Dere som har barn fra før

FrkH

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Når man skal på ultralyd og se kjønn. Kan man kun ha med en person (faren) eller kan man ha med flere?

det er ikke anbefalt å ha med barn på ultralyden. Tipper det er litt ulikt fra sted til sted mht hvor mange folk på OUL. De er veldig opptatt av at det ikke er "underholdning", men en medisinsk undersøkelse. Mener det sto i papirene vi fikk. Privat kan man sikkert ta med hvem man vil, men før uke 12 og sikkert litt til, gjøres ultralyden innvendig. Det er gjerne ikke alle man tar med til gyn undersøkelse ;-) Uke 12 er kjønnene veldig like å se på. Noen sier det de tror, men det er veldig usikkert så tidlig. Uke 17 ser de det. OUL er i tidsrommet uke 17-19. Tipper det er mulig å se det fra rundt uke 15.

Jeg hadde med samboer på OUL, men på neste ultralyd(hadde ultralyd hver fjerde uke) var søsteren min og mamma med

Hadde ikke anbefalt å ha med barn i allefall, kjipt om man får dårlige nyheter... Jeg har enten hatt med mannen eller en venninne. Synes det holder med én jeg. Er nok å forholde seg til synes jeg :)

Enig med de andre, ville ikke tatt med barn.
Og når man er der føler iallefall jeg at dette er litt privat.. Noe som er "vårt" og jeg ikke vil dele med andre :) ("alle" får se bilde etterpå da) :p

Enig med de andre, ville ikke tatt med barn.
Og når man er der føler iallefall jeg at dette er litt privat.. Noe som er "vårt" og jeg ikke vil dele med andre :) ("alle" får se bilde etterpå da) :p

Kunne tenkt meg å ha med mannen og kansje mamma eller pappa.. men er sant det du sier at det er "vårt" og litt privat:)
tror jeg bare tar med mannen da :);)

Jenten min er 4 når det er tid for UL, men jeg er fremdeles veldig usikker.. Tenk om det er dårlige nyheter :(

Her vil de iallefall ikke at barn skal være med, men om du har lyst å ha med venninne eller mor så tror jeg ikke det er noe i veien for det :)

Jenten min er 4 når det er tid for UL, men jeg er fremdeles veldig usikker.. Tenk om det er dårlige nyheter :(
Ville ikke tatt med barn. Selv om alt er bra i de fleste tilfeller er det ikke særlig ok om det kommer en kjip beskjed mens ungen din er der. Jeg tror heller ikke klinikkene setter særlig pris på det i og med at det er en medisinsk undersøkelse. Men andre voksne går helt fint. Jeg hadde med ei venninne på en ultralyd siden mannen ikke kunne da. Det var helt i orden :)

Back
Topp