Jeg prøvde ikke før jeg var 12+5 første gang, og da fant jeg den ganske raskt rett over symfysebenet, i midten, ned mot "sjura"..
Iogmed at det går to store hovedpulsårer på hver sin side av lysken, har jeg som hovedregel for meg selv alltid tatt doppleren over der først for å høre min egen puls og dermed høre forskjell med en gang jeg finner min lilles :) Har nemlig ikke sånn med skjerm der man kan se hvor mange hjerteslag det er, og å telle ila. ett minutt er nærmest umulig da den lille skal ligge mellom ca 130-150 hjerteslag pr.minutt.. Samtidig som den lille rører på seg og er overalt!!! :D Og plutselig hører vi små spark rett oppi doppleren ;) hehe. Eller så er hjertelyden borte uten at jeg har rørt hånden, og så finner jeg den igjen litt lengre bort!
Det er ganger jeg har brukt lengre tid enn andre på å finne hjertelyden, og det er ganger der jeg kun hører den ett lite øyeblikk før den blir borte pga all bevegelse! Er lite tålmodig selv, så da er det godt å ha kjærestemann som kan lete og finne den for meg ;)