dere som har brukt doppler..

cowboylaila

Elsker forumet
hvor lang på vei var dere når dere fant hjertelyden??
hvor fant dere den ca og hvor lenge måtte dere søke??
jeg har lånt en av en venninne men finner ingenting anna enn min egen puls..men så er jeg litt utålmodig da.. har bare søkt ett par minutt hehe..

Jeg var 10 + 1 da jeg fant den første gang. Da måtte jeg ha den oppå beinet langt nede. Nå er den like over det beinet (det som er skambeinet kanskje?). Gjerne litt på sidene av midten. Og noen ganger må jeg trykke den ned litt hardt. Kan ta tid å finne lyden noen ganger, men finner den hver gang jeg prøver :) Vær tolmodig, så finner du den sikkert :)

fant den i uke 13, men da måtte jeg presse den langt ned og lete lenge lenge. Kan fortsatt slite med å finne hjertelyden siden ungen snur seg og ligger helt annen vei enn det jeg tror og tenker, men den har vært å finne på høyre side mellom skambeinet og navlen de siste ukene nå. så tror ungen liker deg på høyresida

Jeg fant den i uke 12, helt nede ved skambeinet på venstre side. Fant den hele uka etter hver gang jeg prøvde, men noen dager innimellom finner jeg den ikke, da har den nok gjemt seg litt :) Husk at det ikke trenger være noen fare om du ikke finner den, lege/jordmor pleier ikke lete etter den før uke 15-16 for å være helt sikre :) Lykke til!

Jeg prøvde ikke før jeg var 12+5 første gang, og da fant jeg den ganske raskt rett over symfysebenet, i midten, ned mot "sjura".. 

Iogmed at det går to store hovedpulsårer på hver sin side av lysken, har jeg som hovedregel for meg selv alltid tatt doppleren over der først for å høre min egen puls og dermed høre forskjell med en gang jeg finner min lilles :) Har nemlig ikke sånn med skjerm der man kan se hvor mange hjerteslag det er, og å telle ila. ett minutt er nærmest umulig da den lille skal ligge mellom ca 130-150 hjerteslag pr.minutt.. Samtidig som den lille rører på seg og er overalt!!! :D Og plutselig hører vi små spark rett oppi doppleren ;) hehe. Eller så er hjertelyden borte uten at jeg har rørt hånden, og så finner jeg den igjen litt lengre bort!

Det er ganger jeg har brukt lengre tid enn andre på å finne hjertelyden, og det er ganger der jeg kun hører den ett lite øyeblikk før den blir borte pga all bevegelse! Er lite tålmodig selv, så da er det godt å ha kjærestemann som kan lete og finne den for meg ;)

jeg har lagt en halv time på senga no i kveld uten å finne noe.. er jo 15 uker så jeg burde vel fine noe egentlig..
jeg håper at grunnen er for at jeg er for feit og ikke noe anna..
angrer faktisk på at jeg prøvde hele greia....

Back
Topp