Dere som har barn på "ipad skole"

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hvordan synes dere at det går?

Andreklassingen vår begynte nå i høst og jeg er litt glad hun gikk et år med papir og blyant først. Hun skriver fortsatt noe lekser på papir men nesten bare matte og nå skal de begynne med en matte app også det oppgavene utvikler seg etter ungens nivå, får de til blir det gradvis vanskeligere.

Utfordrende når hun leser inn ledelekse si, ikke uvanlig at anfrebi familien kommer i bakgrunnen...
 
Jeg bare lurer.. Går alt skolearbeidet på Ipad og apper? o_O
 
Jeg bare lurer.. Går alt skolearbeidet på Ipad og apper? o_O

Det gjør det her, og jeg er sterkt i mot det! Datteren min på seksten er så glad for at hun bare rakk et år med iPad før videregående, hun var livredd for helt å ødelegge notatteknikk og lignende. I tillegg fikk hun skikkelig hodepine av at de brukte den så mye. På ungdomsskolen får de ikke utdelt skrivebøker i det hele tatt, kun i matematikk. På barneskolen bruker de den noe mindre, men fremdeles alt for mye for min smak.
 
Det gjør det her, og jeg er sterkt i mot det! Datteren min på seksten er så glad for at hun bare rakk et år med iPad før videregående, hun var livredd for helt å ødelegge notatteknikk og lignende. I tillegg fikk hun skikkelig hodepine av at de brukte den så mye. På ungdomsskolen får de ikke utdelt skrivebøker i det hele tatt, kun i matematikk. På barneskolen bruker de den noe mindre, men fremdeles alt for mye for min smak.
Greit at verden blir mer digitalisert, men det å skrive og lese på ark må jo være mye bedre for barn og unge o_O
 
Jeg må helt ærlig si. Jeg vet ikke. Bombet enda i innføringa

Jeg vet hun har ledelekser på ark. Men skriver på ipad.

Nå har de begynt med matte på ipad også. Før høstferien hadde de det på ark. Men de har begybt med noe multi-smart som utvikler seg sånn at oppgavene blir vanskeligere om du får det til og lettere om det viser seg at du sliter for å få med seg alle gjennom alt. Så derved jobber de ti min på det i stedet for at hele klassen gjør de samme oppgavene. Og det er jo egentlig smart. Never mind at mi Gjorde 18 av de 20 minuttene som skulle være 2 ganger ti den første dagen. Og ca like mye den andre...
 
Mi går i 6.klasse og har iPad, de fikk det i femte. Har omtrent alt av skolearbeid på den, og det er skikkelig pyton syntes jeg. Vanskelig å sjekke lekser og følge med. Har dessverre mistet mye av oversikten iforhold til skolearbeidet etter at den ble tatt i bruk...
 
Back
Topp