Dere som har bestemt dere for å ikke få flere barn

Vi har to og det er helt perfekt.
Kjenner at det klirrer i eggene noen ganger men jeg hadde forferdelige svangerskap begge gangene (hypermensis) så jeg kommer ikke til å gjlre det igjen.
I tillegg ser jeg fordelene med å ha to barn, både økonomisk og tidmessig [:)]

ORIGINAL: lille nuppa

ORIGINAL: Skravlemor

for meg holder det lenge med to, har aldri ønsket meg flere, og heller ikke etter at begge to er født[:)]

jeg og, og får det bekreftet når jeg ser gravide og nyfødte, det RISLER ikke i mine eggstokker da faktisk[8D]

Jeg hiver meg på denne. To barn er perfekt for oss[:)]

For det første så føler vi at de to vi har nå krever mer enn nok. Jenta har spesielle behov så må følges mye opp, og det er 50% sjanse for at en evt. ny unge vil kunne få den samme sykdommen som henne. Er så fornøyd med de to vi har nå og føler ikke lengre behov for å få en til, blir ikke babysyk lengre heller[8D]

Skal ikke ha flere barn fordi, jeg ikke likte å gå gravid, særlig siste delen av graviditeten var et slit med mye lege/sykehus styr[:(]. Jeg gikk 16 dager over tida, og var konstant engstelig de dagene,det var ikke kjekt å gå å vente på at legene skulle bestemme seg for å sette meg i gang. Noe som forøvrig endte med et ks.
Jeg er også for gammel (39 år) til å ha fler nå. Samboern har ei datter på 13 år som bor sammen med oss, så i praksis så er jeg 2 barnsmor[:)]. Og det holder lenge[:)]

Jeg har en og skal ikke ha flere. Rett og slett fordi svangerskapet mitt var så problematisk at det ikke frister til gjentakelse. Noen ganger surrer jeg det bort med å si til folk at jeg ikke skal befolke verden alene, men mener vel i grunn at man skal være glad for det man har. Uansett hva...

ORIGINAL: Miss Fat

Fordi vi har en av hver
Fordi da har vi tid til å følge de opp gjennom
Fordi det er plass i bilen til to
Fordi jeg ikke orker gå gravid engang til

++++++++++++++++++

JA samme her [:D] + at vi blir 37 begge to i år, orker ikke mer gitt.. haha.

Etter to veldig dårlige svangerskap tar jeg ikke sjansen på et til. Hadde sikkert kommet meg gjennom det, men det blir for mye å ofre. Er noe med å få familien til å fungere også.. Og ikke bare være rugemaskin og pleiepasient.. Så vi var begge veldig enige om at nå holder det!

Jeg er ikke blant de mest energiske personene så jeg har ikke energi til mer enn de to vi har, har ikke noe med alderen min å gjøre da jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske. [:-] Men, jeg er jo da 34 nå og for min del så syns jeg ikke jeg trenger å få flere nå. Nei jeg mener ikke at folk er for gamle når de har blitt 34 men JEG vil ikke ha flere da. Samboer er dessuten 42 så syns ikke vi trenger å sette flere til verden nå da. Sambo vil være 61 når lillebror når 20 år liksom. Jeg sliter dessuten med kronisk migrene så det holder med 2 unger. Det frister litt med en unge til men det blir ikke aktuelt. 

ORIGINAL: SistemannIMagen

har hverken råd eller tid til flere. men nå har jeg 4 stykk da[:)]

samme her, bare at jeg er alene med alle sammen, så har virkelig ikke energi til det heller.

Back
Topp