Dere som har begge kjønn

Heldigst

Elsker forumet
Septemberlykke 2021
Februarbarna 2023
Merket dere forskjell i graviditetssymptomene med gutt og jente?

Nei, symptomene var mer eller mindre fraværende med begge :) Hadde ømme pupper og var trøtt i første trimester, ellers ingenting. Nå med nr 3 er jeg i tillegg mye kvalm og uggen, lite matlyst, mer hormonell...

Sniker fra april.

Ja, så absolutt. Fikk gutt første gang og hadde en fantastisk graviditet. Denne gangen venter jeg jente og har hatt hyperemesis.

Jeg har jente fra før, da var jeg veldig dårlig store deler av graviditeten....
Om det skal stemme så er det i såfall gutt denne gang, jeg er mye mindre kvalm nå...

Jeg har gutt, jente, jente. De 2 første graviditetene var helt like, ikke noe dårlig. Og 3 graviditet var jeg superdårlig fra uke 6-9. Så her har ikke kjønnet hatt noe å si. Nå er jeg 7 uker på vei og har ikke vært dårlig en eneste dag enda hvertfall

Med gutt vokste håret på leggene mine i rekordfart :P og med jente vokste det så sakte at jeg måtte tenke tilbake for å huske sist jeg barberte meg :p ellers var det meste ganske likt. Kvalme fra ca uke 6 - 13, bare mer akutt morgenkvalme med gutt og mer gjennom dagen med jente. Aldri kastet opp da :)

Interessant, og takk for svar :). Jeg føler meg helt annerledes i formen nå enn med førstemann, så det blir interessant å se om det er tilfeldig eller om det er ei jente inni der.
Er mer kvalm hele dagen, og har vært det lenge, men ikke spydd enda. Med førstemann spydde jeg om morgenen i et par uker og det var det. Trøttere også nå enn med første, vil bare sove og sove. Med første hadde jeg nesten ikke symptomer så tidlig.

Med gutt vokste håret på leggene mine i rekordfart :p og med jente vokste det så sakte at jeg måtte tenke tilbake for å huske sist jeg barberte meg :p ellers var det meste ganske likt. Kvalme fra ca uke 6 - 13, bare mer akutt morgenkvalme med gutt og mer gjennom dagen med jente. Aldri kastet opp da :)

Haha!! Interessant teori! Hårene på beina mine vokser veldig sakte så skal bli gøy å se om teorien din stemmer :hilarious: jeg har innbilt meg at siden alle generasjonene siden bestemor bare har fått jenter (inkl. Min søster) så får jeg bare gutter sikkert :p

Har gutt fra før. Var en del svimmel og kvalm fra uke 7-16. MYE halsbrann. Ganske ømme pupper fra uke 7. Tisset ikke så ofte.

Aner ikke hva jeg bærer på nå, men hatt ømme pupper siden dagen etter EL. Veldig svimmel allerede fra uke 5/6, klarer å holde kvalmen i sjakk med mat. Fikser heller ikke denne gangen brus og smeltet ost. Ingen halsbrann foreløpig (uke 8 nå). Tisser hele tiden.

Når det gjelder hår på leggene så aner jeg ikke, barberer de kun om sommeren

Sniker fra april.

Ja, så absolutt. Fikk gutt første gang og hadde en fantastisk graviditet. Denne gangen venter jeg jente og har hatt hyperemesis.
Hmmm, kanskje det er samme for meg. Kjempeform sist(gutt), og spyr døgnet rundt og innom sykehus nå... Spennende å se kjønn. når roet kvalmen seg for deg?

Hmmm, kanskje det er samme for meg. Kjempeform sist(gutt), og spyr døgnet rundt og innom sykehus nå... Spennende å se kjønn. når roet kvalmen seg for deg?

Ekstrem kvalme ses hyppigere blandt gravide som bærer jentefoster, men det finnes jo maaaaaaange unntak ;) Kvalmen ga seg rundt halvveis, heldigvis! Toppet seg rundt uke 12-16. Phenergan funket best for meg. Da sov jeg meg gjennom store tider av døgnet, men var ingenting som gjorde meg mindre kvalm.

Masse lykke til videre og god bedring.

Ekstrem kvalme ses hyppigere blandt gravide som bærer jentefoster, men det finnes jo maaaaaaange unntak ;) Kvalmen ga seg rundt halvveis, heldigvis! Toppet seg rundt uke 12-16. Phenergan funket best for meg. Da sov jeg meg gjennom store tider av døgnet, men var ingenting som gjorde meg mindre kvalm.

Masse lykke til videre og god bedring.
Jeg hadde et håp om å bli bedre nå snart, men syns bare det blir mer og mer håpløst :eek: Føler meg som verdens dårligste mamma når jeg er alene med mini, ligger bare i senga og på gulvet....

Jeg hadde et håp om å bli bedre nå snart, men syns bare det blir mer og mer håpløst :eek: Føler meg som verdens dårligste mamma når jeg er alene med mini, ligger bare i senga og på gulvet....
Alle er forskjellig så kan jo tenkes du snart blir bedre :) Mange blir jo bedre rundt 12 uker.

Jeg synes også det var tøft, men tenk på det som en fin tid for pappa og sønn til å finne på masse hyggelig sammen. Det varer ikke evig.

Hvis teoriene her stemmer, så får jeg jente :sign19
Når jeg gikk med gutt hadde jeg ikke plager eller kvalme i det hele tatt, bare litt trøtt. Nå er jeg kvalm hele dagen, har vondt i hofter og dødstrøtt!
Skal bli spennende og se hva det blir :happy:

Hvis teoriene her stemmer, så får jeg jente :sign19
Når jeg gikk med gutt hadde jeg ikke plager eller kvalme i det hele tatt, bare litt trøtt. Nå er jeg kvalm hele dagen, har vondt i hofter og dødstrøtt!
Skal bli spennende og se hva det blir :happy:
samme her..med guttungen var jeg ikke dårlig i det hele tatt..denne gangen er jeg kjempe dårlig med oppkast å det hele:depressed:..super trøtt hele dagen også...blir spennende å se på ultralyd etterhvert. Hadde vært greit med en av hver:)

Har gutt og jente fra før. Var superkvalm jevnt over i helse svangeskapet med gutten, men ikke like kvalm med jenta. Av andre plager var det likt med begge to. Denne gang er jeg mer kvalm enn noen gang, og får derfor automatisk følelse av gutt, siden det minner mest om det svangerskapet så langt.

Back
Topp