Dere som har bestemt dere for guttenavn

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Har dere lyst til å avsløre hva dere endte på? :) evt hva det sto mellom. Står fast


Mamma til storebror og lillesøster
<3
 
Nå får vi jente, men guttenavnet hadde blitt Ole-Tobias :)
med eldste sto det mellom Nikolai, Tobias, Teodor og Magnus
 
Eg og får jente... Men hadde det blitt gutt skulle han heite Felix eller Ludvig! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi vet ikke kjønn, men om det blir gutt står det mellom Eskil, Erlend og Aksel :)
 
Hadde det blitt gutt, ville det stått mellom Lars og Eivind :)
 
Jeg ønsker å kalle å kalle ham Victor, men mannen min har ikke bestemt seg om han liker det enda. Hadde det vært jente skule hun hett Victoria, det har vi vært enige om i åresvis. Det er mange grunner til navnevalget. For det første liker jeg betydningen - at dette skal være den babyen som kommer seirende ut av den lange kampen vi har hatt. For det andre blir det en oppkalling etter min manns franske farfar, som har en sørgelig historie og fortjener å minnes. Han var på fangeleir i Sibir under krigen og ble drept rett før freden kom. På 8. mai da alle feiret i gatene fikk kona hans meldingen om at han aldri ville komme tilbake, og da hadde hun akkurat født en sønn (min manns far), som aldri fikk truffet faren sin.
Dessuten synes jeg William og Victor klinger fint sammen! :) Men - jeg kommer aldri til å tvinge gjennom et navn som min mann ikke er enig i, så vi får se hva vi ender på!

Jeg tror hans største argument imot er at det er navnet på Ungarns svært upopulære statsminister, og han klarer ikke å forbinde navnet med noe annet enn ham! Men det vil jo endre seg, så kanskje han også endrer mening. (min mann er fransk/ungarsk - så det må bli et navn som passer på alle tre språkene)
 
Last edited:
Jeg ønsker å kalle å kalle ham Victor, men mannen min har ikke bestemt seg om han liker det enda. Hadde det vært jente skule hun hett Victoria, det har vi vært enige om i åresvis. Det er mange grunner til navnevalget. For det første liker jeg betydningen - at dette skal være den babyen som kommer seirende ut av den lange kampen vi har hatt. For det andre blir det en oppkalling etter min manns franske farfar, som har en sørgelig historie og fortjener å minnes. Han var på fangeleir i Sibir under krigen og ble drept rett før freden kom. På 8. mai da alle feiret i gatene fikk kona hans meldingen om at han aldri ville komme tilbake, og da hadde hun akkurat født en sønn (min manns far), som aldri fikk truffet faren sin.
Dessuten synes jeg William og Victor klinger fint sammen! :) Men - jeg kommer aldri til å tvinge gjennom et navn som min mann ikke er enig i, så vi får se hva vi ender på!

Jeg tror hans største argument imot er at det er navnet på Ungarns svært upopulære statsminister, og han klarer ikke å forbinde navnet med noe annet enn ham! Men det vil jo endre seg, så kanskje han også endrer mening. (min mann er fransk/ungarsk - så det må bli et navn som passer på alle tre språkene)
Jeg synes det er så fint når det er en bakgrunn for et navnevalg utover at man synes navnet er fint og dette var jo mange gode argumenter for. I tillegg var Viktor et av to navn vi vurderte da 4-åringen skulle få navn, så jeg synes jo selvfølgelig det er veldig fint i tillegg.... :) (Nå har broren min fått en sønn med det navnet i mellomtiden, så kan ikke bruke det denne gangen). Håper mannen din venner seg til det! :)

Her er det også veldig sannsynlig at det blir oppkalling på et eller annet vis. 4-åringen er oppkalt etter min morfar og min mor. Synes det er så koselig! :)
 
Vi står mellom Ludvig, Noel og Fredrik (med ulike måter å stave det på) for tiden :)
 
Både Eskil og Lars som to av dere har nevnt har vi vært innom :) Noel er også veldig fint. Så utrolig fin begrunnelse for navn , Chuma. Håper du får gjennomslag :)


Mamma til storebror og lillesøster
<3
 
Jentenavn sto det mellom Maiken og Rebekka.

Nå kan det se ut som det ender på Christoffer siden det er en liten gutt i magen :)

Har fra før en som heter Jørgen :)
 
.
 
Last edited:
Hadde det blitt en gutt var vi tidlig innom Ludvik, Ulrik, Birk og Loke.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk vite at det blir gutt i går, så det første mannen ropet i ekstase er - Elias !! Og dt er et navn som har stått på lista mi.

Ellers liker eg Josef, og Jonas. Vi må også velge navn som passer flere kulturer :)

Hadde det blitt jente - Sophia eller Louisa:)
 
Vi tar 6 åringen med på råd i navnediskusjonen - og i går etter svømmingen kom han ut fra garderoben og sa han hadde hørt et fint navn der inne: Andreas. Det synes jeg også er fint, men pappaen liker ikke det heller. Så akkurat nå har vi tre en favoritt hver! Jaja, det er tid ennå til å bli enige!
 
Vi snuser litt på Alfred, Idar og Ludvig.... Alfred har nok en knapp ledelse forløpig i og med at det er oppkalling etter min samboers far (og store helt..... ;) )
 
Vi snuser litt på Alfred, Idar og Ludvig.... Alfred har nok en knapp ledelse forløpig i og med at det er oppkalling etter min samboers far (og store helt..... ;) )

Ludvig/Ludwig er per i dag det navnet vi er mest enige om hos oss :) Ser ut til at det blir det..,
 
Vi har fra før Ørjan og Marvin.

Foreløpig har vi forslag som Syver, Lyder, Sivert, Liam, Loke og Albert. Jeg har i grunn ikke falt for noen av disse navnene, men liker foreløpig Syver og Loke best.
 
Back
Topp