Dere som har barn fra før !

Frk.MammaMor

Elsker forumet

Hvordan er formen deres? Syns detta svangerskapet et grusomt.. Er ekstremt trøtt, får aldri sovet nok, det ender igjen med at jeg får hodepine og spyr.. Er mye alene med jenta i tillegg til 50 prosent jobb og 75 prosent skole.. Skal til lege neste uke så håper kanskje han kan gi meg litt sykemelding.. Kan man sykemelde seg for å være utslitt?

Uffda. Høres slitsomt ut. Jeg er også mer trøtt nå, men ikke så ille som deg. Jeg har blitt sykemeldt siden jeg er sliten. Det var jordmor som oppfordret meg. Hun sa til meg: "Din viktigste oppgave nå er å være gravid, og ta vare på deg selv og barnet i magen". Det var gode ord å ha med seg når jeg skulle snakke med legen:))

Lykke til!

Jeg ble sykemeldt 20% fordi jeg var sliten... Og det har hjulpet mye allerede første uka!

Jeg er stort sett i fin form, men jeg jobber 100 prosent turnus som leder, og det er tøffere denne gangen. Jeg får osgå vondt i hodet når jeg er sliten. Forrige gang merket jeg ingenting til kynnere, men det gjør jeg nå.

Ble sykmeldt 20 prosent fra onsdagen. Jeg har ikke tenkt til å pushe meg altfor mye, for dette er mitt siste barn, og i tillegg så vet jeg hva slags vidunder som er inni her!

Lykke til!

Uff, få deg sykemelding med en gang. Ikke bra å slite seg ut heller.

Jeg er også mere sliten nå, men ikke så ille da. De 2 forrige svangerskapene merket jeg nesten ikke at jeg var gravid liksom, men nå er jeg sliten, vondt i ryggen og har en del kynnere. Men er også alene med mine 2 små da. Så forventer ikke noe annet ;)

God bedring til deg

Ville nok fått meg en sykmelding er jeg deg ja!

Her er jeg med trøtt og sliten denne gangen, og tenker at det er fordi jeg har en liten en å underholde i tillegg.

Tenker litt sånn at jeg bør få sykemelding fra jobben og ikke skolen.. Er viktigere for meg og fullføre skolen siden det er fremtiden min..Håper det går i orden..

Frk.MammaMor skrev:
Tenker litt sånn at jeg bør få sykemelding fra jobben og ikke skolen.. Er viktigere for meg og fullføre skolen siden det er fremtiden min..Håper det går i orden..

Forrige svangerskap ble jeg sykemeldt fra bare en av to jobber. Deltidsjobbene var bare annenhver uke, og de tilrettela :). Tror ikke det skal være problem å bare bli sykemeldt fra jobb.

Forrige gang var jeg 20 % sykmeldt den siste måneden, og det var da pga. at jeg var sliten og trengte å komme meg litt.

Jeg hadde ikke en spesiell ting, som bekkenløsning eller noe sånt som gjorde at jeg ble sykmeldt.

Denne gangen har jeg fundert litt på det, men foreløpig går det greit med 100 % jobb. Men merker jeg er rimelig sliten, og tror ikke jeg orker full jobb hele svangerskapet ihvertfall....

Skal til kontroll hos legen på mandag, men får heller ta meg en tur til om jeg finner ut at det ikke går lenger :)

Mye tyngere svangerskap denne gangen. Er 50 % sykemeldt i hovedsak for utslitthet. Null energi, hodepine og kynnere.

Ta deg en tur til legen du, God bedring:)

jeg er sykemeldt fra jobb, men går fremdeles på skolen. dette fordi jeg har mye vondt i nedre del av ryggen og bekkenet så orker rett og slett ikke sitte så lenge, 100% skole og 30% jobb ble for mye, så da er det løsningen som virker for meg. Men i sykemeldingen står det svangerskapsplager..... Snakk med legen din du!

