Dere som har blitt igangsatt..

Hvorfor ble du det?
Jr. hadde ingen planer om å komme ut selv, så ble satt i gang på overtid

Hvordan gikk fødselsforløpet?
Møtte 07:30 med ca 3 cm åpning,1 pille i huffsa, ligge en time, vente 3, ingen action, Ca 12 ble vannet tatt, ingen action, ble satt på drypp en stund senere, små korte rier, Fikk lystgass rundt 21:30, mål til 5 cm klokka 23, Rundt 23:30 en tur i badekaret igjen og ba om epidural, skikkelig vondt, Litt over midnatt fikk jeg pressrier, full åpning. Altså åpna meg siste 5 cm på under en time, pressa i 12 min og ut kom jr. på 3286 gram og 48 cm og 35 rundt hodet klokka 00:32. Ingen rifter.

Var du moden?
Ja, ca 3 cm åpning, hadde hatt modningsakupunktur 1 gang i uken fra uke 38 og blitt strippet av jordmor ca 4 dager før jeg ble satt i gang.

I hvilken uke ble du satt igang?
Ble satt i gang 42+2 og fødte 42+3

Pga sf.
Fikk tabletter.
Var moden og hadde 2 cm åpning.
3+2 før termin.
Vannet gikk 6 timer etter 2. tablett, rier uten stopp, "nesten" hasteks da pulsen til Ronja gikk kraftig ned hver gang jeg hadde rier. Kom ut 7,5 time etter vannet gikk.

Hvorfor ble du det? Lite fostervann

Hvordan gikk fødselsforløpet? Fikk første dose modningsgele fredag morgen, tok fostervannet søndag morgen. Endte med hastesnitt 23.30 søndag pga lite fremgang og at baby ikke hadde det bra (stoppet opp på 5 cm)

Var du moden? Nei

I hvilken uke ble du satt igang? 38

Opplevde det hele som en kjip og utmattende opplevelse, men gjør det gjerne igjen med tanke på premien, men satser på ett litt annet fødselsforløp denne gangen=)

Ble satt i gang 11 dager over termin, hadde litt åpning men ikke helt moden enda.
Fikk tablett og måtte vente 3 timer, ingenting skjddde. Fikk ny tablett og måtte vente igjen..ingenting skjedde. Låg på registrering før jeg skulle få min 3 tablett, da sa det PANG og riene haglet på, 30 min etter første rie var hun ute.

Hvorfor ble du det?

Pga preklamsi 8 dager over termin.

Hvordan gikk fødselsforløpet?

Ble satt i gang på modnings tab middeles moden og avflata. Etter modningspille nr 2 kom det rier. Men kroppen klarte ikke helt å følle opp, så måtte tas vennet på, og ha drypp utover. De første cm 0-4 gikk på undrkant av 2 timer, de neste 6 en i timen. 10 cm årpning og ingen pressrier og en stjernetitter som sitter fast og utslitt mamma og det hele ente i et haste k.s

Var du moden?

Mitt på 3

I hvilken uke ble du satt igang?

Uke 41+

Opplevde en såkladt mislykke induskjon pga flere faktorer. Så vil etter dette og egent ønske ikke bli indusert igjen.

Fru Fryd skrev:

Hvorfor ble du det? Langvarig vannavgang og høy temp.

Hvordan gikk fødselsforløpet? Ble satt på drypp kl 10 om morgenen, og riene kom for fullt kl. 15.00 (økte dosa hver 30.min fram til riene).. sønnen min var ute kl. 19.25

Var du moden? Ja, 3-4 cm.

I hvilken uke ble du satt igang? 38+6

Spør fordi jeg mest sannsynlig blir satt igang i uke 39 pga forrige svangerskap/fødsel

Ble satt igang pga ekstrem svangerskapskløe.

Fikk tablett kvart på 11, riene startet kvart på 12, ganske nøyaktig en time etterpå.
Fødselen varte ganske nøyaktig 7 timer og 5 minutter.

Ja, var moden, og hadde ca 3 cm åpning.

Var i uke 40+6

Blei satt i gang med minsta. Ei veke før termin. Var ikkje moden, men fekk modningspille om morgonen, merka ingenting til den. Sov litt, så gjekk vatnet klokko13, ho vart fødd 16:50. Synst det var heilt fantastisk sammeligna med min første fødsel  emoticon

Jeg ble satt igang sist pga forje fødsel og det som skjedde da.

Jeg var absolutt ikke moden så de startet med ballong kateter, tok 1 døgn fra den ble satt til ungen var ute :)

Jeg ble satt igang i uke 39+1, skal også bli satt igang denne gangen og håper på en like god opplevelse som sist :)

Lykke til med fødsel :)

Hvorfor ble du det? Vannet hadde gått, men jeg fikk ikke rier

Hvordan gikk fødselsforløpet? Det var min andre fødsel. Jeg fikk først en pille oppi.. 4 timer senere fikk jeg drypp og DA fikk jeg endelig rier, de varte i 50 minutter før jenta var ute, pressa i 5 av de. Raskt og intenst.'

Var du moden? Ja, hadde hatt 3-4 cm åpning i over 2 uker

I hvilken uke ble du satt igang? 41+0

Jeg ble satt igang pga høyt blodtrykk og mulig svangerskapsforgiftning, hadde blodtrykk oppe i 160/120.. Fikk det ikke nedover, endte med at jeg fikk Trandatae drypp (blodtrykkssenkende medisin rett i årene..) Hjalp litt men de turte ikke vente mer..

Fikk satt inn ballong på onsdags ettermiddag og den lå inni der til torsdag rundt 09. Da tok de den ut og det var 3-4 cm åpning, og 1 cm skjededel (eller noe sånt).. Jeg merka ikke stort og i 13-tiden tok de vannet og da kom riene, 1 minutt mellom og varte i ca 1 minutt..Det varte og det rakk, satte på drypp som de økte og økte. I 19-tiden var blodtrykket høyt så fikk epidural for det skal vist hjelpe å senke det. De økte enda mer på dryppet. Jeg hadde så dårlige rier så han kom ikke nedover uansett hvor mye de økte dryppet, (hodet var ikke festet heller når jeg ble satt igang) og jeg åpna meg dårlig. Så når klokka var rundt 22:30 ble det bestemt KS, da kunne de tøye meg til maks 5 cm.. Og 00:47 kom lillemann til verden med KS =D

Jeg var ikke moden når jeg ble satt igang og hodet var heller ikke festet.. Ble satt igang i uke 36+5..

Lykke til =)

Back
Topp