• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dere som har barn med reflux...

Lene!

Glad i forumet
... får de noe behandling for dette? Jeg lurer på om vesla kan ha reflux eller veldig umoden lukkemuskel i magesekken. Her gulpes det like mye og like hyppig som da hun var nyfødt. Jeg må skifte body etter body hele dagen! Nå når hun ruller over på magen synes jeg det er ekstra ille. Nå spruter det utover stellematten hele tiden!!!

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Det skal sies at Vesla er god form, strålende humør og har en god vektøkning på tross av gulpingen.

jeg har samme problemet her. her gulpes det selv om han får fast føde, noen ganger klar veske også...
samoern hadde kraftig reflux når han var liten så var redd Sander hadde det samme men fikk beskjed om at det hadde han IKKE.... for da hadde han gått ned i vekt. har sett vekt kurven til samboeren og han hadde en fin kurve nesten hele tiden.tror det var en gang han gikk ned litt...

tror jeg har prøv alt man kan gjøre selv men det har ikke vært til noe hjelp. (høyne sengen, ligge på høyre side etter mat, små og flere måtider....osv)

hvis du skal ha noen hjelp av legen så ønsker de at du skal skrive ned når og hva han spiser og når han gulper.
finnes også noe du kan gi for å lage et "lokk" i magesekken, men det har jeg ikke prøvd

samme problemet her og men jeg har desverre ingen tips annet enn den melken du kan få på resept hos legen (som jeg kke husker hva heter)

Jeg har Reflux-baby.

Her ble Nexium redningen. Prøvde ut Losec først, men det funka ikke så bra.
I tillegg lever vi melkefritt både lille og jeg (siden jeg ammer i tillegg til grøten).

Fikk resept på Nexium pulver av vår barnelege på sykehuset.

Var hos barnelege på sykehuset i går pga dette. Vi er ikke bekymret i forhold til utviklingen (veier 8,4 kg og er 70cm), men det er fryktelig travelt. Blir jo nervøs hver gang noen vil holde han, og sitter på nåler når vi er på besøk hos noen, i frykt for at han skal fylle sofaen! Vi skal prøve miniform, i tillegg skal vi begynne litt med grøt. Skulle være glutenfri grøt (husker ikke hvilke de var i farta). Jeg fullammer fremdeles, og fikk beskjed om å prøve laktosereduserte produkter. Fikk en lang liste med kostholdsråd, bl.a. unngå røykte matvarer, brunost, jordbær og skalldyr. Ellers mente legen at problemet vil begynne å gå over de neste månedene, så da er det bare å krysse fingrene!

Thuva hadde det, og vi var hos homeopat som faktisk funka. Iallefall for en liten periode, men så er det vel bare å ta seg en tur igjen [;)]

ORIGINAL: lisasmurf

Thuva hadde det, og vi var hos homeopat som faktisk funka. Iallefall for en liten periode, men så er det vel bare å ta seg en tur igjen [;)]

Hva gjør homeopaten???

ORIGINAL: Lene!

ORIGINAL: lisasmurf

Hva gjør homeopaten???

Hun jeg var hos masserte foten til Thuva. Og Thuva reagerte tydelig på det punktet som tilsvarte mage, spiserør og ryggrad. Vi måtte fortsette å massere selv etterpå. :)

Losec tabletter fikk vi...men han fikk så magevondt så droppa de. han surkler så fælt, gulper ikke så mye...men mate legger seg i halsen og liggr der...høres ut som en trompet. skal til barnelegen igjen om ei uke. Thea hadde også reflux, som senere også viste seg at hun hadde astma. men der brukte vi fortykningsiddel i melka...og etter hun begynte på fastføde (brødskive osv) så gikk det seg til.

Back
Topp