Hva bruker dere?
Bomull/ull? Ull/silke?
Hvor er det rimelig?
Bomull/ull? Ull/silke?
Hvor er det rimelig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mini har noe eksem, så vi bruker ull/bomull. Min personlige favoritt er claire.dk, mye fint på nettbutikken deres. 179,- for body, fra 159,- + for underdel, 299,- for heldrakt.Sphynx skrev:
KappAhl har noe, men det er ikke så fint. 149,- per del
På Barnas Hus har de fått ull/bomull i Reflex-serien. Bodyene går bare til str 74 desverre, men det finnes trøye/longs/heldrakt til 149/149/299,-
Barnas Hus har også Petit Bateau i ull/bomull. 249,- for heldrakt, nydelig kvalitet, men kjempesmå på str.
Joha har også en hel serie med ull/bomull, men jeg synes det er vanskelig å finne en butikk med godt utvalg. Petter&Pia på nettet har endel. barnas Hus også.
Edit: Cubus hadde i fjor, men nå ser det ut til at de har gått over til kun ren merinoull...
mammatileijente skrev:
Mini har noe eksem, så vi bruker ull/bomull. Min personlige favoritt er claire.dk, mye fint på nettbutikken deres. 179,- for body, fra 159,- + for underdel, 299,- for heldrakt.Sphynx skrev:
På Barnas Hus har de fått ull/bomull i Reflex-serien. Bodyene går bare til str 74 desverre, men det finnes trøye/longs/heldrakt til 149/149/299,-
Barnas Hus har også Petit Bateau i ull/bomull. 249,- for heldrakt, nydelig kvalitet, men kjempesmå på str.
Joha har også en hel serie med ull/bomull, men jeg synes det er vanskelig å finne en butikk med godt utvalg. Petter&Pia på nettet har endel. barnas Hus også.
Edit: Cubus hadde i fjor, men nå ser det ut til at de har gått over til kun ren merinoull...
Tusen takk for masse gode tips;)
Men er bomull/ull bedre enn bomull/silke? eller er det ett fett?
Hvordan er fordelingen? 70% ull og 30% bomull?
Babelle skrev:
mammatileijente skrev:
Tusen takk for masse gode tips;)
Men er bomull/ull bedre enn bomull/silke? eller er det ett fett?
Hvordan er fordelingen? 70% ull og 30% bomull?
Etter det jeg har forstått så er ofte ull/bomull sånn at det er bomull på innsiden av plagget og ull på utsiden, mens ull/silke er blandet sånn at ulla kommer rett på kroppen uansett.
Så man må ikke ha ull rett på kroppen for å holde best på varmen? Tenker på deg da Labambie.. klarer jenta di å bruke ull rett på kroppen? Men du vil ikke? ;)mammatileijente skrev:
Usj.. synes dette er noe dritt altså.. at hun ikke klarer å gå med ull.. ser for meg at dette er aller best for min dattere da hun blir fort varm.. og svett.. og bomull puster jo ikke.. så ren bomull tror jeg blir helt uaktuelt..
Dollface skrev:
Så man må ikke ha ull rett på kroppen for å holde best på varmen? Tenker på deg da Labambie.. klarer jenta di å bruke ull rett på kroppen? Men du vil ikke? ;)mammatileijente skrev:
Usj.. synes dette er noe dritt altså.. at hun ikke klarer å gå med ull.. ser for meg at dette er aller best for min dattere da hun blir fort varm.. og svett.. og bomull puster jo ikke.. så ren bomull tror jeg blir helt uaktuelt..
prøv superundertøy?
Jeg som voksen bruker det, og jeg er varm og god når det er kaldt ute iallefall :)
Spurte selgeren på stormberg i dag, og han sa iallefall at det de solgte transporterte fukt bedre enn ull :)
Kan varmt anbefale superundertøy til barn som har eksem, eller som generelt ikke tåler ulltøy.c",) skrev:
Her har jeg en snuppe som svetter mye i utelek, har hatt tendens til litt vinterhud/tørr hud og da har superundertøyet vært helt topp!
Norheim Fossum superundertøy har vi brukt i mange år og prisen er ikke avskrekkende heller.
mammatileijente skrev:
Kan varmt anbefale superundertøy til barn som har eksem, eller som generelt ikke tåler ulltøy.c",) skrev:
Her har jeg en snuppe som svetter mye i utelek, har hatt tendens til litt vinterhud/tørr hud og da har superundertøyet vært helt topp!
Norheim Fossum superundertøy har vi brukt i mange år og prisen er ikke avskrekkende heller.
Tror nok hun tåler ull.. hun bare liker det ikke lengre.. stikker og klør..
Hun er litt nuppete i huden.. men ikke spesielt tørr.. kanskje en smule mer på vinteren..
Norheim Fossum undertøy skal sjekkes;) Får jeg det på sporten? På alle sportsbutikker?
Takk;)
Bambus produktene fra Lilleba er kjempe gode. Skal ha samme egenskap som ull, men uten at barnet får kløe etc. Kjempe gode for barn med eksem.Monica80 skrev: