Dere som har barn fra før..

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
hva tenker dere om en ny fødsel? hadde du en grei fødsel sist, eller gruer du deg?

Jeg ble satt igang med jenta mi 14 dager FØR tida, fordi hun hadde plutselig sluttet å vokse og tok tydeligvis ikke til seg næring("godt" det var på slutten av svangerskapet da,og hun var mer eller mindre klar til å komme ut)..Jeg kom inn på en torsdag, og fikk modningspiller hver 4.time hele døgnet(AU!)..men sta som hun var allerede da, så ville hun ikke..fortsatte i nesten 4 døgn, så idet de begynte å snakke om å sette meg på drypp, begynte heldigvis riene kl 12 midnatt.. holdt på i 12 timer(også AU!) før jeg endelig hadde åpning nok til å presse..da presset jeg i 1 time, og hun ble født kl. 13.00 (husker det var farsdag den dagen, pluss at min farmor hadde også bursdag, så det var stas da å bli oldemor på bursdagen sin)
Jeg hadde en grei fødsel da, fikk epudral med god virkning(heldigvis!)..nesten litt for god, for 2 timer etter fødsel var jeg fortsatt nesten lam(!) så de begynte å bli bekymra men gikk heldigvis helt fint etterpå! men er jammen usikker på om jeg skal ha det nå, og om det blir tid da.
Sist hadde jeg så god tid, for da lå jeg bare på sykehuset og ventet på at det skulle skje noe. Denne gangen håper jeg det starter av seg selv, og vi durer inn i hui og hast
Men en ting, mtp. at jeg ble satt igang og grunnene til dette osv, har jeg da et såkalt "risikosvangerskap"? Lå på grensen til å utvikle svangerskapsdiabetes også husker jeg, men gikk heldigvis bra det å..
 
Jeg har en gutt fra før, han er 2 år. Med han så gikk vannet mitt, men riene startet ikke før dagen etterpå, hele fødselen varte 12 timer, og ingen smertelindring, var nok smerte det ja, men syns det var grei fødsel..

Så jeg er veldig spent på fødsel nr 2, håper på å være like heldig, at den starter av seg selv, og at den kanskje er kortere:) men merker at jeg tenker endel på denne fødselen her og åssen det blir, men det beste er jo å ta en dag m gangen:)
 
Jeg har en gutt fra før, han er 2 år. Med han så gikk vannet mitt, men riene startet ikke før dagen etterpå, hele fødselen varte 12 timer, og ingen smertelindring, var nok smerte det ja, men syns det var grei fødsel..

Så jeg er veldig spent på fødsel nr 2, håper på å være like heldig, at den starter av seg selv, og at den kanskje er kortere:) men merker at jeg tenker endel på denne fødselen her og åssen det blir, men det beste er jo å ta en dag m gangen:)
 
Har ei datter på ca 16 mnd :) født i desember i 2010 faktisk :P fødslen var egentlig veldig fin.. Alltså rier er VONDT!!! Men sist jeg gikk gravid hadde jeg så "dårlig" tid.. Trippa og venta på fødslen hver dag.. Sånn blir det ikke denne gangen :) har gooood tid!! Jeg presset kun 8 minutter så var lille jenta mi ute :) ingen rifter, kun ett lite skrubb sår på utsiden.. Fy f så vid jeg føler meg når jeg sier det :P men så fødte jeg 36 timer etter at vannet gikk.. Da de på føden ikke trodde på meg at vannet hadde gått ?! Så fikk kraftig infeksjon 3 uker etter fødslen.. Crp på 200 og trodde jeg skulle dø! Mottake rester satt igjen i livmoren.. Trodde faktisk jeg var steril, men nå er jeg gravid igjen!! :)
 
