Dere som har barn fra før

Lore

Betatt av forumet
Når skal dere fortelle barna at det er en baby på vei! Jeg er så oppblåst om kveldene at magen blir veldig stor!At barna en på 7 og andre på 6 år spør meg hele tiden om jeg har baby i magen !Har veldig lyst å fortelle,men egentlig plan var vente etter ul som jeg skal ha 9.10.

Venter til jeg er godt passert de tolv magiske :)

For oss er det ikke noe problem enda, vi sa det til henne når jeg sto med testen I hånda. Men hun er bare 1 år og 2 mnd. Så hun forstår ikke helt enda, så da bare sier vi det til henne gange ofte :) så hun forstår det gradvis :)

Venter til vi har vært på ultralyd ved 12 uker, og til det ikke gjør noe om hun sladrer i barnehagen. :-D

Har en på 4 som er superklar for å bli "bua";) har ikke sagt noe enda og kommer nok til å vente til etter ul uke 12. Skal ha en ul neste fredag, er da straks 8 uker, så føler vi skal greie å vente de siste 4 ukene etter det:)

Vår på snart 6 har vært så klar for å bli storebror i et par år allerede, så det er litt vanskelig å holde seg når han spør nesten på daglig basis :D
Men jeg tenker vi venter hvertfall til tidlig ul, eller til omverdenen kan få vite om det :)

Tenker jeg venter til oul i uke 18. Svangerskapet blir fryktelig langt om vi sier d tidlig. I tillegg er ho helt bestemt på at ho vil ha lillesøster, så vil vite kjønnet når jeg forteller. Ho har mast på småsøsken noen år allerede ( ho er 4,5 og mange av mine venninner som har barn på hennes alder, fikk småsøsken for halvannet år siden)

Jeg sa det for tidlig sist. Veldig trist når en på drøyt halvannet år ikke skjønner at det ikke er noe i magen mer og fortsetter å peke på magen og si "baby"... Det gjorde det ekstra vi det for meg å miste, Derfor venter jeg minst til uke 12 før jeg sier noe til han. Kanskje enda lenger.

Vi var bestemt oss med å si det når vi har passert 12 uker :)
Men vi "forbereder" de på det, i form av spør de om "hadde det ikke vært gøy med en baby i hus?"
"Ville dere hatt en jente eller gutt da?"
Osv osv :)
Begge guttene her i hus vil veldig gjerne ha en gutt baby..hehe :)

Her får gutten vår på 4 vite det på julaften samtidig som besteforeldrene :)

Back
Topp