Dere som har barn på 2,5 -3 år?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Hvor mye sover de i løpet av ett døgn? Og har de daglur enda?
Er så mange som kommenterer at jeg lar min 2,5 år sove så lenge han vill på dagtid.
Når han sover hjemme sover 1,5 til to timer på dagen. Legger seg syv på kvelden og står opp klokken åtte på morgene.
Han sover ca 30 min i barnehagen bare da.
Men alle sier jeg bør kutte den ut, men jeg kan ikke skjønne hvorfor. Han sover jo da han skal så da trenger han det kanskje da?

Min blir 3 i mars, vi slutta med luren litt før jul. Ser ikke ut til han trenger den lengre.
Legger han i halv 8 tida og han sover da til 8-9 (om han får lov)

Min på straks 3 år sover fra 19-07.30... ingen lur på dagen.
Vi kuttet dagsovingen da han var litt over 2 år... fordi da begynte han å tulle med sovingen på kveld og natt.

Men noen trenger mye søvn og andre trenger lite...

Hun blir 3 om ett par uker.
Hun sluttet vel med å sove på dagen rett etter hun hadde fylt 2.

Nå legger hun seg ca 18.45 og sover til ca 08...
Hun sover alltid 12-13 timer så jeg regulrer det litt ettersom når jeg legger henne..

Vår er snart tre, men har ikke sovet daglur på veeeldig lenge. Sluttet like etter fylte to år, men da pga problemer med å sovne på kveldene. Hvis sønnen din legger seg uten problemer og sover godt om natten, ser jeg ingenting galt med å la ham beholde luren sin. Alle unger har forskjellige behov.

Hvis det ikke er noe problemer med legging på kveldstid, så ser ikke jeg noe problem i at han skal sove på dagtid[:)]

Storejenta mi kunne sove noen timer på dagtid uten at det gikk utover leggetid på kvelden[:)]

Jeg tenker at så lenge han sovet godt om natten gjør det ikke noe om han sover en god hvil om dagen[8|] Han trenger vel tydeligvis den hvilen da..
Min gutt på 2.5 år har nettopp kuttet ut hvilen på dagen som var ca 30min til en time. Dette fordi han ikke lenger ønsker å hvile selv.. Om natten sover han fra kl 19.30 - 07.00 i gjennomsnitt.
Unger er forskjellige og har ulikt søvnbehov, hadde ikke stresset med det om jeg var deg[:)]

Jeg har nokså nylig kuttet dagsøvnen til min gutt på 2,5 år.. Men så lenge ditt barn sover godt om natta og sover bra om dagen kan jeg ikke skjønne noe behov for å kutte ut dagsovinga. Vi kuttet den ut pga dårlig søvn på natta og veldig tidlige morgener...

han er 2,5 år og sover ca 12 timer på natten og 1-3 timer på dagen. Han får sove så lenge han vil. Han trenger til tider mye søvn og regulerer dette selv.

Jeg ga beskjed til bhg i dag at Oda må kutte ned på sovingen i bhg... Hun sover ikke om nettene nesten.
Og i går var det rett før jeg ringte til en prest da hodet hennes gikk rundt og rundt... Helt gal...

August sover fint om natten så jeg tenker at han kan få sove litt til på dagtid.

Huff... Vanskelig det der altså....

ORIGINAL: søteste

Hvor mye sover de i løpet av ett døgn? Og har de daglur enda?
Er så mange som kommenterer at jeg lar min 2,5 år sove så lenge han vill på dagtid.
Når han sover hjemme sover 1,5 til to timer på dagen. Legger seg syv på kvelden og står opp klokken åtte på morgene.
Han sover ca 30 min i barnehagen bare da.
Men alle sier jeg bør kutte den ut, men jeg kan ikke skjønne hvorfor. Han sover jo da han skal så da trenger han det kanskje da?

Haha, i barnehagen vår vil de tydeligvis at vi skal vekke gutten vår tidligere for at han skal sove i barnehagen og han er over 3 år. Er ikke alltid han sover der lenger så når vi da sier at han er jo over 3 år og har ikke samme behover for søvn lenger så får vi høre at jammen disse her som er like gamle som han sover jo. Har visst ikke hørt om at det er forskjell på unger. Så de mener tydeligvis at vi vekker ham for sent. Skjønner ikke problemet jeg da siden han ligger og slapper av som de andre som ikke sover.

Men, han får sove så lenge han vil på dagtid når han er hjemme om han har behov for å sove. Han legger seg kl 20 og vekkes mellom 7.30 og 8 om morgenen.

ORIGINAL: Regan

Jeg ga beskjed til bhg i dag at Oda må kutte ned på sovingen i bhg... Hun sover ikke om nettene nesten.
Og i går var det rett før jeg ringte til en prest da hodet hennes gikk rundt og rundt... Helt gal...

August sover fint om natten så jeg tenker at han kan få sove litt til på dagtid.

Huff... Vanskelig det der altså....

gutten vår blir 3 i juni. Han har ikke hatt dopp siden august i fjor. Sover 12-13timer om natta. Fra 19-07/08.

Takker for svar allesammen.
Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg skal kutte den ut når han sover og ikke tuller på kvelden.
Han sier jo selv at nå vill han sove i vogna, eller nå vill han kose puta. Han trenger det jo da[:D]
Og jeg må si at jeg synes det er veldig deilig å ha enn 1,5 times pause mitt på dagen enda[8D]

Min er 2,5 og trenger absolutt luren på dagen fremdeles. I barnehagen sover han ca.1,5 timer. Her hjemme kan han sove lengre, men jeg pleier å vekke han etter 2 timer. Om natten sover han 12 timer.

Datteren min er 2,5 år. Hun sluttet med soving på dagtid i slutten av november ca. da hun ikke sovnet før 21-21.30 Hun står opp mellom halv 7 og halv 8, og legger seg ca 19.30 i ukedagene. rundt 20.00-20.30 i helgene (hun sover gjerne til halv 9-9 i helgene)

Det er forskjell på barn også, så bare stol på deg selv i forhold til hva som er riktig du :)

Min ble 3 i desember, slutta med soving på dagtid i fjor sommer.. Legger seg 19 og står opp rundt 7..

Min på 2.5 sover dubb.. Vi har begrensa han til en time fordi han ikke ville legge seg på kvelden om han fikk sove 2 timer.

Han legger seg 7-halv åtte står opp etter ca 12 timer. Har ikk etenkt å slutte med dubb med det første.

I helgene blir d ofte til at han sover en dubb i bilen eller sånn.. og når han er syk får han seff. sove lengre.

Adrian hvilte på dagen til han var nærmere 3 år, men Oliver sluttet med hvil da han var rundt 1. år. Jeg sluttet med hvil på dagen da jeg var 10 mnd [:D]

Min blir 3år i juni, han sover ikke på dagen lengre..
Han legger seg ca 19.00 og sover til ca 08.00

Back
Topp