Jeg fødte for 3år og 8 måneder siden. Jeg prøvde å Få hjelp å takle ekstrem fødselsangst gjennom hele svangerskapet, men fikk bare 'det er helt normalt å grue seg'. Ingen tok meg alvorlig og jeg ble psykisk nedbrutt og alvorlig redd de siste månedene:( Fødselen varte leeenge!!! 36 timer. Gutten satt seg fast, og måtte forløses med tang. Mareritt fødsel og fødselsangst. Aldri noe tilbud om å prate om fødselen i ettertid heller. Jeg hadde skrevet et brev jeg hadde med på føden. De var flinke å Ta hensyn i starten, men plutselig var det 10-20 stk i rommet... Det eneste som var positivt etterpå, var at vi kom på barselloftet. Der var vi i to nettet, og faren fikk være der hele tiden. Nå er det nedlagt. Far får være med på fødselen, så må han gå hjem, og jeg på flermannsstue. Iom at fødselen er så traumatisk for meg, føler jeg virkelig at jeg trenger ham med meg både før, gjennom og etter fødselen!!:'( Jeg kommer til å prøve å få ks! Men, Haukeland gir ikke ks, så jeg må reise 1,5 timer. Mange synes nok ks er å velge en lettere løsning, men det får de bare tenke. Jeg har vært gjennom fødsel, den gikk gale og ingen stilte opp hverken før eller etter. Per dags dato griner jeg fortsatt når jeg hører om fødsler. Angsten kommer tilbake og jeg re-opplever fødselen igjen og igjen
 
Jeg har født 3 ganger før. hatt veldig greie fødsler som har gått kjappere for hver gang. nr 2 hadde navelstrengen rundt halsen og pulsen datt så jeg ble klippet og måtte presse og de dro ungen ut, men alt helt fin. Nr 3 kom på  litt over 2 timer, han hadde nok kommet før men jeg har så tykk hinne på vannblæra så de mta vannet hver gang. Vannblæra stod ut av hønepøne når jeg hadde full åpning og pressa for livet hehe

Det jeg gruer meg til er etter fødselen. Jeg har operert ut morkaka 2 ganger og de 45 min etter fødselen når vi venta på morkaka er rett og slett drepen.. Så skal nå disse jordmødrene gjøre all slags triks for å prøve å få ut morkaka uten operasjon og det er ikke så godt når de ligger på den ømme magen og klemmer, eller setter urinkateter etc... Så gruer jeg meg til vondtene der nede etterpå.... Jeg er plaga med tørre slimhinner i rompa mens jeg ammer og til jeg får mensen tilbake og det er driiiitvondt... så jeg må sitte i grønnsåpevann og passe på å ha myk mage osv....
 
Off... Skulle jo aldri ha lest dette..:(( livredd for å føde.. Litt angst.. Godt det er maaaaange mnd til.. Får bare tenke på andre ting.. Sukk.. Nei, jeg har aldri født før...;)
 
Når jeg ser på fødsels filmer kjenner jeg at jeg har blanda følelser.
Hadde en laaang fødsel, varte i 43 timer ca.
Men det var virkelig verdt det. selv om det var en tøff fødsel
 
Gruer meg ikke i det hele tatt;-)

Vannet gikk 0930, første rie kom ca kl 20 og lille gull var ute 0035:-) Ønsket ingen smertelindring, lå endel i badekar og synes min fødsel var så bra som den kunne blitt (rier er vonde uansett hvordan man vrir og vender på det:-) 

Krysser fingrene for en like god fødsel igjen!
 
Jeg gleder meg veldig! Hadde en veldig fin og rask fødsel sist:) merket for første gang litt vondt i magen, og 4 timer etter var lillegull ute :) så jeg var heldig !
 
Jeg hadde en fin fødsel med førstemann. Tok 4,5 time fra 4 cm ingen smertestillende, ingen rifter, og alt var bare flott så jeg gruer meg ikke Eneste jeg slet med i ettertid var blodtrykksfall
 
Hei. 
Har hatt to haste KS før. Tenker at denne gang blir det nok et planlagt et. Er veldig spendt på når jordmor/lege tenker at det skal gjøres. Håper på at det ikke blir mer en et par dager før termin. De to andre barna mine kom begge to, 5 og 8 dager etter termin. Som sakt endte i haste keisersnitt. 
Dette blir mitt siste barn, og gleder meg til spiren er over 12 uker. Vil da slappe mer av og nyte svangerskapet. ELsket  ågå gravid med de to andre :) :) 
 
