Dere som har barn som spiller fotball

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Har en jente som nettopp er begynt i fotball. Men hva i all verdens dager tar dere på de av klær nå på høsten? Det regner og blåser, men de kan jo ikke løpe rundt i regntøy og gummistøvler.....

Min har på joggebukse, pologenser og genser, samt fotballsko.
Ser at det på "laget" er flere som går i shorts, men de pleier da å ha strømpebukse under shortsen. Nå skal det legges til at det foreløpig har vært opphold og fint vær når de har trent.

Sønnen min begynte å spille fotball i vår, og han er 5. Men nå er da sessongen over for i år. Men vet at siste treningen så hadde det regnet en god del, og var veldig bløtt på bana, og litt såuggete. Men han hadde på seg vanlig fotball tøy, men da en litt tykkere joggebukse og vindjakke, og det funket helt fint det :)

Sønnen min begynte å spille fotball i vår, og han er 5. Men nå er da sessongen over for i år. Men vet at siste treningen så hadde det regnet en god del, og var veldig bløtt på bana, og litt såuggete. Men han hadde på seg vanlig fotball tøy, men da en litt tykkere joggebukse og vindjakke, og det funket helt fint det :)

Jeg har da spilt fotball selv i mange år, både som liten og som litt større. Da jeg var liten hadde vi ikke så mye ulltøy å velge i som i dag, og det som fantes var ikke akkurat billig, så vi hadde stort sett bomullsstilongser/strømpebukser o shorts over. Man løper jo rundt på fotballtrening for det meste så ble ikke kald. Da jeg ble litt eldre dukket disse polyester-nikkersene opp, da brukte jeg det og bomullslongs, t-skjorte og collegegenser. Regnet det VELDIG mye hendte det jeg hadde en lett regnjakke på, noe som ikke er noe problem å finne i dag. Hadde jeg drevet med fotball nå hadde jeg brukt ull-stilongs og ull-skjorte (enten langermet eller kortermet og collegegenser over den). Tenk litt på hva du selv ville brukt dersom du skulle trene ute i litt kjølig vær. :)

Back
Topp