Dere som har barn ifra før..

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Skal dere kjøpe gave til storesøsken fra babyen? Tenkte jeg skulle gjøre det også skrive et fint kort der jeg skriver fra babyen. Litt om hvor heldig babyen føler den er som har fått nettopp de finenstoresøskene den har fått og gleder seg til å bli kjent med dem. Eller er det helt teit?:) Vil prøve å gjøre overgangen mest mulig myk og at storesøsken føler seg sett og vet de er verdsatt av oss og babyen:Heartred

Nå er min 2år, men tenkte jeg skulle ordne en oppmerksomhet av et slag slik at han også fikk noe som vi kan leke med sammen så han ikke blir helt utenfor. Han forstår jo ikke allverden ennå, men han vil nok kjenne litt på det :)

Nå er min 2år, men tenkte jeg skulle ordne en oppmerksomhet av et slag slik at han også fikk noe som vi kan leke med sammen så han ikke blir helt utenfor. Han forstår jo ikke allverden ennå, men han vil nok kjenne litt på det :)

Han er jo ikke store karen, men skjønner en god del fordet om:happy: Min største var 2 år og 4 mnd da hun ble storesøster. Husker jeg kjøpte en bamse og 2 dvder med drømmehagen(hun likte det så godt). Blir jo en omveltning å få et søsken i huset og en liten baby som låner mamma en del den første tiden.

Tenker du ifm fødsel? Jeg har i alle fall kjøpt inn en liten gave til kommende storebror, men ikke tenkt så mye på hvordan den skal gis eller fra hvem. Tror det blir fra oss, men at lille gir noe al a det du skriver som julegave :) storebror blir tre år i november, så blir ekstreeeemt mye gaver på han fremover...

Tenker du ifm fødsel? Jeg har i alle fall kjøpt inn en liten gave til kommende storebror, men ikke tenkt så mye på hvordan den skal gis eller fra hvem. Tror det blir fra oss, men at lille gir noe al a det du skriver som julegave :) storebror blir tre år i november, så blir ekstreeeemt mye gaver på han fremover...

Ja, tenkte i forbindelse med fødsel. Når man kommer hjem med babyen at jeg vil ha noe klart til storesøsken:-) Mellemstesnupp har bursdag den 29.nov, så hun kommer til å få en del gaver sånn sett hun også, men vi har gjort det til en fast tradisjon at vi pynter til jul på hennes bursdag- her i huset elsker vi jula:santa:rendeer

Nai, hun gleder seg veldig til å få lillebror i hus og har vært med på å fikse og gjøre i stand mye, så mulig hun får en stor takk for hjelpa lego, også kjøper nok lillebror noe hesteutstyr hun ønsker seg til jul...

Storebror (Som blir 3 i desember) skal få en storebrorgave når han kommer på besøk på sykehuset.:)

Vi tenker å kjøpe en dukke til han som er nærmere 3 år. Tenker vi kan gjøre babytingene som er kjedelig for han til litt lek. Jeg ammer, han kan mate sin "baby" osv. Vet ikke om det slår ann, men er veldig gla i rollelek som etterligner alt vi gjør. Han skal selvfølgelig få være med på alt stellet med lillebror, men ikke gjøre alt helt selv som jeg regner med han ønsker

Veldig lurt med den dukka! Kanskje vi kjører en lignende variant. Min er to år når nestemann kommer, og vi tenker definitivt å kjøpe en gave fra lillesøster til storebror :)

Jeg synes det høres veldig koselig ut. Kanskje spesielt for de med større barn.

Samboer var ikke så for gave, men jeg kommer til å kjøpe noen bøker, puslespill, hobbysaker ol. som vi og storebror kan ta frem å leke sammen med når babyen sover. Vi har heller ikke blitt helt enig om storebror skal gi gave til lillesøster. Kanskje et kosedyr eller noe sånt tenkte jeg. Så kan han være med å kjøpe og ta med på sykehuset.

Han blir 3 år 2 uker før termin, så vi er flere med barn i samme alder ser jeg! :happy:

Jeg synes det høres veldig koselig ut. Kanskje spesielt for de med større barn.

Samboer var ikke så for gave, men jeg kommer til å kjøpe noen bøker, puslespill, hobbysaker ol. som vi og storebror kan ta frem å leke sammen med når babyen sover. Vi har heller ikke blitt helt enig om storebror skal gi gave til lillesøster. Kanskje et kosedyr eller noe sånt tenkte jeg. Så kan han være med å kjøpe og ta med på sykehuset.

Han blir 3 år 2 uker før termin, så vi er flere med barn i samme alder ser jeg! :happy:
Kjekt :) her tre uker mellom 3-årsdag og termin

Storebror blir 4 år samme dag som vi har termin :smiley-ashamed004 Morsomt å se at det er flere med barn som er født i samme mnd, Hehe.

Men ja, vi har også tenkt at storebror burde få en gave av babyen, men litt usikker på hva det blir. Håper flere kommer med forslag eller tips:thumleft

Her er storebror 8 år. Vet med 100% sikkerhet at en gave fra lillesøster hadde han blitt skikkelig oppgitt over og hadde nok synes hele greia var teit! Min søster og min nærmeste venninne har kjøpt gave til storebror, som f.eks nye bøker for litt eldre barn. Vi kommer nok til å fokusere mer på tiden med han i stedet for å kjøpe gaver. Spille spill med han, se filmer og serier som ikke lillesøster får se på mange år! Vise at vi setter pris på at vi har en så stor og flink gutt.

Det er ikke mye han har igjen fra han var baby, men han har funnet en liten bamserangle som lillesøster skal arve, for han er det en mye større gest enn å gå og kjøpe noe nytt, så det blir hans babygave. :Heartred

Back
Topp