Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Rødtoppen Hissig
Eskil går i basebarnehage, men barnehagen er ikke bygget som det, så de kaller det fortsatt avdelinger osv. Det er 6 avdelinger der, men de har dørene åpne sånn at barna får springe fritt dit de vil.
I begynnelsen av året hadde de dørene lukket for at ungene skulle bli vant til de voksne, de andre barna og deres 'base', men når barna ble kjent åpnet de dørene. Ungene hører fortsatt til sin avdeling, har klærne sine der, kontaktpersonene der og får alle måltider der og sover der, men ellers kan de springe rundt å leke hvor de vil.
Det har hendt at Eskil har vært en hel dag hos en annen avdeling på "avspasering" [8D]
Jeg har bare positive innvendinger så langt, men som sagt er ikke barnehagen bygget som en basebarnehage, så den fungerer egentlig mer som en veldig åpen avdelignsbarnehage, så jeg vet ikke om jeg egentlig kan svare [8D]
ORIGINAL: kringla84
Hvor mange barn er det i barnehagene deres da?
Sitter å leser i infoskrivet jeg har fått..
De har 20 barn i den lille basen.
Og 65 (!!!) i den store basen. (Er der jenta mi skal gå)
Også er de 20 ansatte.
ORIGINAL: En liten morellskatt
Jeg har vært i praksis i en basebarnehage (studerer førskolelærer), og for meg ble det FOR kaotisk, spesielt for de aller minste... Det spørs litt hvilken ordning og organisering de har i bhg - der jeg var hadde de ingen rolige deler/rom der de minste kunne få være litt i fred for de store... Og jeg synes at det er VELDIG viktig!!!
ORIGINAL: Tanrette
Min går i det, men de er fortsatt delt i 2 etasjer, så de aller eldste er oppe og de yngre er nede, bhg er bare litt over halvfull så de har mye plass å boltre seg på.. Hun trives godt å vi som foreldre synes det virker bra (nå har vi ikke andre bhg å sammenligne med men..)
Gruer meg til hun skal bytte bhg faktisk, så har bare positiv erfaring.. men som sagt er de ikke så mange barn da..