Dere som har blitt satt igang..

Frøkenfriken

Forelsket i forumet
Hvordan ble det gjort?

To dager med modningsgele, og siste dagen tok de vannet

tablett ført inn laaangt oppi der, ctg-registrering en time, deretter ny ctg og ny tablett osv osv....

Var moden, så starta med å ta vatnet. Fekk rier, men ikkje så effektive rier. Fekk Syntocinon-drypp, og då gjekk det ganske greit framover (1 cm i timen). Fødte 12 timar etter vatnet var tatt, 8 timar etter drypp :)

1. tablett
Ligge i ro i to timer
Gå rundt i en time
2. tablett
Ligge i ro i to timer
Gå rundt i en time (utgikk siden klokka var halv ett på natta)
Vannet gikk (bare litt)
Vente vente vente vente vente vente
Åpning
Vente vente vente vente vente vente
Epidural
Tok vannet
Fødsel

Alt i alt.. 19 timer med skikkelig vonde stormrier, og en fødsel på en halvtime.

Onsdag: Ballongkateter
Torsdag: Pille. Noen timer. Pille. Noen timer.
Ting startet. De tok vannet. Satt meg på drypp.
Fredag: Baby.

Tirsdag kl 11.00: Stikkpiller opp i rattata (eller Harstad som søstera mi kallar det på ein god dag)
Tirsdag kl 17.30: Fortsatt ingen ting som skjer, nye stikkpiller
Tirsdag kl 21: Mannen blir sendt heim, eg skal sove og få neste omgang med stikkpiller neste morgon (ja du!)
Tirsdag kl 22: Riene begynner, ikkje vonde men regelmessige med 2 min frå start til start
Onsdag kl 00.45: Blir flytta inn på fødestove sidan eg har nådd 3 cm opning og er i aktiv fødsel. Mannen kjem tilbake.
Onsdag kl 01.30 (ca): Vatnet blir tatt fordi dei må overvåke babyen bedre (elektrode på hovudet). Ca 5 cm opning. Det blir satt pudendalblokkade, grusomt vondt å få satt, *ingen* effekt
Onsdag kl 02.07: Guten er ute etter ca 1 t og 22 min aktiv fødsel. Intenst ja.
Onsdag kl 04.00 (ca): Dei er ferdige med å sy, ta det opp igjen, sy på nytt, ta det opp igjen, sy på nytt, etc.

Lørdag - Ct måling og ultralyd
Lørdag - Første tab.klokka 18
Lørdag - Andre tab klokka 23
Søndag - Rier startet kl 03
Søndag - fødte 05.32

Fikk en modningstablett i livmorshalsen (tror jeg) og etter en liten stund bare var jeg i full fødsel.

Jeg har blitt satt igang med begge
Med nr 1 var jeg moden som de sa, så ble først strippet på kvelden, dagen etter ble jeg satt på drypp.
Med nr 2 var jeg ikke så moden og var 34+,Så først ble det satt inn balongkateter som jeg gikk med i ca 1døgn da datt den ut. Ble da satt inn en modningstablett. Lå da i 2 timer i senga. Så var jeg ute et par timer på perm og spiste og koste med med mannen og guttungen. På kvelden ca kl 18.25 ble det satt inn ny modningstablett. Kl 19 så kjente jeg at noe skjedde, fikk jm til å komme. Da hadde jeg fått ca 2 cm åpning så ho skulle ordne et badekar som jeg kunne ligge i.Da ho kom tilbake ca 15min etter og sier at jeg ska gjøre meg klar til å bli flyttet, gikk nye 5 min. Ho ska da sjekke åpningen og det ho sier stille er om jeg klarer å gå til fødestua. Jo det klarte jeg, for syntes ikke at det hadde skjedd noe særlig. Da jeg var frame så sier jeg at jeg må trykke og kommer ikke mer en oppe i senga før jetungen var ute

Fikk tablett opp i dåsa med ett par timers mellomrom.. Etter ca 1 døgn med rier fikk jeg drypp og epidural (hadde ikke pauser mellom riene så var rimelig sliten) da det gikk veldig tregt for meg... Ble satt igang pga vannavgang uten rier.. første dagen måtte jeg bare ligge pga hode var ikke festa og var veldig høyt oppe

først tablett  i 2 tiden om ettermiddagen. så klyster om kvelden. riene startet ved midnatt.
i 6 tiden tidlig dagen etter tok de vannet og da startet de sterke riene. fikk epidural rett etterpå :)
grunnet at eg ble satt i gang var svangerskapsforgiftning og eg ble satt i gang 4 dager over termin.

Back
Topp