Dere som har bidrag gjennom NAV

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hvor lang tid tok det å behandle det?

Fikk brev av de.. og der sto det 5 mnd..

Må jeg gå hele 5 mnd uten bidrag??

Trodde bf  betalta i dag jeg.. og hadde beregnet de pengene.. men det gadd han ikke.. han ville heller betale alt når det var ferdig behandlet.. greit nok det.. det må han jo få gjøre som han vil med..

men da må altså jeg gå her i kanskje 5 mnd uten den støtten jeg da?

søk om bidragsforskudd, så du får det iallefall. Det skal iallefall gå ganske kjapt å få behandlet.

Kan virke sånn da ja..men du kan vel ringe og mase litt på de og ofte går det fortere enn det de skriver i brevet

søk om bidragsforsudd så får du jaffal litt mes du vente på at bf ska betale ;) har hatt bidragsforskudd i 15 mnd og bf har fremdeles isje betalt bidrag :P blir dyrt for an ittekvert hehe

Hadde du søkt om forskudd slik vi snakka om tidligere, så hadde du i det minste hatt det i denne perioden. Det er slike situasjoner som dette hvor bf kan overraske..
Her er det bare 1 mnd behandlingstid på forskuddet, vil tro det er noenlunde likt overalt. Søk om det nå!

Han kommer til å betale når bidragssøknaden er ferdig.. men vet jo ikke hvor lang tid det tar..

Jeg har krysset av for bidragsforskudd.. så da skal jeg egentlig motta en liten sum hver mnd frem til saken er ferdig behandlet da?

mammatileijente skrev:
Han kommer til å betale når bidragssøknaden er ferdig.. men vet jo ikke hvor lang tid det tar..

Jeg har krysset av for bidragsforskudd.. så da skal jeg egentlig motta en liten sum hver mnd frem til saken er ferdig behandlet da?

Snål tankegang av ham da forresten, men han får jo bare finne ut av det selv..
Bedre å ha 700- 1400 i måneden, enn ingenting vertfall..:) Ja, de må godkjenne søknaden om forskudd, og da får du det frem til han begynner å betale. Summen du da har fått utbetalt i forskudd trekker de fra det han skylder.

`Ja, ville jo blitt billigere for han å betale det han pleier nå.. og når søkanden er i orden og det begynner fra NAV sin side.. så er det bare å trekke fra det han allerede har betalt..

Istedenfor så får han en skikkelig regning om noen mnd..

Men vil jeg få forskuddsbidrag feks i november da? Nå får jeg jo ikke noe nå i oktober..

Eller må jeg vente på alt til saken er ferdig behandlet?

Mulig dere har prøvd å forklare meg noe.. men fortsatt ikke fattet det.. hehe

du må ringe og mase iallefall, og søke om bidragsforskudd...

da jeg søkte om bidragsendring sist tok det ÅTTE (!!!!) mnd fra jeg leverte søknaden til de hadde behandlet saken ferdig.. Og den eneste grunnen til at det gikk så kjapt (......) var fordi jeg til slutt ringte ukentlig og så daglig og maste.
Jeg sa ganske klart i fra til damen på forvaltninga at de var en direkte årsak til konflikter mellom foreldre, for hvilken mor eller far liker å få en gigaregning på bidrag fordi nav jobber tregt?? Og hvem får skylda? Den som har søkt om bidrag...

Jeg har søkt om bidragsforskudd.. det er jo noe man krysser av for i selve søknaden..

men vil det sa si.. at når jeg har gjort det.. at jeg egentlig skulle ha fått et forskudd også denne mnd da??

FOr jeg har ikke mottatt noen ting denne måneden jeg.. hverken fra nav eller fra bf..

mammatileijente skrev:
Jeg har søkt om bidragsforskudd.. det er jo noe man krysser av for i selve søknaden..

men vil det sa si.. at når jeg har gjort det.. at jeg egentlig skulle ha fått et forskudd også denne mnd da??

FOr jeg har ikke mottatt noen ting denne måneden jeg.. hverken fra nav eller fra bf..

når søkte du da?
bidragsforskuddet kommer vel rundt den 5 tror jeg... mens når far betaler så kommer det i dag eller iallefall innen en eller annen gitt dato litt framover...

jeg får alt fra far, men han betaler via nav innkreving.. på den måten får jeg det når jeg skal og han opparbeider seg gjeld hvis han ikke betaler.. (men betaler han ikke får jeg ingenting den mnd fordi jeg har ikke krav på forskudd fra nav fordi mannen min tjener for mye..)

mammatileijente skrev:

Er litt behandlingstid på det også altså.
Men du får jo etterbetalt fra nav når de har behandlet søknaden.

Oki.. så jeg må vente til de har behandlet søknaden ferdig? Det kan jo ta 5 mnd.. i alle fall det som står på papirene jeg fikk fra NAV nå.. om at søknaden er mottatt..

Jeg søkte for 2 uker siden ca..

Vet jo at det er behandlingstid.. og spørsmålet mitt er da.. om jeg må vente på alt til de er ferdig? Får ikke noe forskudd fra NAV mens de behandler saken? For da kan jeg jo ende med å gå 5 mnd uten penger da?

Tenkte kanskje at de kunne gi meg forskuddet jeg.. mens de behandlet saken..

Jeg måtte vente i 4 mnd på bidragsforskudd... Da fikk jeg etterbetalt alt i en gang..
Dumt å måtte vente så lenge.. Får satse på de ikke tar fulle 5 mnd hos deg :)

forskuddet skal være inne senest den 10. hver mnd... så det er jo ikke rart at du ikke fikk noe denne mnd..

Ringte bidragsfogden i dag.. og var visst ikke søkt om bildragsforskudd!! Grrr

Der kan du se.. kan ikke stole på NAV sånn over tlf... eller ved oppmøte.. dette har skjedd meg før i andre sammenhenger..

så hun på bidragsfogden oppfattet og skjønte godt min frustrasjon over at det ikke hadde kommet med søknad om forskudd.. så hun fikset det nå..

Så da får vi se da..

Back
Topp