Sikker på at du ikke har lavt blodtrykk?? (sympt du beskriver henger gjerne sammen med lavt blo.t) 

Dette svangers. kan jeg ikke sammenlikne med det første da jeg med første lå strak fra august (ble gravid i juni) til slutten av januar pga at legene (japp byttet 3 ganger på de mnd for å få hjelp) ikke trodde jeg var syk...
Fakta var at jeg da de mnd hadde gått med en mycoplasma infeksjon (en variant av lungebetennelse) hele tiden samt at det året etter ble bevist sterk astma (nå kan en jo lure på om astmaen er en konsekvens av å gå så lenge med mycoen?  men dette kan jeg ikke noe om) 

MEN dette svangerskapet sliter jeg igjen med blodtrykket mitt og siden lavt blodrtykk er ett SUNNhets tegn så får jeg ikke noe hjelp.. Må bare få i meg nok drikke, nok salter, nok hvile (som om det går med jobb, omtrent alene ansvar for en på 2,5 år, hus, hund), og bruke den tiden jeg trenger på ting. Noe alle som har små barn eller er i jobb forstår at ikke alltid går så veldig godt an... :P

Så ja, svimmel, trøtt, gått med migrene liknende smerter den siste uken (også denne uken svigers har med prinsen på ferie), utslitt.... 

Om du kan sykemeldes?? Det kan du nok helt sikkert bli, er mor utslitt går det etterhvert over på barnet vel... ;)

Ja jeg har lavt blodtrykk, men om det er veeeldig lavt husker jeg ikke.. Men sliter med svimmelhet til vanlig pga blandt anna det..Skal nevne det for legen på fredaf.. I tillegg er jo jernlagerene mine nesten tomme.. Knasker og eter jerntabletter men kan ikke si det virker...

Frk.MammaMor skrev:
Ja jeg har lavt blodtrykk, men om det er veeeldig lavt husker jeg ikke.. Men sliter med svimmelhet til vanlig pga blandt anna det..Skal nevne det for legen på fredaf.. I tillegg er jo jernlagerene mine nesten tomme.. Knasker og eter jerntabletter men kan ikke si det virker...

Om du liker det, så kan jeg anbefale å spise skiver med leverpostei og drikke appelsinjuice til. C-vitamin hjelper på opptaket av jern :)

Med forrigemann hadde jeg ingen symptomer før svangerskapsforgiftningen kom rundt uke 34, selv da var jeg veldig lite plaget. Var ikke kvalm eller ekstra trøtt eller noen ting, visste heller ikke at jeg var gravid før jeg var 9 uker på vei..
Denne gangen hadde jeg noe kvalme til å begynne med (fant ut at jeg var gravid i uke 7 denne gangen) og jeg har vært mye trøtt. Kjenner at jeg blir fortere sliten i rygg og kropp nå som jeg har en 1,5 åring hjemme jeg skal underhole også. Veldig lite plaget i forhold til andre her inne, men nok til at dette svangerskapet er helt anderledes enn det forrige.
Nå skal det sies at jeg fikk gutt forrigegang og venter jente nå da, de sier jo at svangerskapene gjerne er anderledes med de forskjellige kjønnene, og for meg stemmer det.

hissigproppen skrev:

Frk.MammaMor skrev:

Om du liker det, så kan jeg anbefale å spise skiver med leverpostei og drikke appelsinjuice til. C-vitamin hjelper på opptaket av jern :)

Veit det men, kan ikke drikke appelsinjucie... Er rett og slett det verste som finnes når det gjelder halsbrann.. :( Leverpostei gir også halsbrann, men brokkoli har faktisk mere jern en leverpostei og sånt.. Får prøve å spise det..

Frk.MammaMor skrev:

hissigproppen skrev:

Frk.MammaMor skrev:

Veit det men, kan ikke drikke appelsinjucie... Er rett og slett det verste som finnes når det gjelder halsbrann.. :( Leverpostei gir også halsbrann, men brokkoli har faktisk mere jern en leverpostei og sånt.. Får prøve å spise det..

Ja, det er lurt!
Eller tomat f.eks. Jern i det også.

Kiwi har også c-vitamin.

Back
Topp