Dere som har brukket/bristet en tå

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hvor vondt gjorde det? Måtte dere ha krykker eller gikk det å gå på helen f.eks.?

Hvordan så tåa ut ?

Når jeg brakk tåa klarte jeg omtrent ikke å bruke hælen engang, men jeg fikk krykker og beskjed om å ikke belaste foten på 2 uker.

Men når mamma brakk tåa klarte hu og gå og fikk ikke beskjed om å ikke belaste foten..

Min tå var tre ganger så stor som den ellers pleier å være. jeg gikk uten sko, på helen og hadde krykker til å støtte meg. Fikk ikke på meg sko på flere uker! Det tok fantastisk lang tid før det ble bedre... Brista den på våren, sånn ca i april.. og den var vel "bra" igjen midt på sommeren (juli ca). I oktober brista jeg ankelen :P Året for skader!

Jeg brakk lilletåa og syntes legen overdrev veldig da han skrev ut sykemelding og krykker. Det viste seg at det var vanskelig å gå uten å belaste tåa og det gjorde vondt som bare f***. Den hovnet opp ti ldet dobbelte, ble blålilla og naglen falt av.

Er høyst usikker - ble en gang tråkket på av hest slik at storetåen hovnet opp til det dobbelte, og ikke kunne bøyes på over to måneder.
Har i ettertid fått beskjed om at den høyst sannsynlig var brukket/bristet.

Som du kanskje forstår var det ikke det verste jeg har opplevd, og jeg klarte meg fint uten krykker, gips eller spesialsko.
Var noe herk dagen etter uhellet, siden jeg knapt fikk på meg ridestøvlene og hadde problemer med å stå i stigbøylene på sprangkonkurransen, men det var interessant å se hvordan "mønsteret" på tåen (et eneste stort blåmerke) endret seg hver gang jeg belastet den. :p

Var nok ufattelig heldig uansett om den var brukket eller ikke.

Back
Topp