Dere som har barn med Glutenallergi! *barnehage*

linnhege

Glad i forumet
Kan dere hjelpe meg med en ting. Åssne fikser dere ting i barnehager å slik? der det blir servert mat.

Dattra mi har nettopp starta opp i en ny beanehage og der får de ett varmmåltid om dagen. men som i dag hadde de fiskepinner og det kan ikke Thea få.

Tar dere med brød mat til dette måltidet eller har dere avtale med barnehagen om glutenfritt til ditt/dine barn??

Tusen takk for savar på forrhånd[:)]

Jobbet i bhg og der var den en med endel allergier.
Foreldrene kom med brød til h*n og diverse andre varer som var vanskelig å få på nærbutikken der bhg handlet maten. Pizzabunn feks.
Men vi sørget alltid for at h*n fikk noenlunde samme maten som de andre, om det så var glutenfri macaroni mens de andre fikk spaghetti (alt etter hva vi hadde). Laget gjerne egen saus til h*n og sånt også. Men her var det bare varmmat en dag i uken, kanskje litt lettere enn hver dag...

Har de en oversikt over ukesmenyen? Da går det jo an å se hva de tenker å servere som hun ikke tåler, og så sende med noe lignende, evt høre om de lager noe annet til henne? Blir jo stusselig å måtte spise skiver hver dag når de andre får varm mat.

ORIGINAL: Stjernejenten

Jobbet i bhg og der var den en med endel allergier.
Foreldrene kom med brød til h*n og diverse andre varer som var vanskelig å få på nærbutikken der bhg handlet maten. Pizzabunn feks.
Men vi sørget alltid for at h*n fikk noenlunde samme maten som de andre, om det så var glutenfri macaroni mens de andre fikk spaghetti (alt etter hva vi hadde). Laget gjerne egen saus til h*n og sånt også. Men her var det bare varmmat en dag i uken, kanskje litt lettere enn hver dag...

Har de en oversikt over ukesmenyen? Da går det jo an å se hva de tenker å servere som hun ikke tåler, og så sende med noe lignende, evt høre om de lager noe annet til henne? Blir jo stusselig å måtte spise skiver hver dag når de andre får varm mat.

Takk for svar[:D]
jeg sitte med ukesmenyene for 6 uker framfor meg nå. og skriver inn det ho kan spise av det dem har, og prøver å finne på allternativer da de har noe ho ikke kan spise. men ting som pai, couscous, fiskegrateng, semulegrøt ovs, er det vannskelig å finne "lik" mat. utenatt jeg selv må lage det da. ( som jeg kan, men fikk beskjed om å finne ett lett alternativ for dem)

Brød lager jeg selv, pga ho er litt kresen på akkuratt det

Men usikker på om de skal kjøpe inn det som trengs av det glutenfrie eller om det er meg.

Back
Topp