Dere som har barn fra før...

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Hvor store var barna da dem ble født?
Og hvor lenge varte fødselen?
Hos oss var storebror 4130gr,53cm og 38cm rundt hodet. Han måtte tas med vakum etter 2,5time press rier.
Lillesøster var 2315gr,42cm og 32cm rundt hodet. Det tok 2 min fra press riene begynte til hun var ute.

Tvillingene var 2495g og 2512g og 46cm. De ble tatt med planlagt ks, så gikk fort og veldig bra.. ble tatt i uke 36. emoticon

Jeg husker ikke helt nøyaktig hvor lang tid det tok, men det var en laaaaaaaang fødsel som endte med vakum, Gutten var 3680 gram og 48 cm. 36 cm rundt hodet tror jeg...... Kan ikke si jeg gleder meg. Hadde en skikkelig tøff fødsel og en tøff tid etterpå.

Sønnen min veide 3440 g, 50 cm lang og 35,5 cm rundt hode. Fødselen varte i 12 timer, men fra pressrier til han var ute tok det 10 minutter.

Gutten min veide 2580g å var 48cm, ble født 4 dager før termin.

jeg hadde skikkelige mase rier mandag, ble sendt hjem, dro på sykehuset tirsdag med enda mer rier, men ingen åpning, men hadde ikke sovet på over 1 døgn, og legene ville ha meg der, så jeg fikk noe å såve på...

klokken 13.00 onsdag begynte det og skje noe, og klokke 23.59 kom han ut. d var uutrolig slitsomt, men da selve fødselen startet var det greit, alt det før som var helt forferdelig;)

Hun var 4166 gram, 53 cm og 39 cm rundt hode.
Det tok 12 timer fra jeg fikk ordentlige rier (hadde hatt modningsrier hele natten, men de sov jeg meg igjennom,så det var ikke så ille) til hun var ute. Kom på sykehuset to timer etter første rie, med 9 cm åpning, og det så ut til å skulle går VELDIG fort. Men å ble hun sittende fast i bekkenet mitt og kom seg ikke lenger ned. De siste tre timene satt hun så godt fast at jeg ikke kjente når jeg hadde rier fordi det var så vondt hele tiden, og den siste timen brukte en lege på å prøve å få henne ut med sugekopp. Hun kom ut på siste forsøk før det hadde blitt hastesnitt.

Har bestillt mindre unge denne gangen ;)

Sønnen min kom en uke før termin, var 3532 gram, 52 cm og 37 rundt hodet.. Han kom etter 50 min med pressrier, hadde en veldig grei fødsel.. Satser på det denne gangen også ;)

Minste gullet her kom 4 uker før termin og veide 2230 gram, 45 cm lang og 33 cm rundt hodet :) 

Fra vannet mitt gikk til hun ble født gikk det 8 timer, men de skikkelig riene startet ikke før 4-5 timer før hun kom. Pressriene varte i ca. 20 min, og alt gikk PERFEKT spørr du meg, hadde mye vondt, men ettersom fødselen gikk så bra framover slapp jeg å ta epidural :)

Sønnen min ble født 10 dager før termin. 3840 g, 51 cm og 37 cm rundt hodet. Vannet gikk først, men ingen rier. Da riene begynte hadde jeg et par vonde rier før pressriene satt i gang. Heldigvis varte de en liten stund så vi fikk hevet oss i bilen og kjørt et kvarter til sykehuset. Der var jeg i et kvarter før ungen var ute. Dette var i juli, blir verre nå midt på vinteren. Hvis det er snøstorm kommer ungen til å bli født midt på E 18...

Nydelige Felix var 4070 g, 54 cm lang og 38 cm rundt hodet emoticon

Fødselen varte en hel evighet ;)

3,3kg på første og 3,6kg på andremann, helt perfekt, hehe.. Første fødsel var på 6 timer og andre på 3 timer.. Spennt på denne!!

Julia min var 3470 g, 50 cm og 34 rundt hodet. Fødselen gikk jo egentlig raskt men det føltes lenge for jeg måtte være på sykehuset fra vannavgang siden hodet ikke var festet. Det var kl 8 om morgenen og jeg hadde svake murringer.
Kl 23.30 var hun ute og da hadde jeg vært i aktiv fødsel i "hele" 7 timer. Brukte lang tid på slutten til å komme helt ned i bekkenet, jeg kunne sikkert skyndet på ved å gå mer men det klarte jeg ikke. Og så kjente jeg ikke pressrier da de glemte å skru av epiduralen til pressingen så det kan godt hende at fødselen kunne vært mye kortere.

Hvis alt går bra denne gangen så håper jeg at jeg klarer det uten epidural. :-)

Store storesøster var 3640 gram og 51 cm. Fødselen varte i seks timer..

Storesøster var 4030 gram og 50 cm, og kom til verden en snau time etter ankomst sykehus.. Var helt i sjokk etterpå, kunne ikke forstå at det gikk så kjapt!

Eldstejenta var 3814 gram, 51 lang og det tok ca sju timer fra vi kom til sykehuset før hun ble født. Pressrier i ca en tIme.. Minstemann var 4464 gram, 51 lang, og begge var 35 cm rundt hodet. Med ho tok det ca fem timer fra vi kom til sykehuset før hun var født, ca ein time pressrier her og. Blir spennende å se hvordan neste fødsel blir:)

Ble satt i gang 3 uker før tida. Sterke rier i 23 timer og 3 kvarter. Fra 4 cm til gutten var ute tok det 42 minutter.

Han var 2640 gram og 46 cm.

Oda var 52 cm lang, veide 3725 gram og rundt hodet var hun 38 cm. 
Hadde begynnende svangerskapsforgiftning, så jeg ble satt i gang 3 dager før termin. Men det tok tre dager og fire igangsettinger før hun kom på termin, etter en fødsel på 5 1/2 time som gikk ganske så greit (selv om det var smerter av en verden jeg ikke hadde kjent før..)  

Mini er født i uke 35 pga svangerskpasforgiftning.

2340 og 46 cm lang.

Han kunne vært større, han hadde begynt å tape seg i magen... så vi skal nok passe litt ekstra godt på mot slutten denne gangen også.

Lykke<3 skrev:
Sønnen min kom en uke før termin, var 3532 gram, 52 cm og 37 rundt hodet.. Han kom etter 50 min med pressrier, hadde en veldig grei fødsel.. Satser på det denne gangen også ;)

Nokså likt her. Var litt mindre da, 3120 og 46, hadde pressrier i 50 min, vannet gikk fire timer før det og jeg hadde ingen rier de første to timene ette vannet gikk, men derimot en time med helt ufattelig jævlige rier der jeg gikk fra 4-10 cm åpning på en halvtime. Fått streng beskjed om å holde meg i nærheten av sykehus neste gang jeg er fødeklar siden det var på kanten til styrtfødsel sist.

Sønnen våres var 3075gr og 48cm lang.
Ble såtte i gang i uke 38+ pga e klarte å tryne måtte innpå sjekk alt var ok, men viste seg at e hadde lækket fostervaten i 1mnd.
Hele fødselen varte i 4timer ca, men pressriene kom etter 2timer.
Morkaka mi kom ikke ut, så jeg måtte opperere den ut og jeg mistet 1,5liter blod jeg var helt kake resten av den dagen, håper e slipper dette denne gang emoticon

Vesla ble født i uke 40+4, hun veide 3430gram og var 50 cm lang og HO var 38cm.

Pressriene varte ca 45 min. Rask og fin fødsel :)

Back
Topp