Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvor lenge bruker dere progesterontilskudd?
Det står i min plan at jeg skal slutte dag 10+6, men det er skummelt.. redd kroppen ikke produserer nok selv..
Eg brukte bare det de første 14 dagene etter innsett. Gikk helt fint å slutte på de. Men hadde samme tanken.
De har jo tatt blodprøver av deg og vet da kor mye progesteron du produserer selv. Så det går så fint
Det står i min plan at jeg skal slutte dag 10+6, men det er skummelt.. redd kroppen ikke produserer nok selv..
Det kommer helt an på hvorfor du tar det. Er det fersk eller frys? Har du påvist progesteronmangel?
Normalt sett er det nok å gå til der du skal slutte med mindre det er noe spesielt. Har du mer på resept? Du kan jo evt seponere siste rest sånn at det varer litt lengre, men hvis det ikke er noen spesiell grunn til å gå på det annet enn det er frys så er det trygt å slutte når klinikken sier det
Hos klinikken «vår» er det normalt å bruke progesterontilskudd til uke 12. Men det er privat - vet ikke om de gjør det bare for å være heeelt på den sikre siden?
Jeg brukte det også i 14 dager etter innsett. Det er også en privat klinikk så jeg tror ikke nødvendigvis det har noe med det å gjøre. Det er vel heller forskjellig praksis og andre medisinske grunner til at noen bruker det lenger.
Startet med progesteron(lutinus) fra dagen etter uttak og sluttet 14 dager etter innsett caGrua meg også til å slutte, men det gikk veldig bra. Hun jeg snakka med på klinikken sa at kroppen produserer nok progesteron av seg selv slik at det ikke var nødvendig å fortsette, var da 5+4 tror jeg. Var godt å slippe det sølet da