Dere som har barn med melkeallergi

gullgutt09

Forelsket i forumet
Har dere noen kjekke ideer til hva jeg kan lage til barnehagen når gutten min har bursdag? :) er 2 barn der med melkeallergi. Og vil lage noe alle kan spise :)

Er det allergi mot kumelkprotein, eller laktose?

Er det snakk om boller/kake?

flere av kakemix'ene er uten melk.
Og en av de 1-2-3bollene er uten melk.

Må kanskje spørre for å være helt sikker, men de drikker sånn tine laktosefri melk el hva den heter :) men freia gele kan de spise det?

gullgutt09 skrev:
Må kanskje spørre for å være helt sikker, men de drikker sånn tine laktosefri melk el hva den heter :) men freia gele kan de spise det?

ja det kan de.
men se på linkene jeg la ut.
det kan de spise om det er melk eller laktose de ikke tåler.

Så da kan jeg bruke den sjokolade langpanna fra toro uansett om det er melk eller laktose allergi?? :)

gullgutt09 skrev:
Så da kan jeg bruke den sjokolade langpanna fra toro uansett om det er melk eller laktose allergi?? :)

Ja og møllerens langpannekake, og muffins :)
Kakemons 40-45 muffins Kakemons sjokoladekake

gullgutt09 skrev:

Ja,for den er uten melk. og da er det heller ikke laktose i.
Toro sin side er genial,for der kan du søke opp alt de har uten det produktet personen er allergisk mot.

(men om de drikker laktosefri melk,så er det nok laktosen de ikke tåler)

rema 1000 brownies er uten melk og du kan lage dennmed melkefritt smør.. om du vil ha det lettvint. Boler kan lages med vann ellee havremelk. muffins funker med havremelk eller 1-2-3 pakke med melkefritt smør Ellers er feks utenmelk.no et tips :) og allergikokken :)

Sjokoladekake uten melk går bra :)

Back
Topp