Dere som har barn i barnehage..

Tove_84

Gift med forumet
Er bare rett over en mnd til Malene begynner i barnehagen..
Men hva trenger jeg til hun begynner?
er så usikker på hva jeg skal kjøpe inn...

Snuppa mi har me to tre skift, pluss ekstra sokker å truser, raggsokker..

Ellers så må di jo ha regntøy, parkdress (mi har oxo en fleecedress der) gode sko, inne sko, å støvler..

Du må vel oxo ha me bleier? Å en matboks hvis di ikke får frokost der..

Det var det jeg kunne komme på nå...

Det får du vite i bhg
regntøy,vinterdress
støvler,vintersko,bleier,salve,matboks ,drikkeflaske,innesko,2 (full)skift
liten sekk, flece/ull tøy

No når sommeren er på anmasj, så av uteklær parkdress og regnklær, støvler, vanlige sko/sandaler. Lue, votter evt regnvotter, ullsokker og ullklær/bomull el lign til å ha under regnklær og parkdress.
Et skifte av vanlige klær, og et sett sommerklær. Bleier (om de ikke har det selv i bhg)
Jeg bruker å sende med en flaske solkrem også om sommeren.
Og så sender jeg med vogna med dyne osv i for å sove i på dagen.

Jeg er ikke av de som har dobbelt opp av alt, så dermed må visse ting være med hjem om ungen ikke skal i bhg dagen etter, som vogn, sko som jeg evt måtte ha bruk for, parkdress/regnklær.

jeg pleier å se etter hva de andre har jeg, og kjøper det samme[8D] ellers spør jeg ofte de som jobber der om de savner noe.

ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤

Hei Tove! *vinke*

(sweetgirlie)

Hei du[:)]

*vinke tilbake*

Tusen takk for hjelpen alle sammen[:)]

et lite tips siden jenta di er så lita enda: på finn.no så jeg en nettbutikk som solgte regnbukser med fot. det kan jeg se for meg er genialt for de små som kanskje ikke går enda. sko er som oftest bare i veien..

ORIGINAL: Destiny85

Ikke kjøp støvler, føler de "hemmer" ungen. Hu er jo i en alder hu holder på å lære å gå, da er det enklere med vannavisende sko! Bare et tips[;)]

Har ikke kjøpt sånne stive støvler. de jeg kjøpte var harde såler på så var de kjempemyk resten. de virker veldig grei. kjøpte de på reflex.

ORIGINAL: lille_blomst

jeg jobber i barnehage og ser mange som ikke har nok forskjellig skiftetøy.

til min egen sønn sender jeg med:
- tøfler
- diverse skift.
- ekstra lue, ekstra votter.
- fleecetøy. (har reflex sitt todelte og reima sin hele dress)
- ulltøy.
- ullundertøy.
- ullsokker.
- sovelue! det er ikke noe godt å sove med en diger vinterlue oppi posen. blir tett og varmt.
- godt regntøy (mye holder ikke vannet ute, jeg går for reflex. supert). (jeg har også kjøpt sydvest med fleecefôr fra reflex)
- god utedress som holder vann og vind ute. bruker selv reima, og er så fornøyd med dem, men de koster litt. men de holder seg kjempefint og er slitesterke.

vil også anbefale å ha to sett regntøy nå om dagen. det må vaskes omtrent hver dag. vi har egentlig to sett av det meste, sånn at det aldri mangler noe i barnehagen.

gode utesko er også å anbefale. med god støtte. nå er det jo "sherox"-vær som jeg kaller det. for varmt med store vintersko nå om dagen. vil anbefale deg å ha sko selv om jenta di ikke går, mken driver og lærer. det er nemlig ikke  lett for barna å lære seg å gå/stå ute med poser på føttene.

takk[:)]
har kjøpt reflex sitt regntøy[:)]

Back
Topp