbindelse med IVF i naturlig syklus så trenger man ikke like lenge for da produserer kroppen nok. Så det varierer. Mange får det forbindelse med ufrivillig barnløshet og/eller habituell abort diagnose uten at man har funnet årsak (som meg) - da er det safest å gå på det frem til morkaken tar over.
 
Er utredet for habituell abort. Har prøvd Lutinus (4 graviditeter), Abyl-e (4 graviditeter) og Prednisolon (1 graviditet). Så har gått galt til tross for Lutinus og Abyl-e to ganger, men det er noe med å vite at man gjør alt man kan Den ene gangen jeg tok alle 3 gikk det bra, men har gått bra nå også på «bare» Lutinus og Abyl-e. Er 11+4 i dag og sett ett friskt barn på ul 11+0. Anser meg som safe ☺️ Tror det ville gått bra nå uansett, men man har uansett bedre odds på støttemedisiner. Da har man eliminert 2 årsaker til abort.
 
Det kommer helt an på årsaken til at man får det. Er det pga. progesteronmangel så bør man ikke slutte på det før morkaken tar over produksjonen i uke 11/12. Er det i forbindelse med IVF i naturlig syklus så trenger man ikke like lenge for da produserer kroppen nok. Så det varierer. Mange får det forbindelse med ufrivillig barnløshet og/eller habituell abort diagnose uten at man har funnet årsak (som meg) - da er det safest å gå på det frem til morkaken tar over.

Takk for informativt og godt svar! Jeg har fått det pga MA (men ikke utredet for habituell abort). Fikk beskjed om at jeg skulle ta det til uke 10, men det kan hende jeg ber om et par uker til hvis jeg er så heldig å bli gravid ❤️

Når startet du forresten på albyl-e?
 
Takk for informativt og godt svar! Jeg har fått det pga MA (men ikke utredet for habituell abort). Fikk beskjed om at jeg skulle ta det til uke 10, men det kan hende jeg ber om et par uker til hvis jeg er så heldig å bli gravid ❤️

Når startet du forresten på albyl-e?
Uke 10 er vel når morkaken begynner å ta over. Husker ikke helt, men det er nok ikke helt feil å slutte i uke 10.

Jeg begynte ved positiv test :)
 
Så spennende!! Håper det er det som skal til for at spiren sitter!
Jeg har nettopp hatt en BO, og har snakket litt med gynekologen min angående støttemedisiner. Han synes like gjerne at jeg kan prøve og mener at de moderate dosene vi får i Norge ikke er skadelige uansett. Får mer info på mandag angående hva han anbefaler :)
Hva står BO for?
 
Back
Topp