Dere som har brukt prampack. ..

Alvejenta

Forumet er livet
*MIA*
VIP
Hva får dere plass til i den? Vi skal ta fly til Nord-Norge om et par uker og må ha med den store vogna, maxwayen og reiseseng med madrass. Vogna er like stor som en mondial sammenslått. Kjenner jeg er lettere stressa for er redd jeg ikke får tatt med senga hans. Han kan ikke sove med oss på kvelden for han krabber ut og rommet er på loftet. Vi kan ikke bruke kameraet heller for bestemor har pacemaker og monitoren vi har er så sterk at den slår ut Internett. Gubben er jo så treg og har enda ikke spurt broren om de har ei vi kan låne:eek:

Med den vogna får du nok ikke plass til så mye mer i prampack. Vi hadde simo sport med oss, og fikk ikke plass til noe sete der. Men du kan sende senga separat.

Æsj, så dumt:( Men kan jeg putte setet og senga i en sånn pose sammen? Vi reiser med Norwegian;)

Vil tro du får setet og senga i den, men tviler på at du får inn det hvis du skal ha vogna der også. Jeg hadde med meg besafe izi go, sånn hvit ikea spisestol, baby bjørn vippestol, litt leker og klærne hans i den når vi tok fly for et par mnd siden, da var den ganske full...

Da blir jeg å pakke reisesenga og en sånn sammenleggbar matstol i prampacken og sende stolen for seg selv. Leste nå at du får ikke igjen fra flyselskapet om du har stol og vogn sammen i den. Håper bare de behandler stolen ordentlig for er ikke mulighet for å leie en i nærheten der oppe og ingen hadde en å låne bort.

Du kan jo legge senga inni vogna, for der er jo tomrom alikevell. Jeg ville ikke sendt bilstolen i en pose, da ville jeg heller sendt vogna i pose og stolen i prampacken. Ifølge Britax skal bilstolen byttes ut ved krasj i 15 km/t. Så det er ikke mye dunka som skal til før bilstolen ikke skal brukes. Sikkerhet er viktig!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

Har ikke brukt prampack, men leier airshell nå mens vi er i syden. Vi får kun pakke vogn oppi, da forsikring ikke dekker annet.

Du kan jo legge senga inni vogna, for der er jo tomrom alikevell. Jeg ville ikke sendt bilstolen i en pose, da ville jeg heller sendt vogna i pose og stolen i prampacken. Ifølge Britax skal bilstolen byttes ut ved krasj i 15 km/t. Så det er ikke mye dunka som skal til før bilstolen ikke skal brukes. Sikkerhet er viktig!

Ja, men vogna er over dobbelt så dyr som setet og vogna blir jo ikke dekka i sånn pose fra selskapet. Gubben fikk knødd seg til å ringe broren sin og de hadde reiseseng vi kunne låne.
Blir uansett billigere å kjøpe nytt sete enn vogn om det skulle gå galt;)

Har ikke brukt prampack, men leier airshell nå mens vi er i syden. Vi får kun pakke vogn oppi, da forsikring ikke dekker annet.
Ja det gjelder visst hos alle selskap, både fly og forsikring. Er ikke sånn som før i tida, da fikk vi igjen pengene uansett hva det var pakka inn i ;)

Ja, men vogna er over dobbelt så dyr som setet og vogna blir jo ikke dekka i sånn pose fra selskapet. Gubben fikk knødd seg til å ringe broren sin og de hadde reiseseng vi kunne låne.
Blir uansett billigere å kjøpe nytt sete enn vogn om det skulle gå galt;)
Du får skaderapport om vogna blir ødelagt. Og de dekker 100% selv om den er i pose (sas). Det eneste de trekker fra er hvis den er flere år. Jobber med slike saker selv. Og bilstolen kan ha fått røff behandlig selv om du ikke ser det utenpå den. Men det er en vurdering du selv må gjør.

Du får skaderapport om vogna blir ødelagt. Og de dekker 100% selv om den er i pose (sas). Det eneste de trekker fra er hvis den er flere år. Jobber med slike saker selv. Og bilstolen kan ha fått røff behandlig selv om du ikke ser det utenpå den. Men det er en vurdering du selv må gjør.

Vi reiser med Norwegian og de spesifiserer på siden sin at du ikke får noe igjen om den blir ødelagt og man ikke bruker prampack....

¨du får nok plass til vogn og seng om du legger senga inni vogna,eller på siden. det fikk vi til. stolen går helt fint å sende i pose. det går som speislabagasje og de behandles forsiktig. å er du riktig heldig får du ha bilstolen med inn på flyet. bilstolen vår har vært på 30-35 flytuter og er fortsatt like hel og fin :)

Forsikringen funker ikke om du har annet enn vogna i prampacken. Så det er jo en sjans å ta..

03.02.14

Back
Topp