Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har ikke gitt fisk,bortsett fra en gang når Thea var 6mnd....Da spiste ho to poteter og en halv makrell.......... Ho fikk ingen allergi...Var helt vill etter det
[:)]Barn under et år skal ikke ha fisk! Sønnen min var sterkt plaget av atopisk eksem fra han var født ,og som den gode mor ga jeg ham tran fra han var 6 uker.... Da han var ett år skulle han få fisk for første gang, glass med torskegryte?-Nestle`. En bit inn-og ungen spydde så spruten sto... Ble tatt til lege-og han var intolerant mot fisk. Ikke allergisk.Eksemet ble veeeldig mye bedre når han ikke fikk mer tran kan du si.... Vi begynte med litt fisk til ham når han var 8 år ,og nå er faktisk fisk det beste han vet!
(Han får fortsatt utslett av rød fisk,så det ligger han unna.)
I boken spebarnsmat som vi fikk på helsestasjonen står det at barn 9-12 mnd. kan spise fisk. Frida spiser fiskeboller og fiskepinner, det går kjempe fint. Klart har man allergi bør man vel være forsiktig.
Gav fisk til eldste jenta vår før hun var året. Vi er ikke plaget med allergi i familien - da hadde jeg vært mer forsiktig. Yngste jenta har ikke fått fisk ennå, men hun er bare snaut 7mnd. Hun får nok smake litt fisk før hun blir ett år, hun også. Har lest at dersom det ikke er alvorlig allergi i familien trenger man ikke kutte ut matvarer...?!? eldstejenta er 4år og så langt har hun ingen tegn på allergi i alle fall...
Men har jeg ikke lest da at når barnet runder 6mnd, kan de få kjøtt og fisk sammen med grønnsakene og potetene..i de glassene selvfølgelig....? hmmm...[8|]
Det som står på glassene står ikke med hensyn til allergi. For man skal heller ikke gi erter til ungene før de er et år og heller ikke jordbær, men man får glass med det! Fisk anbefales ikke til barn under et år, og det er pga. allergi. Uansett om det er fiskeboller eller hva det er... Nestle og småfolk tenker bare på og selge!