dere som har barn med melkeprotein allergi..

LadyOnHeels

Elsker forumet
når og hvilke symptomer på allergien får de?

gutten min får det som oftest 1.5 døgn etter han har spist noe med melk i og da får han ofte magevondt i 15-30min før alt er bra igjen. men han har ikke reagert på et par nonstop o.l i det siste så håper det forsvinner, men i bhg i dag klarte han å grabbe en fiskekake så gruer meg til han får magevondt pga det :( 

Yngste, som er strax 7 mnd, reagerer omtrent nøyaktig 1.5 døgn etter at eg har spist nåke med melkeprotein i. Eg ammer.
Då gulper ho mykje, bæsjer mykje, laus mage og dårlig søvn.. Det kan vare i opptil 5 dager.
Eldste på 2, reagerer samme dagen, ho hadde blodig diare i over et år. Før vi kutta ut melka, var ho og et øre - nese- hals barn. Men alle dei problema forsvann, når vi kutta ut melka..

Hvordan vet du at det er melkeproteinallergi? har dere tatt test hos legen..hva fikk deg til å tenke på at det kunne være det? Jenta her har nemlig hatt vondt i magen nesten hele livet, og det blir barre værre med årene. Nå har vi vært 2 uker uten noen form for melkeprodukter, og hun har vært helt bra. Fikk en liten sjokolademelkkartong i går og fikk magevondt med en gang.... Har tenkt laktose allergi jeg, men vet egentlig ikke foskjell på det og proteinallergi. Og legen her har etter 7 år enda ikke villet teste noe særlig for melkeallergi...frustert kan du si

karaoke skrev:
Hvordan vet du at det er melkeproteinallergi? har dere tatt test hos legen..hva fikk deg til å tenke på at det kunne være det? Jenta her har nemlig hatt vondt i magen nesten hele livet, og det blir barre værre med årene. Nå har vi vært 2 uker uten noen form for melkeprodukter, og hun har vært helt bra. Fikk en liten sjokolademelkkartong i går og fikk magevondt med en gang.... Har tenkt laktose allergi jeg, men vet egentlig ikke foskjell på det og proteinallergi. Og legen her har etter 7 år enda ikke villet teste noe særlig for melkeallergi...frustert kan du si

Barn under skulealder har som regel melkeproteinallergi.
men du kan jo prøve å gi ho mat som har melkeprotein i, men lite laktose.. F.eks Norvegia, laktosefri melk, meierismør.
Reagerer ho så er det sannsynligvis allergi, reagerer ho ikkje er det laktoseintoleranse..

Vi har tatt test, men den slo ikkje ut fordi ho var for ung. Men jenta di kan nok ta en for å sjå

Nå har vi prøvd uten noe sånn at hun på en måte er på scratch...så begynner vi å innføre en og en ting... men tror nok det er laktosen jeg også.

Mini her reagerte veldig på melk da hun var liten. Sprutgulp og oppkast etter bare en slurk melk e.l. og mye magevondt. Har prøvd oss frem litt selv og har tatt blodprøver nå som var negative, hun er 1,5år. Ville absolutt tatt blodprøver for å sjekke, ta kontakt med sykehuset.

jeg spurte om ikke barneklinikken ville teste han, men siden han hadde så tydelige tegn på melkeprotein allergi så skulle vi bare fortsette å prøve melkeprodukter hver 6mnd sa de. 

hmm, håper han ikke får vondt i magen sin av den fiskekaken.  men syns ikke han reagerer så kraftig når dere skriver om smerter i dagesvis o.l så kanskje han bare har en mildere form?!

no vet ej ikke om snuppa mi har allergi, men mistenker sterkt melkeallergi av et slag.
ho er mye plaget med å få diare, å noen ganger forstoppelse. men så kaster ho opp temmlig sporadisk. I jula så hadde ho fått temmlig mye melk på en gang, å 30-60min etterpå kaster ho opp som bare det. Ho tømmer magen på 1-2-3, åsså er ho ferdig. men skal til utredning snart så da får vi se.

Jenta mi blir rød i hele ansiktet når hun spiser noe med melk i. Ansiktet hovner litt opp, og hun begynner å renne av øynene. Ganske lett å oppdage, altså.

Hvis hun får melkeprodukter på huden, f.eks. på hånda, får hun utslett nesten med en gang.

Symptom? Vekttap og enormt mykje skriking i mange månader. Og signalgul diaré.

Den gongen ho drakk ein kopp melk hylte ho nokre timar og hadde 10 diarébleier i løpet av kort tid. Etter det hadde ho strengt melkefri diett til ho vokste det av seg.

Ranveig R skrev:

Den gongen ho drakk ein kopp melk hylte ho nokre timar og hadde 10 diarébleier i løpet av kort tid. Etter det hadde ho strengt melkefri diett til ho vokste det av seg.

vi fikk beskjed om å fremprovosere det å tåle melk hver 6mnd, gjør dere det? eller har dere fått beskjed om å kutte helt 110% ut til hun er eldre?

LadyOnHeels skrev:

Ranveig R skrev:

vi fikk beskjed om å fremprovosere det å tåle melk hver 6mnd, gjør dere det? eller har dere fått beskjed om å kutte helt 110% ut til hun er eldre?

Vi kutta ut all melk då ho var 18 mnd. Skulle holde ho strengt melkefri til ho fylte to. Men då ho blei to fekk vi beskjed om å ikkje gje ho melk før ho var tre fordi ho framleis var veldig tynn/ikkje la nok på seg og dei ville ikkje risikere at ho skulle gå ned meir i vekt.

Prøvde med produkt med melk i då ho var rundt 2 år og 8 mndr, og det gjekk veldig bra. Så ho var "friskmeldt" til barnehagestart ved 2 år og 10 mndr.

Masse oppkast da han var liten og fant ut at det skyldes melk da han var 1 år. Fikk beskjed av barnelegen om å holde han helt uten melk i 6 mnd. Når han har fått i seg melk etter dette har han reagert med løs avføring. Han har sikkert hatt mage vondt også, men vanskelig å vite siden han er liten.  

Back
Topp