Dere som har barn fra før

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Kjenner dere forskjeller på denne graviditeten og den/ de forrige?

Jeg var sist gravid i 2014 og fikk jente da. Har en del av de samme plagene men mye er annerledes. Noen i familien sier at siden mye er annerledes nå enn sist så blir vi å få gutt denne gangen. Har ikke tro på det men lurer på hva dere tenker?

Jeg var trøttere nå tror jeg, men sist hadde jeg jobb som stuepike om sommeren, var jo helt klart veldig sliten i den perioden. Mer kvalm sist. Vondere bryster denne gangen, og mye tidligere plaget med bekkenet.

Jeg har null tro på at kjønn påvirker svangerskapet. Er en grunn til at man sier at alle svangerskap er forskjellig. Svigermor har kun gutter, og beskriver jo sine fire svangerskap som veldig ulike, for eksempel. Går nok mer på mor, hormoner, alder, tilfeldigheter, i det hele tatt. :)

I forrige svangerskap var jeg i god form ganske lenge, bortsett fra litt trøtthet i første halvdel og bekkenvondt i siste del. Denne gangen har jeg vært helt på trynet. Kjempedårlig, trøtt og slapp. Generelt elendig form i flere måneder. Har ikke noe tro på dette med kjønn og form. Tilfeldighetene råder tror jeg. Hvis det hadde vært vitenskap i det hadde det blitt brukt som metode, men det gjøres jo ikke.

Nei. Vi har ikke vært på oul enda. Men jeg kjenner at jeg blir sprø av svigermor sine teorier. Hun sier så mye rart og hun tar i hennes øyne aldri feil.

Sist var jeg kjempe kjempe trøtt lenge og plagdes med kvalme til uke 27. Denne gangen er jeg kvikkere, trener 2-3 ganger i uka pluss at jeg leker og tuller inne og ute med tulla mi. Føler meg i superform. Ellers så kjenner jeg ikke spark like godt som sist selv om jeg er 17+3 i dag og kjente det tidlig forrige gang.

Eg er akuratt lik denne gangen som dei 2 andre gangene. Har 2 jenter. Får gutt denne gangen. Eineste forskjellen er at eg vil ha snop denne gangen og chips sist. Første gang hadde eg ingen behov.! :-)
Mage fassong og alt er likt ;-)

Har trodd det var motsatt kjønn nettopp pga så totalt ulike svangerskap. Med første (jente) var jeg kvalm hele tiden, bekkenløsning, samt at hjertelyden hennes lå på 160 hele veien. Fikk vite i går at vi får en jente til, og dette svangerskapet har jeg nesten ikke vært kvalm, bekkenløsning osv. Hjertelyden til lillesøster ligger på 140, det JM sa var typisk guttelyd :) Så to helt forskjellige svangerskap, men samme kjønn.:dummy1::dummy1:

Forrige gang var jeg bittelitt mer kvalm enn denne gangen, men ikke noen wow-forskjell. Måtte ut å handle mammabukser i uke 10 sost, nå bruker jeg fremdeles mine egne dongeribukser i uke 19. Ellers er det meste likt, ingen plager denne gangen heller.

Førstemann er gutt, oul nå på tirsdag, så blir spennende å se :)

Ganske likt foreløpig med alle tre graviditeter. Kvalm, trøtt og oppkast første 12 -13ukene. Har jente og gutt. Usikkert hva vi får nå. Skal på ul om tre uker. Mer trøtt nå, men det har nok noe med at det er to andre som skal følges opp helt til de er i seng. Kan ikke legge seg på sofaen og hvile og sove etter jobb( dessverre!!!)

Veldig likt denne gangen men litt sterkere plager innimellom

Her er det helt ulikt. Var ikke dårlig en eneste gang og lite plager med første, denne gangen føles det ut som jeg har fått alt! Blir spennende å se neste uke hva som gjemmer seg i magen :)

Kvalm på morgen og kveld sist og kastet en del opp, men gikk aldri ned i vekt. Kvalmen kom tidligere (uke4) samme med bekkenplager som kom rundt uke 12, fikk gutt :) Nå kom kvalmen ikke før uke 8-9, men ble da kvalm hele døgnet og har gått en del ned i vekt pågrunn av mye oppkast. Sliter med ukentlig hodepine (har vanligvis migrene, men denne forsvant så å si sist eg gikk gravid) Nå kom ikke bekkenplager før uke 16, venter jente :)

Lett å se likheter ved samme kjønn og fokusere på ulikhetene dersom ulikt kjønn. Venter jente nr 3.
Har vært dårlig i alle tre svangerskapene, men det er ulikheter også.
Tror dessuten antall barn fra før definitivt kan påvirke hvor trøtt og sliten man er...

De kan ikke sammenlignes :O sist var jeg skikkelig kvalm og hadde alt mulig av plager i tillegg i bekkenløsning i uke 22 :/ Denne gangen er jeg bare kvalm hvis jeg spiser for mye, men bekkenløsningen kom allrede i uke 11 :/

Første svangerskap var helt grusomt.. Følte at det aldri tok slutt og varte evig.. Kvalm halve sv.skapet, hodepine, masse sterke kynnere, null energi.. Sykmeldt stort sett hele tiden så alt gikk så sent.. Gjorde ingenting nesten.. Var helt på felgene. Men jeg fikk verdens fineste og roligste jente:) nå er jeg i kjempe fin form, tida flyr og jeg kan både jobbe og trene litt!! Har vært normalt kvalm, og sliter nå litt med bekkenet. Men alt er mye bedre:) supertrøtt har jeg vært begge gangene da.. Vet ikke kjønn så jeg er veldig spent..

Svangerskapet er identisk med det i 2012/2013 ☺ fikk jente da,så har en følelse av at det blir ei jente til ;-)

Så morsomt å høre ulike erfaringer. Kjenner at jeg begynner å få en ny periode med tretthet hadde flere slike sist og. Er såsent 1,5 uker til ordinær ultralyd enda.

Har gutt fra før, og det er i grunn annerledes nå...
I forrige svangerskap kasta jeg opp hver dag frem til kl 11. hadde veldig mye vondt pga bekkenløsning.
nå kaster jeg ikke så mye opp, men brekker meg og er kvalm,har ikke noe spesielt vondt i bekkenet foreløpig. mye hodepine og veldig sliten.

Jeg har stor forskjell på denne graviditeten og forrige. Hadde det ikke vært for at vi kan høre hjertleyd med doppler og at magen har kommet, og at lille har begynt å sparke, hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. Med første var jeg konstant dårlig fra uke 12 til ca 20. Men er jo ny bf også her, så da kan det jo fort være gener som spiller inn.

Jeg har ei jente født oktober 2014, er mye dårligere denne gangen og mye mer sliten og lite overskudd :( skal ikke vite kjønnet på UL så vet ikke om kjønnet kan være avgjørende. Tror det er mer slitsomt å være gravid når man har barn fra før. Men jeg vet ikke :p

Back
Topp