Jeg fødte en gutt januar 2010 =)

Jeg gledet meg hele svangerskapet til å føde. Hadde en perfekt fødsel. Vannet gikk kl.03 på natta og 4t senere var han ute =) Hadde også naturlig fødsel, gikk veldig greit uten noe medikamenter. Gleder meg til nr. 2!!! =D
 
Jeg fødte en gutt januar 2010 =)

Jeg gledet meg hele svangerskapet til å føde. Hadde en perfekt fødsel. Vannet gikk kl.03 på natta og 4t senere var han ute =) Hadde også naturlig fødsel, gikk veldig greit uten noe medikamenter. Gleder meg til nr. 2!!! =D
 
Jeg fødte en gutt januar 2010 =)

Jeg gledet meg hele svangerskapet til å føde. Hadde en perfekt fødsel. Vannet gikk kl.03 på natta og 4t senere var han ute =) Hadde også naturlig fødsel, gikk veldig greit uten noe medikamenter. Gleder meg til nr. 2!!! =D
 
Hadde en kjempe fin fødsel sist så det gruer jeg meg ikke til. Men sønnen min ble satt i gang 14 dager på overtid sist, noe som resulterte i mye dritt i starten, så denne gangen skal jeg ha en garanti for at jeg ikke skal gå så mye over. Overtids kontrollen min er klaget inn til fylkeslegen og sykehuset så håper jeg får svar derfra før jeg skal til jm første gang i denne omgang..
 
Har 2 fra før, begge KS.

Den første hadde jeg planlagt KS med par uker før tiden, nr 2 skulle jeg ha planlagt KS med, men da startet fødselen før det..så det ente i haste KS.

Denne gangen har jeg lyst å føde selv...men vet ikke om jeg får lov :/
 
Gleder meg mest, gruer meg litt.
Men hadde egentlig en kjempe fin fødsel sist gang uten komplikasjoner. 
Riene begynte om morgenen, de var ganske svake hele dagen. Kom ned på sykehuset kl. 19, for da var riene blitt mer regelmessige, de kjekket meg, og var bare 2 cm, så det var ganske kjedelig og jeg ble litt skuffa. 
Men ca 5 timer og 30 min senere, var det tid for å presse og gutten vår ble født kl 00.44 :) 
 
Hadde en fin og rask fødsel forige gang.

Tok 5 timer fra jeg begynte å "få puste seg igjennom rier" til jeg fødte, gikk 3 kvarter fra vannet gikk til hun var ute!
Hadde 4 cm åpning uten å merke det i en uke før fødselen begynte, fra riene startet gikk jeg fra 6 til 10 cm på 2 timer...
Ble forløst med sugekopp pga rask fødsel og sliten livmor. Men uten smertelindring! :-)
 
Har 2 fra før og denne her var ikke planlagt i det hele tatt :p
Første vårs er en gutt som ble født november 00 og kom da 12 uker før me haste ks etter et helt svangerskap me komplikasjoner. Starta i uke 9 me blødning og de hadde jeg 7 stk av te uke 19 og uke 22 gikk vanne og det gikk 6 ganger te uke 28 og da fikk begge så kraftig infeksjon at det var fare for liv te begge. Han har vi fått beskjed 3 ganger ska dø.

Så har vi ei jente som kom januar 06 i uke 39 me planlagt igangsatt. Jeg hadde ks innvilga men si de helst ikke vil ha det så fikk jeg tilbud om det meste og gla jeg gjorde det for det er noe av det kjekkeste jeg har opplevd. Og hadde jeg tatt ks me henne hadde jeg aldri fått født igjen.

Så sko maen inn å kappe strengen men har ikke kommet så langt og her sitter vi me en liten spire i mangen og termin er 1 desember etter min. Ska inn på sykehuset på første ul 23 april og da er jeg 9 uker og så blir det noen te av de ja. Får vi beskjed foster ikke er friskt blir det te vi tar det bort. Vi har ikke kapasitet te 2 handicappet barn er ekstremt mye som ska følges opp på han vi har.
 
Back
Topp