Dere som har barn med atopisk eksem

galas

Betatt av forumet
Bare lurer på hva jeg skal gjøre med eksemen til mini. Han har vært plaget med hissig betent eksem i ansiktet. Fikk beskjed av hudlege å prøve locoid. Første uken smørte vi 2 ganger daglig, så en uke med en gang daglig, en uke med annenhver dag og denne uken hver tredje dag. Men nå når jeg smører ham så sjelden så kommer det tilbake... Hva gjør jeg da? Slutte å smøre en stund, begynne å smøre oftere igjen eller begynne med en sterkere krem??

Er så dumt med så mye eksem i ansiktet når det er så kaldt. Han blir så sår stakkars! Er forresten 18 mnd :-)
Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Har barn med atopisk eksem. Fått beskjed om at kortisonsalver absolutt ikke skal brukes i ansiktet, så her bruker jeg enten SH hudpleiekrem eller aderma exomega krem. Smører ofte. I de verste periodene bruker jeg inotyol i ansiktet når hun legger seg. Fester da et minikompress over så det ikke farger av på hodeputen.. Inotyol er det som forsåvidt fungerer best.

Har barn med atopisk eksem. Fått beskjed om at kortisonsalver absolutt ikke skal brukes i ansiktet, så her bruker jeg enten SH hudpleiekrem eller aderma exomega krem. Smører ofte. I de verste periodene bruker jeg inotyol i ansiktet når hun legger seg. Fester da et minikompress over så det ikke farger av på hodeputen.. Inotyol er det som forsåvidt fungerer best.

Hmm, det var overlege ved hudavdelingen på sykehuset som sa jeg skulle bruke locoid. Fikk også en enda sterkere salve jeg kunne bruke. Hun sa at det ikke var skadelig med hydrokortison i ansiktet så lenge en fulgte en nedtrappingsplan. Det funker ikke med aderma. Det har ingen effekt uansett hvor ofte jeg smører. Er veldig hissig og betent så krever sterkere saker. Får prøve inotyol. Det har jeg ikke prøvd :-)

Jeg har 2 barn med atopisk eksem, vært på kurs på St.olav med overlegen på hudavdelingen. Jeg fikk beskjed om å bruke kortison fast, også i ansiktet, bedre å smøre litt hver dag, en å stoppe opp å må bruke mengder i perioder. Bruker locobase repair som fuktighetskrem i tillegg.

Her har både mannen,jentungen og jeg eksem. Og hudlegen vi var på kurs med sa at vi skulle bruke kortison fast, og en skulle bruke kremen i hvertfall 4 uker etter at en så eksemen var borte. Og vi skulle heller ikke bruke samme fuktighetskrem over lenger tid, helst ha 3 typer som en rulerte med å bruke de 3 typene,
Her så har vi da på locoiden først, så venter vi 10-20 min så smører vi fuktighetskrem over etterpå. Og ventet helst 1 time etter smørning før en gikk ut. Siden kulle kan gjøre at en får mer eksem hvis kremen ikke har fått trekt seg godt nok inn.
Her så fikk jentungen også alergimedisin for at ho ikke skulle klø så mye siden eksemen ble seende være ut når ho klødde

Hmm, det var overlege ved hudavdelingen på sykehuset som sa jeg skulle bruke locoid. Fikk også en enda sterkere salve jeg kunne bruke. Hun sa at det ikke var skadelig med hydrokortison i ansiktet så lenge en fulgte en nedtrappingsplan. Det funker ikke med aderma. Det har ingen effekt uansett hvor ofte jeg smører. Er veldig hissig og betent så krever sterkere saker. Får prøve inotyol. Det har jeg ikke prøvd :)

Det stemmer sikkert at det går an å bruke i ansiktet. De lærde strides sikkert der og.. ;) For øvrig bruker vi Elocon, men den er jo såpass sterk at jeg vil tro den ikke er å anbefale i ansiktet. Jeg tør ikke bruke noe i ansiktet som inneholder kortison, men har du fått beskjed om at det er greit er det helt sikkert det :) Men tror ikke datteren min har like hissig som barnet ditt, for det blir ytterst sjeldent betent, det har vel kun skjedd et par tre ganger.. Masse lykke til og god bedring!!!

Vår sønn var plaget med per-oralt dermatitt, spesielt rundt munnen, og spredde seg lett oppover kinnene. Vi fikk kortison av fastlege, men hudlegen jeg går til pga atopisk håndeksem sa at til den typen utbrudd (kvise-lignende rødt utslett med betennelse i) han hadde skulle en ikke bruke kortison. Vi fikk et type liniment vi smurte på, funket lenge, men kom tilbake og fikk da måtte få en type med anti-biotika i.

Vi bruker kun eucerin aquaphor. Smører hele tiden, men det eneste som hjelper her. Litt klissete men så lenge det fungerer :) prøvd kortison men synes ikke det hjalp.

Min sønn var veldig plaget, var hos en flink lege som ba oss være forsiktige med en del matvarer. Men vi fjernet det helt fra hans kost og han trengte bare å smøres daglig med en fet fuktighetskrem(aderma) så var han fin og trengte ikke kortisonsalver=) Hvis han spiste noe med tomat, kakao eller kanel så tokk det bare noen minutter så hadde han utslett og klødde seg til blods. Vi fjernet også egg, nøtter, jordbær, skalldyr og sitrus. Han fikk ikke hissig utbrudd av svin men han ble veldig tørr i huden så vi ga veldig lite av dette. Byttet ut vaskepulver og skyllemiddel i merke neutral, brukte aldri kremer og såper med parabener og parfyme(handlet bare på apoteket), Badet ikke i klorvann.

Vi fikk betnovat når eksemet i ansiktet var betent. Smørte ellers med gul locobase.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Back
Topp