Dere som har barn med astma...

*Lillemas*

Forelsket i forumet
Hvor mye ventoline bruker dere når ungen er veldig tett? Og hvor går grensen deres for å ringe lege? Syns det er så utrolig vanskelig, har ikke astma selv så dette er så nytt for meg... Er deres barn alltid slimete i halsen når de er tette? Ellers er det bare hoste og rask pust...?

(:

Jeg har astma, å lille gull har astma .. Vi skal bruke 2 ganger fast pr dag, morgen og kveld. Og ved behov om det trengs. Har vel brukt de 4 ganger til sammen per dag, spørs hvor tett han er, og hvor mye han hoster.. Jeg ringer legevakten hvis han er kjempe tett, og sliter med og få opp slim, og ventolinen ikke virker. Har vel skjedd en gang kansje.

Vi bruker også Flutide 10 min etter ventoline. Den er fast, og ikke ved behov.. Men, alle tar vel forskjellig, fra lege til lege.

Min beg på medisin igjen no, etter ein lang periode uten, og no får han 2 dosar ventoline 3 gangar dagleg, samme med flutide. Vanlegvis får han 1 dose ventoline 2 gangar dagleg, men etter ei lita veke med denne doseringa, og null effekt, var vi til legen og fekk beskjed om å auke opp for ein periode. No er han heilt fin, men begynner fort å hoste ved fysisk aktivitet. 

ok... vi har fått beskjed (eller sambo) om at vi kan gi opptil 12 doser ventoline på en gang hvis han får anfall! men syns det høres fryktelig mye ut... og siden vi ikke har fått det skriftlig er jeg skeptisk?! har dere hørt noe sånt? at dere kan gi såå mye..?

vi har vært innlagt 5 ganger de siste to årene og alle gir jo forskjellige beskjeder... blir litt rådvill her jeg sitter... han puster veldig fort (ca70 i minuttet når han sover) og hoster, og spiser ikke... men så har han feber så kan jo være derfor..ææ ikke lett dette..[&:]   

ORIGINAL: Bambilicious

ORIGINAL: *Lillemas*

ok... vi har fått beskjed (eller sambo) om at vi kan gi opptil 12 doser ventoline på en gang hvis han får anfall! men syns det høres fryktelig mye ut... og siden vi ikke har fått det skriftlig er jeg skeptisk?! har dere hørt noe sånt? at dere kan gi såå mye..?

vi har vært innlagt 5 ganger de siste to årene og alle gir jo forskjellige beskjeder... blir litt rådvill her jeg sitter... han puster veldig fort (ca70 i minuttet når han sover) og hoster, og spiser ikke... men så har han feber så kan jo være derfor..ææ ikke lett dette..[&:]   

Men får han KUN ventoline? Eller?
Har fått beskjed om at vi kan gi inntil 6 ganger i døgnet, men kanskje vi har dobbel dose av hva dere har? Eller no? [8|]

Nei han får Flutide også, vi har ikke brukt noenting i det siste for astmalegen mente vi skulle bruke så lite som mulig for å heller trappe opp hvis han ble dårlig...men dette kom så fort..men fikk begynt i går. han får opptil 3 doser flutide 3 ganger om dagen når han er dårlig, men en morgen og kveld når han er frisk.
ventoline har vi egentlig bare fått beskjed om å bruke ved behov.

Mina får masse slim, øynene renner og er tett i pusten. Hun får ventoline 2 puff x 6 ganger i døgnet.

Back
Topp