Dere som har barn fra før..

Jeg hadde en ganske grei fødsel sist, så gleder meg litt til å gjøre det igjen! :)

Våknet med rier. Gikk hele dagen med de. Dro på sykehuset i firetiden. Hadde bare 1 cm åpning, men ble ikke sendt hjem siden babyen lå så langt opp i magen og de ville se at han kom seg nedover. Riene ble mye verre i ni tiden. Han kom ut 00.19. Ingen smertelindring annet enn akupunktur. Ingen rifter innvendig, kun tre pyntesting utenfor.
 
Jeg hadde en laaaaaaang fødsel(3 døgn) med mye smerter sist gang og må si jeg er skeptisk.. men jeg er evig optimist og håper denne blir så fin som så mange andre har hatt og som man leser om. Denne gangen er jeg godt trent og satser på at det hjelper! Tenker det er godt det er lenge til enda! hehe..
 
Laaaaang fødsel, tangforløsning, totalruptur.... mine stikkord fra forrige fødsel! Orker ikke tenke på neste fødsel enda. Tiden etterpå var fæl og, klarte ikke gå på 14 dager, måtte bare ligge flatt pga alle stingene....
Men sånn ellers kan det jo være at nestemann sklir ut på noen timer:)
 
Gruer meg aller mest til etter fødselen eg då! Jeg har  en jente født i 2007, mistet en jente i 2010, tvillingene kom i 2011 og her e nestemann på vei... ikkje akkurat planlagt (for då hadde vi vært KLIN GALNE!!!) Men ka gjør man når spiren sitter?!
Blir planlagt ks på meg pga 2 ks fra tidligere. Får ikke lov å føde naturlig, ikkje funker det spes bra for min del heller.
 
har ei på 2 år.. født i desember 2009 ;) Gruer meg til fødselen! Kan ikke få sagt det nok.. Kjenner jeg får tårer i øyene med tanken på den :(
 
Har ei jente født i 08... Kan ikke si jeg leder meg til fødsel, men vet at jeg ikke kommer til å føde på Haukeland igjen, her blir det Voss, etter mye dritt med KK, både i forhold til fødselen i 08 og MA'en jeg hadde i januar...
Fødselen tok vel 36 timer, 5,5 timer med pressrier uten lov til å presse(haha, som om det går ann liksom), tangrotasjon og tangtraksjon da det til sist var fare for at livmoren skulle ryke...
Usikker på om jeg søker keisersnitt eller om jeg forsøker på ny fødsel, om vi forsøker på vanlig fødsel kommer det til å bli garantier om at de går til keisersnitt om det er noe som drar ut og tar tid...de kommer ikke opp i meg igjen med hverken tang eller sugekopp!!! Og gynekologen er heldigvis helt enig, for arrene etter tangen er ikke bra....
 
Hadde en grei fødsel syntes jeg, så gruer meg ikke til å gjøre det igjen. 
Riene startet lørdag kveld, dro inn til sykehuset søndag morgen, (8- 9 tiden) da var det 4 cm åpning. etter 5-6 (!!) timer var det 5 cm så da tok de vannet. en time etterpå begynte pressriene og etter 7 minutter med pressing var jenta ute :)
 
Jeg gruer meg ikke så veldig til fødselen, sånn smerte og rie messig. Men jeg har helt angst for å rivne igjen!! :(
Jeg fødte 11 dager over tiden. Fødselen gikk for så vidt greit, fikk lystgass som smertelindring. Jeg lå i 2 timer med pressrier, fikk hun ikke ut. På tredje og siste forsøk med vakum så kom hun endelig. På grunn av alt dette så fikk jeg en 3 gradsrift og måtte syes i 40 minutter. Slapp operasjonsstuen. 
Men, det som hendte i ettertid var at jeg faktisk ble sydd litt for godt igjen. Så jeg fikk fikk til å ha tampong eller ha sex. 1 år måtte jeg vente for å få ordnet opp i det. Da va det operasjon i full narkose.. Kjedligt å operere 1 år etter fødslen på grunn av noe sånn..

Det positive i alt var nå at jeg og sambo har et kjempe forhold.. 1 år uten sex opp i alt det nye med å bli foreldre.. 
 
Jeg har ei jente på 1,5 år og ser ikke mørkt på ny fødsel. Altså, vet jo at det er vondt og gleder meg ikke. men hadde en kjapp og fin fødsel, så satser på det samme til nestemann :) Første rie kl. 06.30 og kl. 10.13 kom pia mi :)
 
Som svar på spørsmålet ditt vil jeg si at jeg har vært gjennom det samme.

