dere som har barn fra før...

Tuttlå

Flørter med forumet
Når skiftet dere over til større seng i fra sprinkelseng? Har ei som blir 20 mnd når neste kommer, og kunne tenkt meg at hun skiftet seng før det ..., men det er kanskje litt tidlig? Hun har begynnt å klatre i sprinkelsengen så er redd hun skal falle ut :/

Gutten vår begynte med storseng for litt siden, da 15 mnd gammel. Har gått over all forventning! Selvfølgelig kommer han inn til oss mange netter, men hadde han hatt sprinkelsenga måtte jeg uansett henta han.. Vi ville prøve i god tid før babyen kommer så han ikke føler at babyen "tar" senga hans :)
Lykke til!

Førstemann husker jeg ikke, nr to ble visst 3 hun, hehe!
Ta det når du føler det er rett, du kan jo velge en litt lav seng med sengeknekt, eller en seng skuvseng som er lettere å klatre ut av?
Mine gikk begge over til skuvseng da tida var moden, og nå har eldste fått storeguttseng - høyseng fra IKEA med telt over. Stor stas.

Førstemann byttet da han var ca 1,5 år, for han skulle bli storebror når han var to. Det gikk veldig greit, og et annet tips istedet for sengehest er bøker, som du setter mellom senga og madrassen (det ble kanskje dårlig forklart :-P) det funker det og nemmelig. 
Pratet mye om babyen på forhånd og byttet i god tid så det ikke ble å hive han ut av senga så babyen kunne overta den liksom. Passet også på å skryte og fortelle hvor stor gutt han var som hadde stor seng.

Andremann byttet vel rundt 1,5-2år, når han kom seg ut av senga selv var det ikke noen vits med sprinkelseng lengre.

Syns det har gått veldig greit begge gangene :-)

Vi byttet til juniorseng når gutten var 20 mnd og det har fungert supert fint :) De har sengehester til disse sengene noe som gjør at han holder seg i sengen uten å trille utav i løpet av natten.

Tror vi byttet omtrent når de fyllte to år. Det er sikkert lurt å bytte litt før babyen skal sove i sprinkelsengen.

gutten min var 20 måneder. da vi byttet til carsseng. noe han elsket og elsker fortsatt

Tusen takk for svar  Var så mangen som var negative av mine venninner til at jeg ville prøve å bytte nå slik at jeg slapp å kjøpe ny sprinkelsengm de mente d var alt for tidlig. Har satt opp juniorsenga på rommet hennes nå den er lav, og med tingeling på så hun syntes det var stas å få den :) Har ikke tatt bort sprinkelsengen fra rommet ennå, skal på tur neste uke så tenkte å ta det når vi kommer hjem igjen :)

Tok av ene siden på sprinkelsenga da han var 1,5 nå har han juniorseng, 20 mnd er nok ikke for tidlig...

her bytta me når småen va 18 mnd...  hoppa ut av sprinkel senga for fyste gong og endte på sjukehuset me brokken arm...:/  me la ein madrass på golvet nedenfor sengå ans dei første ukene t an blei vandt me at ingenting holdt an igjen...:)

Vi byttet til stor seng når Benjamin var ca 2,5 år.. Det gikk veldig fint...:)

Back
Topp