Dere som har bleiebarn - Bleiebøtte, ja eller nei? Og hvilket merke er best?

*SnartMammaTil5*

Flørter med forumet
For meg som ikke har hatt bleiebarn de siste 3 årene, er bleiebøtte et must eller ikke? Hva er deres erfaringer?

Skal uten tvil ha bleiebøtte denne gangen også :)

Nei gav min bort, hata den. Men du får ofte gratis om du handler i babybutikk og er gravid

Nei. Den samlet kun støv hos meg. Stinker fort når den blir stående på varmekabler, og jeg virkelig hatet tømme den på grunn av dette. Har alle gangene brukt vanlige billige husholdningsposer/hundeposer til bæsj. Noen ganger også tissebleier. Kastet etterhvert eller satt utenfor ytterdøra. Billig og lite lukt.

Aldri hatt behov for det, bærer ut søpla hver dag :-)

Nei. Den samlet kun støv hos meg. Stinker fort når den blir stående på varmekabler, og jeg virkelig hatet tømme den på grunn av dette. Har alle gangene brukt vanlige billige husholdningsposer/hundeposer til bæsj. Noen ganger også tissebleier. Kastet etterhvert eller satt utenfor ytterdøra. Billig og lite lukt.
Samme her, og nå er det ikke egen bleiesortering i kommunen lengre heller. Til mellomste hadde jeg en pose som jeg surret igjen mellom hver bleie som sto utenfor vaskerom døra, så havnet den i søppla når den var full :)

Brukte aldri det og kommer ikke til å bruke nå heller. Bærer heller ut hver dag [emoji4]

Vi har en bøtte på utsiden av terrassedøren (en litt fin en med lokk fra IKEA), som vi kaster bleiene i. Orker ikke lukten inne. Til tross for at bleiebøttenene i seg selv er ganske tett, så kommer det utrivelig dunst fra den når man dytter ny bleie oppi.. men nå er nesa mi ganske sensitiv da ;P synes uansett dette er en god løsning, ingen sjenerende lukt og bøtta tømmes ofte. Og ikke minst, ingen bleier som ligger synlig utenfor døren når gjester kommer :P

Hadde det med første, og skal absolutt ha denne gangen også! Har så mye å si med tanke på lukt og ikke minst hvor mange bleier det kan bli i løpet av en dag :pvi brukte den vi fikk gratis på barnas hus, husker ikke hva den heter, men den funka fint den.

Back
Topp