Dere som har barn som ikke tåler ull..

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Hvordan reagerte de og hvor lang tid tok det før du skjønte at det var ull barnet reagerte på?

Jenta mi brukte ull for første gang på mandag. Fikk røde nupper og røde flekker på ryggen etterpå. Hadde ullstrømper også men ingen reaksjon på beina. Har ikke brukt ull siden men utslettet er der fortsatt. Hun plages riktignok ikke av det. Kan det være at hun ikke tåler ulla eller er det noe annet? Syns det var litt rart at det var kun ryggen som fikk utslett..

Her fikk hun rødt utslett av skjerfet... men jeg tror faktisk det var fordi hun var fuktig under haka, og ikke på grunn av skjerfet. Men kan det være at hun hadde en annen type ull på overkroppen enn på føttene da?

Her fikk hun rødt utslett av skjerfet... men jeg tror faktisk det var fordi hun var fuktig under haka, og ikke på grunn av skjerfet. Men kan det være at hun hadde en annen type ull på overkroppen enn på føttene da?

Okei. Nei var samme type ull begge steder derfor jeg syns det virker litt rart hvis det var ulla

Her fikk han røde prikker der ullbodyen hadde dekket. Kan bruke ullstrømpebukser, ser ikke ut som han reagerer på det. Men er jo tynnere hud på mage, bryst og rygg så kanskje derfor de reagerer mer der.

Her fikk han eksem på beina så eg kan bruke ull så lenge eg husker på å smøre med en skikkelig feit fuktighetskrem og ofte når han går med det.. :)

Fikk eksemflekker

Eldste reagerte. Fikk røde eksemflekker, som regel på magen. Tålte ull/silkeblanding så vi brukte en del av det fra nøstebarn. Er lenge siden jeg har sett noen eksemflekker på han nå så håper han har vokst det av seg (atopisk)

Brukte ull i starten og hun reagerte ikke på det da. Men nå i det siste har hun reagert på ull på overkroppen, hun har svakt eksem som kommer frem ved bruk av ull. Ull på beina går bra. Har prøvd litt forskjellig ull, til og med bomull/ull får frem nupper/tørrflekker. Det eneste vi ikke har prøvd er ull/silke. Kanskje vi må prøve det også før vi venter en stund med ull, litt frustrerende for liker jo ull selv så godt, og det holder på varmen på en annen måte enn bomull! Ingen av oss foreldre har/har hatt noen form for eksem, så satser på og håper at hun vokser det av seg :-)

Back
Topp