Dere som har barn som ikke kan ligge for seg selv...

Ida82

Forumet er livet
Lurer på om de tar sutt eller ikke? Og ammer du? For storesøster fikk flaske og brukte sutt. Kunne fint ligge alene og finne roen. Lillesøster ammer og tar ikke sutt. Skal helst bysses, bæres i søvn.... Liker heller ikke ligge våken alene... Selskapssyk.... Har dette en sammenheng?

hmm, kanskje det! begge mine har jeg ammet og suger på tutt så jeg har ingen sammenligning dessverre.

Min førte tok tutt, men ville heller aldri sove alene på dagtid. Nr to nå sovner lett i vegga. Jeg tror det bare kommer Ann på babyen jeg. Meg tutt kan jo sikkert hjelpe....

Jeg ammer og lillemor tar sutt. Sutten hjelper når ho er urolig, jeg slipper å amme så ofte, og ho sovner stort sett med den. Men ho sover ikke lenge i strekk.

Mitt første barn ville heller ikke ligge alene på dagtid, hun ble ammet og fikk ikke sutt, nr 2 ble ammet og tok tommelen (har sluttet med det igjen) og har hele tiden vært utrolig enkel med det meste. Han her ammes og får ikke sutt, virker så langt til å være veldig lik storebroren sin. :-)
Førstemann lå maks 3 min før hun begynte å skrike, det varte ganske lenge også. Til slutt så hengte jeg helt tilfeldig en remse med biteringer på den "uroen" som hang på grinda, den gikk rundt og rundt m/ musikk men hun enset den lissom ikke. Når disse biteringene kom på kom de ned og forbi henne og fanget hennes oppmerksomhet og brått fikk jeg et barn som kunne ligge for seg selv i grinda! :-o Helt tifeldig med andre ord. ;-)
Ellers gikk det mye i bæresele her, da fikk jeg i hvertfall gjort litt. 

Her har jeg ammet begge to og begge tar sutt, nr 1 måtte bæres masse og måtte sove oppe på en av oss de to første månedene, før vi klarte å legge henne ned etter å ha bysset henne i søvn. Nr 2 er litt enklere, trenger ikke å sove oppe på oss, kan innimellom sovne på egenhånd, men liker ikke å ligge alene lenge, som regel maks noen minutter.. Men er generelt mye roligere enn nr 1 så fornøyd sålangt ;)

Jeg har en av hver! Jeg delammer, så dvs begge to tar flaske og begge to tar smokken fint. Gutten min ligger fint og rolig for seg selv, mens lille frøken helst vil sove på noen sin arm...

Back
Topp