Min første fødsel ble satt igang 3 dager før termin fordi guttungen ikke hadde tatt til seg næring de siste to ukene.
Jeg fikk piller på kvelden, vannet gikk kl halv 8 neste morgen, første ri kom kl 8 og gutten var ute kvart over ti. Brukte kun varme risstrømper som smertelindring.

Fødsel nr to (ikke risikosvangerskap) ble ikke satt igang. Vannet gikk kl halv 11 på kvelden to dager før termin, første ri kom kl 2 og gutten var ute kl 5. Her brukte jeg varm dusj mot smertene.

Gruer meg ikke spesielt men er litt spent siden jeg har hørt at nr 3 er en luring...
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i det Humbug skriver.

Min fødsel var, i alle fall for meg, helt forferdelig. Skal ikke nevne mer for jeg ønsker ikke å skremme noen. Men det varte i 42 timer, og de var så fryktelige for meg, at jeg bestemte meg for å ikke ha flere barn.
Og sånn har det vært.
Jeg ble ikke tatt på alvor i forrige svangerskap, og det utløste et ras av angst, hysteri, depresjoner og også et skadet underliv som jeg måtte operere i ettertid.

Denne graviditeten er, tro det eller ei planlagt, men jeg er veldig i tvil, veldig, veldig redd.

Jeg kommer til å be om ks, og det er ikke fordi jeg tror det er et lettere alternativ, for jeg syns det også virker skummelt, men fordi jeg ønsker meg et barn til og mener jeg er en god mor, selv om jeg ikke er noen god fødemaskin.

For meg er angsten så stor at jeg har vurdert abort flere ganger, og dersom jeg ikke får det innvilget, drar jeg til utlandet faktisk.....jeg nekter å føde igjen rett og slett.

Jeg er så forbanna stolt over dere som føder igjen og som er så tøffe!!!
 
Gruer meg som et helvete!

Forje fødsel gikk vel så som så.. Den foregikk i 23 timer.. 1 time med pressrier.. Jeg er redd alt som gjør vondt å spess sprøyter.. Så holdt meg bare til lystgass.. Så jeg sto mer eller mindre på sidelinja å heia på meg selv.. Noe av det jævligste jeg har vært med på! Å jeg godtok ikke datteren min før 1 år etterpå.. :/ Nettopp pga tøff fødsel å panikk for smerter...
 
Jeg fikk en jente i mars 2011 :-) En mandag morgen kl 6 våknet jeg va en merkelig følelse og en rar lyd. Gikk på do, og der var slimproppen.. Skjønte at noe var på gang.. Like etterpå fikk jeg kynnere/rier.. Vet ikke hva jeg skal kalle det.. Var ikke vondt.. Bare ubehagelig.. Hadde dem hvert 10. min. gjennom hele dagen..

I 9-tiden på kvelden begynte det å ta seg opp.. Dro til sykehuset i 12-tiden. Rier gjennom hele natta og neste formiddag. Fikk epidural kl 12 på tirsdag og fikk sove til ca kl 15.

Da jeg våknet begynte jeg å få trykketrang, men var kun 6 cm åpning. Fikk spinalbedøvelse for å ikke kjenne trykketrangen så mye. Ble veldig bedøvd i ene foten, så klarte ikke bevege meg slig jeg ville.. Det var forferdelig under riene og ikke kunne være i den stillingen man følte var best. Kl 17 ble jeg fortalt at jeg hadde full åpning, men det manglet visst en liten kant som måtte rette seg ut før jeg kunne presse.

Kl 21(!) var kanten fortsatt der, og de bestemte seg for å finne ut hvorfor.. De tok ultralyd på meg, og fant ut at snuppa mi var stjernekikker. Dette forklarer også den tidlige trykketrangen. De bestemte seg for at jeg bare skulle presse selv om kanten var der..Kom ingen vei med det, så de festet sugekopp på hodet til snuppa.. De var flere som dro i den, og jeg pressa samtidig.. Ifølge journalen min hold de på med dette i 20 min. Sugekoppen glapp, og snuppa fikk ett stort sår på hodet sitt.. Hun rikket seg ikke av flekken, så det ble hasteks. Så mange krefter brukt på ingenting! Kjipt!
Alt var heldigvis fint med snuppa hele veien :-)

Kommer nok til å be om ks på neste tror jeg. Er livredd for at det samme skal skje igjen, og det er jo ikke sikkert den ungen takler det like bra som hun gjorde..

Beklager for veldig langt innlegg
 
Back
Topp