Dere som har barn med atopisk eksem

mammatilguttene

Forumet er livet
blir dem verre nå på vinteren?
Hvordan kremer bruker dere? Smør dere mange ganger om dagen
Bruker de noen medisiner mot eksemen, her bruker han Aerius mikstur.

Ja han blir verre i vinterhalvåret.
Bruker a-dermakrem daglig og en kortisonkrem om det blir ille..

jenta mi har fått verre utslett til eldre ho blir,er det noen andre som har opplevd det??
trodde det kansje gjekk hin vegen[8|]

Min gutt er blitt så fin i huden etter at jeg har begynt å bruke A-DERMA sin krem, den er bare sinnsyk god, smører hele kroppen om morning og kveld ansiktet som regel kun om kvelden for vi skal i bhg og liker ikke at han går ut rett etter han er smørt.

Bruker også noe sale jeg har fått på resept om jeg syntes det er for gale, men etter jeg begynt med A-Derma så her jeg ikke trengt det

Vi har og byttet ut OMO med anglemerket sitt netraule vaskemiddel , vet ikke om det har sammenheng med at han er bedre i huden, for det gjorde vi samtidig med vi begynte med krem på resept og A-Derma men han er fin i huden nå i forhold til hvordan han har vært

ORIGINAL: ..H..

her bruker vi a derma kremen, og elocon salve innimellom når det blir ille... den er suveren altså.. legen sa til meg at det er bedre og bruke en sterkere krem innimellom enn en sterk krem ofte, så elocon brukes kansje 1 gang i mnd her nå...  og legen anbefalte meg også og bade i olje annenhver til tredjehver dag, slik at man fikk masse fukt tilført kroppen..

Det må vi nok prøve, bruker dere A-Derma sin olje eller bare olje?

Ja hun blir myyyye verre på denne årstiden....

vi bruker

*mildison krem til å smøre hele kroppen med
*zyrtec dråper som hun får om morning og kveld(før brukte vi phenamin men den ble tatt vekk fra markedet)
*så har vi også elocon som vi bruker når det er på det verste men denne kan ikke brukes for mye
*dusjer/bader ikke ofte da bruker vi gjerne olje på henne
*bruker kun nøytral vaskemiddel
*holder henne unna sitrus frukter(noen barn reagere også på tomat)
*bruker ikke ull på henne da det kan gjøre det verre

Her er det også ILLE vinterstid. Babyolje bør man ikke bruke, det legger seg bare som ei hinne utenpå huden og kan på sikt gjøre vondt verre...
Hos oss funker Dexem Creme nå iallefall...

Her bruker en badeolje kjøpt på apoteket, pluss smører morgen og kveld.

Jeg har det selv, og har brukte dyre kremer. Men nå har jeg gått over til a-creme, aldri vært så bra før [;)]

Vi ble anbefalt NAF badeolje, fåes på apoteket.

Det viktigste for å unngå atopisk eksem/ at den blusser opp, er å holde huden fuktig hele tiden og unngå bruk av parfymerte produkter. Gjelder også vaskepulver/ skyllemiddel. Bruk en god og fet krem som verken inneholder parfyme eller vann for å beskytte barrieren på huden. A- krem er veldig god, men den er ikke fet og trekker fort inn.
Bad eller dusj også minst mulig for å unngå uttørring. En kjempegod dusjolje som også kan brukes i badekaret/ baljen, er en fra Ph- Euricin. Den som ikke inneholder parfyme lukter ikke akkurat blomster, men den er utrolig effektiv og lukten blir borte en liten stund etter at huden har tørket. Jeg har 3 barn med atopisk eksem selv og er den heldige eier av det selv og har prøvd alt fra jeg var barn [;)] 

Bruker A-derma krem og olje.. Funker dritbra! Ja, han blir myyyye verre når det er kaldt...

ORIGINAL: unemoren

vi bruker

*zyrtec dråper som hun får om morning og kveld(før brukte vi phenamin men den ble tatt vekk fra markedet)
*så har vi også elocon som vi bruker når det er på det verste men denne kan ikke brukes for mye

Den er ikke tatt av markedet! Vi bruker den nå

ORIGINAL: chicell

ORIGINAL: unemoren

vi bruker

Den er ikke tatt av markedet! Vi bruker den nå

Her i Bergen fikk jeg beskjed om det når vi var å skulle hente ny på apotket...

Både jeg og ungene har det..
Blir MYE værre på vinteren ja.. Bare jeg så vidt går ut når det er litt kaldt, kjenner jeg huden tørker og sprekker, særlig bak knærne..

Bruker Aderma sin for atopisk hud (apotek), og Flutivate kortisonkrem når det står på som værst..

(og du kan få skattefradrag om du bruker mye penger på dette, det går jo på hyppig klesvask osv, jeg får godkjent 20.000 i året)

hmm eg har no phenamin både i tablett form og flytende til minsten...
og eg e fra bergen;)

ORIGINAL: jcma

jenta mi har fått verre utslett til eldre ho blir,er det noen andre som har opplevd det??
trodde det kansje gjekk hin vegen[8|]

marcus var 7-8 år da han fikk det, hadde ikke merket noe før det.. Men har ikke blitt verre nå da...

Tips:
-Ikke bruk ull inntil hudetn (cubus har ull utenpå og bomullsfor i ullundertøyet)
-bruk parfymerfri vaskemiddel
- skift ofte på sengen
- ikke bruk kunstige stoffer i klærne, ren bomull er best
- ikke dusj/bad for ofte, da vann forværrer situasjonen.
- smør med fuktighetskrem før du går ut i kulden, og når du kommer inn igjen.

Jenta mi har det værst på hendene og rundt håndleddene,,
Vi bruker:

Mildison innimellom når det skikkelig ille...har prøvd maaaange kremer..
Nå bruker hun Decubal Recover Creme,,denne virker god..

mye værre om vinteren. sprikker i ansiktet..hender og føtter (sår som blør)
smører utallige ganger daglig med blå og rød apobase og mildison (aldri opphold mellom smøringene) og betnovat til å bryte ned de værste utbruddene med.
bruker mye wetwrap..og det hjelper!

balneum hermal har hjulpet ene barnet mye, men har hos ett av de andre forverret eksemen under bruk. men den er absolutt til og anbefale for de som tåler den

Back
Topp