Dere som har beiset terassen?

cathkal

Gift med forumet
Vi bygget og beiset terassen mørk i fjor og den ser allerede 10 år gammal ut[&o]

De er jo så mye beis som har flasset av og så er det komt grønt på den også.

Hvordan får jeg bort det grønne?
Og må en beise på nytt hvert år?[8|]

Hvis dere har terrassen ved busker og gress o.l så blir det fort grønt.

Vi har det, og jeg burde ha vasket den hvert år.

Jeg vasker med terrassevask.
Så når du skal kjøpe beis så be dem om å ha i ekstra soppdreper oppi. Det koster ca 130-140 kroner, men det er verdt det.

Og husk at man ikke skal spyle terrassen med høytrykkspyler. Da ødelegger du borene og terrassen ser plutselig ti år eldre ut.

Det at den flasser av kan ha med at borene var for varme da du beiset, solen skal helst ikke stå på mens du beiser, da tørker beisen for fort før den får trukket helt nedi. De beste forholdene er lett overskyet vær.

ORIGINAL: Regan

Hvis dere har terrassen ved busker og gress o.l så blir det fort grønt.

Vi har det, og jeg burde ha vasket den hvert år.

Jeg vasker med terrassevask.
Så når du skal kjøpe beis så be dem om å ha i ekstra soppdreper oppi. Det koster ca 130-140 kroner, men det er verdt det.

Og husk at man ikke skal spyle terrassen med høytrykkspyler. Da ødelegger du borene og terrassen ser plutselig ti år eldre ut.

Det at den flasser av kan ha med at borene var for varme da du beiset, solen skal helst ikke stå på mens du beiser, da tørker beisen for fort før den får trukket helt nedi. De beste forholdene er lett overskyet vær.

Tsen takk for godt svar :)

dytter

Vi har beiset verandaen vår, og den må som oftest males igjen hvert år, pga at det ligger mye snø der hele vinteren, og det gjør at malingen lett flasser av. I år har det gått veldig bra. Har måket av snøen på hele verandaen ved de fleste snøfall, i tillegg til at vi fikk tilsatt noe i malingen i fjor som skulle gjøre at den satt bedre. Funker tydeligvis :)

Back
Topp