Dere som har barn fra før...

babydrøm2015+2017

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Er det noe dere vil gjøre annerledes denne gangen? Enten i svangerskapet, barseltiden eller "oppdragelse"?

Man gjør seg jo noen tanker etter første barn om hva som funket og ikke funket - er spent på å høre deres erfaringer. Jeg var feks altfor "snill" med mannen da vi delte fellesukene i permisjonen med førstemann, og gikk altfor tidlig tilbake på jobb... nå vil jeg ta alle fellesukene selv og nyyyte tiden enda mer! :-)

Bekymret meg for mye sist. Skal slappe sv mer i graviditeten

Ikke handle alt det fine jeg kommer over. Hadde aaaaalt for mye i de små str. De vokser sykt fort. Fant også ut hvilke plagg var alt for upraktiske

Ikke stresse sånn med å få gjort så mye i permisjonstiden. Babysvømming, mor/barn trening +++ hadde det så travelt igrunn

Legges tidligere på eget rom. Vil gjerne samsove denne gangen og. Men starte med leggerutine på eget rom tidligere. Så heller hente inn på vårt rom ved første nattamming

Skal prøve å få trent meir før fødselen. Sist hengte eg meg veldig opp i at magen vart supert oppblåst på ettermiddagane slik at det såg ut som eg var 18 vk på vei og ikkje 8 - tenkte at heile verden såg eg var gravid og droppa derfor treningsstudioet. Å ligge heime og spise sjokolade i staden er eit dårlig triks :dance018

Ellers var vi flinke og handla lite klær på forhånd - prøvde å handle bare det mest nødvendige. Er glad for det - vi fekk masse fint og babyen vokser så fort at en knapt rekker å bruke alt før en er komt i neste størrelse! Var også "hard" med bytting av gaver - bytta til større størrelser/fikk tilgodelapper slik at vi fikk det vi trengte :)

Når det gjelder soving, så la vi babyen i eiga seng i frå dag 1.

- Jeg skal prøve å være mer aktiv i dette svangerskapet, og håper jeg kan være lenger i jobb.
- jeg skal prøve å være mer tålmodig med ammingen, for det gikk ikke mer enn en måned sist.
- Ikke stresse med sovingen til baby de første mnd

Bekymret meg for mye sist. Skal slappe sv mer i graviditeten

Ikke handle alt det fine jeg kommer over. Hadde aaaaalt for mye i de små str. De vokser sykt fort. Fant også ut hvilke plagg var alt for upraktiske

Ikke stresse sånn med å få gjort så mye i permisjonstiden. Babysvømming, mor/barn trening +++ hadde det så travelt igrunn

Legges tidligere på eget rom. Vil gjerne samsove denne gangen og. Men starte med leggerutine på eget rom tidligere. Så heller hente inn på vårt rom ved første nattamming

Kjenner meg igjen i alt dette! Bekymret meg mye underveis i graviditeten - det merker jeg tendens til nå også, men må prøve å ta meg sammen.

Og handlingen ja... herregud så mye klær guttungen hadde som han aldri fikk brukt! Litt mer fornuftig nå!

Jeg skal: trene, ikke så mye opp i vekt , forberede meg til fødselen, ikke kjøpe for mye, nyte tiden litt mer, strikke masse, prøve å slappe av, nyte tiden med barna mine litt ekstra før vi får den lille i hus, planlegge god hverdagsstruktur slik at overgangen blir best mulig for store og små. Mange planer, håper jeg klarer å gjennomføre mesteparten.

Jeg synes det gikk rimelig greit sist. Skal prøve å stresse enda mindre denne gangen, og bare kose meg med babyen. Ikke bry meg om alle andre sine meninger om at man bærer babyen for mye, skjemmer han/hun bort, at babyen spiser for mye/lite etc. Stole mer på meg selv, rett og slett. Håper vi kan få til at jeg begynner å jobbe 2-3 dager i uken etter ca 7 mnd, synes det fungerte veldig bra sist.

Er ikke så mye jeg vil gjøre annerledes, men denne gangen skal jeg ikke presse meg for hardt med å jobbe lengst mulig. Fikk ingen ting igjen for det akkurat.

Skal ikke la Svigerforeldre styr "showet" som det passer dem. Det var ett stort problem med nr 1. Følte meg ikke som Mamma til min egen sønn til slutt. Heldigvis tok mannen grep.

Ellers så er det å trene, slappe mer av, nyte både graviditet og barseltid siden dette mest sannsynlig er siste :)

Ikke gå opp så mye i vekt ihvertfall! Gikk opp 40 kg med sønnen min :p

Spise mindre slik at jeg går mindre opp i vekt (gikk opp 37kg)

Skal også kjøpe skikkelig vippestol, Stokke newbornsete og muligens babyrede.

Skal IKKE kjøpe noe særlig i de minste str. Sist hoppet vi rett på str 62 med en gutt på 57cm ved fødsel. Dessuten hadde jeg aaaalt for mye klær (arvet også en del)

Denne gangen skal jeg lytte mer til hva kroppen forteller meg, sørge for at jeg får den oppfølgingen jeg er lovet. Jeg skal prøve å nyte og ikke la bekymringene ta over. I barseltiden skal jeg prøve å slappe mer av, og jeg har et inderlig håp om at jeg slipper både prematurt barn og fødselsdepresjon. Og om jeg skulle få fødselsdepresjon så skal jeg søke hjelper tidligere.

Jeg skal gjøre mitt beste for å nyte hvert sekund av svangerskapet og permisjonen. Nyfødt-perioden gikk så innmari fort sist. Og dessuten skal jeg ta hele fellesperioden selv denne gangen :D

Kjøpe fornuftige ting og ikke tro jeg trenger alt. Bruke tid på å finne riktige vogna så man slipper være misfornøyd for tro meg vogn var noe jeg streva med sist gang :p ikke for mye klær :)

Sist var jeg så elendig i føttene ca de 3 siste mnd. Håper jeg slipper unna det denne gangen. Om jegnikke gjør det skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort:)

Sist var jeg så elendig i føttene ca de 3 siste mnd. Håper jeg slipper unna det denne gangen. Om jegnikke gjør det skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort:)
Øh, ble litt tåkeprat. Jeg skal ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobb, hus osv hvis jeg blir sånn som sist.

Jeg skal prøve å ikke sammenligne meg med alle andre! Forrige gang ble jeg gal av alle sammenligningene.. både når det gjaldt meg selv og babyen!

Jeg skal prøve å amme igjen, forige gang fikk jeg tvillinger, og ble selv syk, så de lærte seg aldri å suge..

Skal prøve å strikke mer babyklær selv. :)

Og prøve å lage baby nest og alt annet jeg får til selv. :)

Innvestere i en god vogn, og ikke bare ta noe billig og..ok..

Back
Topp