Dere som har blitt tøyd og strippet

Ble strippet på mandag! Nesten ikke blødd, og slimproppen har gått i biter etterpå!

Fraaa mobilen <3

Etter 6 timer ca kom første dose med blodslim,så gikk det enda noen timers før det kom litt til.. Og sånn holdt det på helt til jordmor var og sjekket meg hjemme kl 13 fredag 04.10,før hun sendte hos til sykehuset.
Ble strippet kl 13 torsdag 03.10. Murret i ryggen fra tidlig etter stripping,og det låg som et svakt belte i ryggen hele tiden nesten.(overhodet ikke vondt,så var ikke fødsel på gang,men tegn på at noe kunne skje)
Jenta ble født 04.10 15.33 :-)

Etter 6 timer ca kom første dose med blodslim,så gikk det enda noen timers før det kom litt til.. Og sånn holdt det på helt til jordmor var og sjekket meg hjemme kl 13 fredag 04.10,før hun sendte hos til sykehuset.
Ble strippet kl 13 torsdag 03.10. Murret i ryggen fra tidlig etter stripping,og det låg som et svakt belte i ryggen hele tiden nesten.(overhodet ikke vondt,så var ikke fødsel på gang,men tegn på at noe kunne skje)
Jenta ble født 04.10 15.33 :-)

Akkurat som meg, store mengder slim med friskt blod og konstant vondt som et belte rundt nedentil. Vondt å gå kjenner jeg :D fryktelig spent :):):)

Men hvordan fikk dere bli strippet? Nå har jeg vært på siste kontroll hos JM og hun nevnte ikke noe om det. Termin var på søndag, så har jo gått over...

Ble i forrige sv.skap. Ble strippet kl 15 med null åpning og såvidt moden (5 dg. på overtid), kl 00:25 om natta er hun født ;) når riene først begynte gikk det kjempe fort

Det var noe av det første hun tilbydde seg idet jeg kom inn til henne ;) og så var jeg to dager over termin. Noen annen grunn finner jeg ikke ;)

Men hvordan fikk dere bli strippet? Nå har jeg vært på siste kontroll hos JM og hun nevnte ikke noe om det. Termin var på søndag, så har jo gått over...

Min jm nevnte det heller ikke, så da spurte jeg selv :) hun sa hun ikke ville nevne det i tilfelle jeg ikke var "klar over" hva jeg bad om.. For det kan jo være smertefullt :)

Fraaa mobilen <3

Min jm nevnte det heller ikke, så da spurte jeg selv :) hun sa hun ikke ville nevne det i tilfelle jeg ikke var "klar over" hva jeg bad om.. For det kan jo være smertefullt :)

Fraaa mobilen <3
Søren at jeg var så feig at jeg ikke turte å spørre! :) Da ringer jeg ned om ingenting har skjedd på noen dager. :)

Jeg ba om å bli strippet selv. JM sa hun ikke hadde det som noen rutine, men at hun alltid gjorde det hvis folk spurte. Jeg har forstått at det er veldig forskjellig hva slags praksis de har på sånt. Jeg hadde et par cm åpning da hun gjorde det. Blødde litt (typ restblødning etter mens) samme dag, så gikk slimproppen dagen etter, pluss litt til dagen etter der (i dag). Har hatt menssmerter de to påfølgende dagene etter stripping, men i dag er det helt stille igjen... Sååå demotiverende!! JM sa at strippingen kunne forårsake litt rier, uten at de egentlig hadde så veldig mye for seg og at de godt kunne forsvinne igjen, men at det også kunne ha god effekt - som alt annet... Bittelitt klar for baby her nå, ja!

Ikke alle som gjør det, jeg spurte jm jeg hadde med første (og andre), men hun sa nei pga det var veldig vondt og ikke alltid så virksomt som man skulle ønske (dvs ga masse vonde kynnere/maserier, men ingen effekt utover det og ingen baby før den var klar likevel..).. Så tror nok det er ganske forskjellig fra jm til jm..

Ikke alle som gjør det, jeg spurte jm jeg hadde med første (og andre), men hun sa nei pga det var veldig vondt og ikke alltid så virksomt som man skulle ønske (dvs ga masse vonde kynnere/maserier, men ingen effekt utover det og ingen baby før den var klar likevel..).. Så tror nok det er ganske forskjellig fra jm til jm..
Ja, veldig forskjellig, det er helt tydelig. Og delte meninger om hvorvidt der har noe for seg eller ikke også. Min jm mente det absolutt kunne ha noe for seg, i alle fall om det allerede var modent og litt åpning, for da kunne det visst være med å frigjøre hormoner som bidro videre i modningsprosessen. Og - det beste: de var nesten ikke vondt i det hele tatt! Det var visst også fordi der allerede var ganske modent:)

Ja, veldig forskjellig, det er helt tydelig. Og delte meninger om hvorvidt der har noe for seg eller ikke også. Min jm mente det absolutt kunne ha noe for seg, i alle fall om det allerede var modent og litt åpning, for da kunne det visst være med å frigjøre hormoner som bidro videre i modningsprosessen. Og - det beste: de var nesten ikke vondt i det hele tatt! Det var visst også fordi der allerede var ganske modent:)

Jeg hadde glatt takket ja, uansett om sjansen er stor for at det gjør lite/ingenting ;) Skal til legen i dag og skal prøve å tørre å spørre om han kan gjøre det:P

Ja, for Guds skyld, alt som kan ha effekt må prøves her! You go! Det verste som kan skje er at du får et nei, det tåler du :) Spesielt når det beste som kan skje er at du setter igang noe!!

jeg ble tøyd to ganger sist svangerskap uten at noenting skjedde av den grunn...

Det er vel bare kroppen som ikke var mottagelig eller klar...
Skal sies at etter siste gang startet fødselen, men tabletten var vel det som hjalp mest?

Sent from my iPad using BV Forum

Ja, mindre murringer i dag... men store deler av slimproppen har gått i løpet av disse dagene, var ikke så vondt å bli strippet denne gangen, så var vel mer moden enn forrige gang :) Skal spørre litt om igangsetting i morgen :)

Back
Topp